E3 2015: Dark Souls III - napravené hříchy dvojky

vytisknout velikost písma
Třetí díl fantasy tortury slibuje nejen návrat pekelné obtížnosti, ale i moderní prvky převzaté z Bloodborne. Bude to stačit?

Dark Souls série sice má v uvozovkách pouze dva díly, ale i tak se už nyní do herní historie zapsala tučným písmem, a to nejen díky svému předchůdci Demon Souls, ale také neopakovatelnému gamedesignu, který jednoduše zabíjel. A přesně na tom bude stavět i minimálně dějové a myšlenkové zakončení trilogie, které se ukázalo na letošní E3 a promlouvalo ústy samotného mistra Miyazakiho. "Všechno jsme navrhli tak, aby vás to prostě zabilo!"

Větší ale věrné!

Ano, nejen Miyazaki, ale i klasická a dnes už zcela etablovaná filozofie Souls série je zpět se vší parádou. Tentokrát akorát ještě větší a do třetic konečně vylepšující herní mechanismy. Zkrátka taková ta hra, kterou měla být už dvojka, ale nějak to nevyšlo. Možná i proto Miyazaki tolik opět zdůrazňuje právě obtížnost a jedním dechem dodává, že rozhodně nelenil a zkušenosti nasbírané z vývoje Bloodborne  náležitě v připravované novince využije.

17d58391-110414.jpg89e544ac-110410.jpgac0da2f0-110415.jpg

A to mimo jiné i ty s moderními technologiemi. Podle prvních informací by totiž konečně Dark Souls nemělo být pouze neskutečnou stylovkou, ale nabídne i objektivní technické kvality převyšující i výkony Bloodborne. To vše navíc při značném nabobtnání obsahu i oproti Playstation exkluzivitě. Zapřísáhlí konzervativci rovnou mohou zmlknout, protože i přes to všechno tvůrci slibují zachovat náladu především prvního dílu. Těšit se tak můžete na otevřenou hratelnost, minimum explicitního vyprávění, či nezaměnitelný gotický styl.

bbaa87d7-110416.jpg

Jednotlivé úrovně také opět mají být spletité labyrinty městských uliček, uzounkých mostů a gotických hradů tak jako v minulosti. Zůstat by pak měla i atmosféra zmaru a smrti. Miyazaki totiž slibuje nejen nová prostředí a možnost detailněji prozkoumávat to, co vidíte, ale také další nápadité nepřátele a hlavně souboje s bossy. Vzhledem k tomu, že už Bloodborne je obskurní přehlídkou stylů a zvrácených nápadů, tento slib zní z úst samotného Miyazakiho jako skvělá zpráva.

Miyazaki se vrací

O něco méně už asi někteří přivítají větší přiblížení Bloodborne i co se samotné hratelnosti týče. Třetí Dark Souls by se totiž mělo značně zrychlit a přejmout něco z dynamiky playstationové exkluzivity. Má jít přitom nejen o přepracované ovládání, ale i celkové ladění hry, která bude více využívat prostředí a hlavně vlastností jednotlivých zbraní. Podobně jako v Bloodborne má být každá zbraň unikátem s vlastními schopnostmi.

dc9b3823-110409.jpgdcf37744-110412.jpgede73b15-110413.jpg

To slibuje nejen dostatečné možnosti jak si přizpůsobit styl hraní přesně podle vašeho vkusu, ale hlavně umožňuje autorům vybudovat systém postavený na taktizování a všemožném prohazovaní zbraní přímo během soubojů. Jednotliví nepřátele ostatně budou různě měnit své pohybové sety a jejich naučení tak bude opět chtít desítky hodin. I tak ale pořád budete muset volit souboje s rozvahou a nepouštět se příliš do početní přesily. Už jen dva rytíři totiž mohou být okamžitou sebevraždou.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | RPG

Lords of the Fallen: krvavá mňamka (recenze)

Třetí díl totiž rozhodně nehodlá z ničeho slevit a pokud vám připadal druhý díl jednodušší, pak byste měli trojku kvitovat s povděkem. Navzdory změnám a určitému pokroku směrem k moderní hratelnosti totiž zůstává ladění a obtížnost na úrovni jedničky. Minimálně to slibuje Miyazaki, který se k sérii pravděpodobně vrací naposled. Určitě si tak nenechá ujít šanci na rozloučení v opravdu velkém stylu. Akorát tedy zbývá doufat, že na to dojde alespoň příští rok. Už teď alespoň víme, že se dočkají hráči na všech třech hlavních platformách.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

včera | | 18 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
Herní katalog hitů: exkluzivní pecky PS4

Herní katalog hitů: exkluzivní pecky P…

Možná si někteří z vás občas říkají, proč si vlastně kupovat konzoli. Odpovědí je několik. Tou nejdůležitější věcí, nad kterou byste při pořizování konzole myslet je, abyste na ní měli co hrát. Na čtvrtý Playstation za jeho dobu existence vyšlo spoustu exkluzivit. Pojďme se podívat na ty, které se staly system-sellerem.

15.  4.  2017 |
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A