E3 2015: For Honor - hezky osobně

Další novinka oznámená na konferenci Ubisoftu, která nás příjemně překvapila. Multiplayerová středověká mlátička. Ale ne jen tak ledajaká. Spojení bojovníků z různých časových úseků a z odlišných částí světa tu už sice bylo, ale ještě nikdy v AAA stylu.

Nejvíc by se dal For Honor připodobnit ke směsi her ze série Dynasty Warriors a multiplayerové rubačky Chivalry. Stojí tady proti sobě dva týmy o čtyřech živých hráčích. K tomu má každá strana k dispozici několik stovek vojáků ovládaných počítačem. Nestojí tady proti sobě ale jen rytíři. Síly s nimi změří ještě samurajové a Vikingové. Tady je značná podobnost s rozšířením pro hru Chivalry jménem Deadliest Warrior, kde proti sobě bojují výše zmíněné frakce a ještě tři další: nindžové, piráti a Sparťané.

BOW016B_Harrowgate_Overcast_samurai_bad_odds_208402.jpgfor-honor.jpggetthumbnail.jpg

Podle toho, co zatím vývojáři z Ubisoftu Montreal ukázali, budou ve hře dva odlišné bojové styly. První je využívaný v soubojích s protivníky ovládanými umělou inteligencí. Dal by se přirovnat ke klasickému hack’n’slash. Naopak druhý je o dost zajímavější a v zásadě na něm celé novátorství hry stojí a padá. Při souboji s živými hráči se postavíte do speciálního postoje, budete muset taktizovat, protože jedna chyba vás může stát život. Při souboji můžete útočit třemi různými směry a vše je mnohem více osobnější.

for-honor-e3-screenshot-6-970x546-c.jpg

Abyste se mohli ubránit útoku protivníka, musíte buď použít úder stejným směrem a o stejné síly nebo nasměrovat štít správným směrem. Když ale dáte úder menší, nepřítel vás může zranit. A když dáte větší ránu, tak zase naopak. I přes to všechno taktizování však má být For Honor spíše arkádová mlátička plná dlouhých soubojů a potoků krve, než jakýsi simulátor boje. Ostatně, to je další věc, které se vývojáři očividně nebojí. Vypadá to, že souboje budou opravdu brutální. Takže kdo si libuje v usekávání končetin, má se na co těšit.

Jednou z věcí, kterými se vývojáři mohou pochlubit, je grafika. Jak to už u Ubisoftu bývá, z prvního videa je vidět, že vizuální prezentace budes stát za to. Otázkou je, zda to tak i zůstane nebo hra zažije další downgrade, což by nebylo poprvé. Ať už skončí jakkoliv, detailizace prostředí nepůjde do takových extrémů jako např. u RPG Kingdom Come, kde si dávají vývojáři záležet na každé drobnosti. Ostatně, se hrou od Warhorse Studios byl For Honor srovnáván už od svého představení, přitom hry jsou to zcela odlišné. Kingdom Come je vyvíjeno jako realistické historické RPG. Oproti tomu For Honor je spíše multiplayerová rubačka.

906aab6031d0f70c5c4e48180290c47c.jpgfor_honor_screen_harrowgate_watchfulvikingovercast_e3_150615_4pmpst.jpgGOB018_Harrowgate_Fight_at_the_gate_208405.jpg

Samozřejme ve hře nepůjde jen o neustálé krveprolití, herní módy nabídnou dostatečnou různorodost. Chybět nebude například Domination, kde se dva soupeřící týmy přetahují o dva kontrolní body. Z videa představujícího tento mod je vidět, že bojový styl frakcí bude odlišný. Rytíři budou taková střední třída, Vikingové budou sázet na velkou útočnou sílu a samurajové budou využívat možnosti k rychlým útokům. Odlišnosti ale budou pravděpodobně i přímo v týmech. Bude více druhů rytířů, takže po bitevním poli nebudou pobíhat čtyři stejní hráči.

Ať už to zní jakkoliv, dle mého názoru nebude For Honor nijak zvlášť originální hra. Hlavně z toho důvodu, že multiplayerových rubaček už vyšlo celkem dost a soustředění na osobní souboje pravděpodobně nebude tak velkým tahákem, aby udržel na ramenou celou hru. Mohla by ale překvapit a uspět více než se čeká. To se ostatně nedozvíme dříve než za rok.

Váš názor Další článek: Nová Mission Impossible si brala za inspiraci scénu z Uncharted 3

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,