E3 2015: Dark Souls III - napravené hříchy dvojky

Třetí díl fantasy tortury slibuje nejen návrat pekelné obtížnosti, ale i moderní prvky převzaté z Bloodborne. Bude to stačit?

Dark Souls série sice má v uvozovkách pouze dva díly, ale i tak se už nyní do herní historie zapsala tučným písmem, a to nejen díky svému předchůdci Demon Souls, ale také neopakovatelnému gamedesignu, který jednoduše zabíjel. A přesně na tom bude stavět i minimálně dějové a myšlenkové zakončení trilogie, které se ukázalo na letošní E3 a promlouvalo ústy samotného mistra Miyazakiho. "Všechno jsme navrhli tak, aby vás to prostě zabilo!"

Větší ale věrné!

Ano, nejen Miyazaki, ale i klasická a dnes už zcela etablovaná filozofie Souls série je zpět se vší parádou. Tentokrát akorát ještě větší a do třetic konečně vylepšující herní mechanismy. Zkrátka taková ta hra, kterou měla být už dvojka, ale nějak to nevyšlo. Možná i proto Miyazaki tolik opět zdůrazňuje právě obtížnost a jedním dechem dodává, že rozhodně nelenil a zkušenosti nasbírané z vývoje Bloodborne  náležitě v připravované novince využije.

17d58391-110414.jpg89e544ac-110410.jpgac0da2f0-110415.jpg

A to mimo jiné i ty s moderními technologiemi. Podle prvních informací by totiž konečně Dark Souls nemělo být pouze neskutečnou stylovkou, ale nabídne i objektivní technické kvality převyšující i výkony Bloodborne. To vše navíc při značném nabobtnání obsahu i oproti Playstation exkluzivitě. Zapřísáhlí konzervativci rovnou mohou zmlknout, protože i přes to všechno tvůrci slibují zachovat náladu především prvního dílu. Těšit se tak můžete na otevřenou hratelnost, minimum explicitního vyprávění, či nezaměnitelný gotický styl.

bbaa87d7-110416.jpg

Jednotlivé úrovně také opět mají být spletité labyrinty městských uliček, uzounkých mostů a gotických hradů tak jako v minulosti. Zůstat by pak měla i atmosféra zmaru a smrti. Miyazaki totiž slibuje nejen nová prostředí a možnost detailněji prozkoumávat to, co vidíte, ale také další nápadité nepřátele a hlavně souboje s bossy. Vzhledem k tomu, že už Bloodborne je obskurní přehlídkou stylů a zvrácených nápadů, tento slib zní z úst samotného Miyazakiho jako skvělá zpráva.

Miyazaki se vrací

O něco méně už asi někteří přivítají větší přiblížení Bloodborne i co se samotné hratelnosti týče. Třetí Dark Souls by se totiž mělo značně zrychlit a přejmout něco z dynamiky playstationové exkluzivity. Má jít přitom nejen o přepracované ovládání, ale i celkové ladění hry, která bude více využívat prostředí a hlavně vlastností jednotlivých zbraní. Podobně jako v Bloodborne má být každá zbraň unikátem s vlastními schopnostmi.

dc9b3823-110409.jpgdcf37744-110412.jpgede73b15-110413.jpg

To slibuje nejen dostatečné možnosti jak si přizpůsobit styl hraní přesně podle vašeho vkusu, ale hlavně umožňuje autorům vybudovat systém postavený na taktizování a všemožném prohazovaní zbraní přímo během soubojů. Jednotliví nepřátele ostatně budou různě měnit své pohybové sety a jejich naučení tak bude opět chtít desítky hodin. I tak ale pořád budete muset volit souboje s rozvahou a nepouštět se příliš do početní přesily. Už jen dva rytíři totiž mohou být okamžitou sebevraždou.

Lords of the Fallen: krvavá mňamka (recenze)

Lords of the Fallen: krvavá mňamka (recenze)

Třetí díl totiž rozhodně nehodlá z ničeho slevit a pokud vám připadal druhý díl jednodušší, pak byste měli trojku kvitovat s povděkem. Navzdory změnám a určitému pokroku směrem k moderní hratelnosti totiž zůstává ladění a obtížnost na úrovni jedničky. Minimálně to slibuje Miyazaki, který se k sérii pravděpodobně vrací naposled. Určitě si tak nenechá ujít šanci na rozloučení v opravdu velkém stylu. Akorát tedy zbývá doufat, že na to dojde alespoň příští rok. Už teď alespoň víme, že se dočkají hráči na všech třech hlavních platformách.