Konference Sony se nesla kolem dvou základních témat: 3D obrazu a pohybového ovládání Move. Ale nechyběly ani hry a nějaké to překvapení.
Trojlístek velkých konferencí jako obvykle uzavírala Sony. Show japonského (nejen) herního giganta trvala bezmála dvě hodiny, ale na šokující odhalení však byla skoupá. Nicméně nemůžeme říct, že by nepobavila – hlavouni Jack Tretton a Kaz Hirai platí asi za nejlepší řečníky ze všech tří společností. A když si ještě na pódium pozvali novodobého maskota Kevina Buttlera, který svým rozvášněným projevem na téma pravého hraní rozbouřil osazenstvo sálu, nedá se před verbálními schopnostmi Sony než sklonit. Věčná škoda, že se místy víc o hraní mluvilo, než se prezentovalo.
Celá konference se točila kolem několika hlavních témat: 3D, pohybové ovládání Move, PSP, Playstation Network a pochopitelně i kolem her pro PS3. Stejně jako loni projevy protínaly dlouhé montáže s ukázkami her, které dokazovaly, že Sony má spoustu zábavy pro každého. Jen jste museli počítat s tím, že většina titulů byla známa dlouho dopředu. Ovšem i na překvapení došlo. Podívejme se teď na nejdůležitější témata podrobněji.
3D obraz
Jasná mantra Sony posledních měsíců. Kde se i díky Playstationu 3 podařilo prosadit Blu Ray jako novogenerační diskové médium, to samé si Sony slibuje i v oblasti 3D obrazu. Na trhu je 35 milionů PS 3, které jsou připraveny pro 3D. Televizorů schopných tento obraz převést do skutečnosti je sice minimum, ale to zřejmě berou jako dočasnou drobnost.
Nicméně, do března 2011 má být na trhu kolem 20 3D jako třeba Tron, Gran Turismo 5, Ghost Recon: Future Soldier, Crysis 2, Motorstorm: Apocalypse, Sly Collection, Killzone 3 a další. Právě na poslední zmiňované hře se ukazovalo kouzlo třetího rozměru přímo na konferenci (každý novinář dostal nutné brýle).
Killzone 3
Co prý Avatar udělal pro 3D filmy, udělá Killzone 3 pro 3D hry. Ukázka nás zanesla do nového arktického prostředí, kde hlavní hrdina porcoval vojáky Helghastu jako v minulém díle. Novinku představovali frajeři na jet packu, kteří si poslední let po prostřelení raketového batohu evidentně náramně užili.
Nadnášející bágl si následně vyzkoušel i hlavní hrdina. Pak pokračoval v troše čistící práce za palubními zbraněmi vznášedla, čímž nás jen utvrdil v tom, že se je na co těšit. Killzone 3 nás čeká v únoru 2011 a od začátku bude i kompatibilní s pohybovým ovládáním Move.
Pohybové ovládání Move
Právě tomu se věnovala i další velká část konference. Move bude pro casual i core hráče, přinese přesnost i zábavu. Nezapomnělo se ani na zdůraznění potřeby tlačítek. Samotný Move tak stále představuje průnik Wii a Kinectu. V rukou držíte ovladač se spoustou tlačítek detekující náklon a s velkou barevně svítící koulí na konci, kterou sleduje kamera Eye. Díky tomu tak Move může na rozdíl od Wii i poznat, že si kleknete nebo provádíte nějaké jiné pohyby tělem.
Move pomůže propagovat společnost Coca Cola. V prodeji bude v Evropě 15. září. Cena byla představena v dolarech:
- Ovladač: 50 dolarů (cca 1000 Kč)
- Navigator prvek (ovladač bez koule, ale s analogovou páčkou, obdoba nunchaku u wii): 30 dolarů (cca 600 Kč)
- Bundle ovladač + kamera Eye + hra Sport Champions: 99 dolarů (cca 2000 Kč)
- Bundle PS3 + ovladač + kamera Eye + hra Sport Champions: 399 dolarů (necelých 8000 Kč)
Během startu bude k dispozici 5 až 20 her, před Vánoci se počet rozroste až na 40. Bude se jednat jak o hry speciálně připravené pro Move, tak o patche pro už vydané tituly.
Namátkou: Socom, Time Crisis, NBA 2K11, R.U.S.E., Killzone 3, Singstar Dance, Echochrome II, EyePet, Toy Story 3, Heavy Rain, Resident Evil 5 Gold Edition, Sports Champions, Start Party, SuperStars TV. Seznam zatím známých her najdete zde.
Na konferenci byly ukázány 3 hry na Move. Video ukázalo Heroes on the move, což je pracovní název hry se známými hrdiny - Ratchett, Jak, Sly Cooper, Clank, Daxter a Bentley. Tiger Woods 11 byl prezentován přímo na pódiu a hraje se stejně jako na Wii, tedy ovladač držíte jako golfovou hůl.
Nejzajímavější však byla hra jménem Sorcery. V ní jste se chopili role čarodějova učně a pomocí máchání ovladačem jste kouzlili různá zaklínadla, která se dala dokonce kombinovat. V praxi bylo vidět i využití změny barvy koule, která tím indikovala, že je lektvar hotový. Sorcery pro nás představoval největší hit konference. Hry se dočkáme na jaře příštího roku.