E3 2015: Ghost Recon Wildlands - něco nového

Jako vždycky si pro nás Ubisoft na závěr své E3 konference přichystal překvapení. Letos to nebyla nová IP, jako tomu bylo v předešlých letech, ale byl oznámen nový díl již zaběhlé série. I když s překvapením.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands je v sérii svým způsobem unikát - poprvé nabídne zcela otevřený svět. Díky tomu by si každý hráč měl najít svůj vlastní styl, jakým bude ve hře postupovat. Můžete úkoly plnit Rambo stylem, takže všechny bez milosti postřílet, nebo se proplížit až k vašemu cíli a udělat, co je třeba.

A jak už to dneska bývá v každé druhé hře, i tady budou RPG prvky. Můžete si přizpůsobit vaši postavu a zbraň podle vašeho stylu  Že vám chybí další hojně protlačovaný prvek moderních her? V postupu vás budou doprovázet další tři vojáci elitních jednotek Ghosts, do kterých se mohou vtělit vaši kamarádi. A jestli jste forever alone, určitě se budete moct spojit s neznámými hráči. Ano, Wildlands budou online titulem s živou komunitou, což může být jak největší předností, tak největší slabinou. Bez sehraného týmu si tu moc neškrtnete.

61bcfe8f-110235.jpg63d3df1c-110236.jpga7559469-110238.jpg

Co se příběhu týče, budete se pohybovat v Jižní Americe, konkrétně v Bolívii. Jde o boj s místní mafií, kterou zdejší zkorumpovaná vláda jen tak přehlíží. Během plnění kontraktů se podíváme do džungle, pouště nebo do hornaté oblasti, kterou jsme viděli ve videu. Celkem bylo zatím představeno devět druhů terénu. K pohybu po rozlehlých oblastech budete moct použít různé dopravní prostředky a vše bude samozřejmě volně přístupné. 

a2c88f49-110237.jpg

Wildlands také nabídne dynamické změny počasí a denní doby. Je tedy pravděpodobné, že v noci budete mít jistou taktickou výhodu a vaše kontrakty tak lze strategicky vybírat a plnit. Jak také bylo ukázáno ve videu, budete mít k dispozici mnohé technické vychytávky, ať už jde o drony, speciální nástavce na zbraně či další vymoženosti moderních technologií. Na rozdíl od předešlého dílu (Future Solidier) nebudete moci používat válečné pomůcky z budoucnosti. Na zneviditelňování a další radovánky tak můžete zapomenout, prostě se Ghost Recon vrací do reality. A kdy že se vrátí? To řečeno nebylo, ale je jisté, že vyjde na PC, Playstation 4 a Xbox One.

A co je ještě jisté? Že to bude nejlepší, nejpokročilejší a největší hra, kterou Ubisoft zatím udělal. Tedy alespoň podle slov Yannise Mallata, šéfa Ubisoft Montreal a budeme velmi rádi, pokud to nedopadne jako Watch Dogs či čerstvý The Division. K novému Ghost Reconu se také vyjádřil hlavní producent hry Nouredine Abboud: „Můžete hrát co-op ve čtyřech lidech. Je to vůbec ten největší herní svět, který jsme kdy dělali.“ Dále dodal, že svět bude živý a neustále v něm bude něco probíhat. Jen aby z toho nevylezl poloprázdný svět, jak se u některých openworld her stává.

ghost-recon-wildlands.jpgGhostReconWildlands_03.jpgghost-recon-wildlands-10-1280x720.jpg

"Budete mít úplnou svobodu volby. Neexistuje vůbec žádný scénář kontraktů. Mise mají nelineární průběh. Vaše akce ale budou mít různé následky. Každý hráč tak bude mít jiný zážitek," dodal Abboud. Podle kreativního ředitele bude umělá inteligence hry improvizovaná a každá NPC postava bude mít své "vlastní motivace a denní cykly".

Mise, která byla představena na konferenci, se točí kolem základny kdesi v horách. Všichni členové týmu začínají na opačných koncích mapy. Jeden se řítí ve vozidle, druhý jde k cíli dolů z hor, další nenápadně prozkoumává vesnici a poslední se snaží dostat přes džungli na místo setkání. Když zrovna neplníte nějakou misi, můžete budovat přátelské či nepřátelské vztahy mezi místními frakcemi. Třeba pomoct místním lidem, osvobodit nějakou vesnici od nadvlády rebelů a tak dále. I tímhle způsobem můžete ovlivnit dění v herním světě.

Ubisoft Paris, který také dělal Ghost Recon: Future Soldier, trvá na tom, že zde nebudou žádné věže, jako tomu u her vydavatele bývá zvykem, ale celou oblast si zmapujete pomocí dronů.

I když je na první pohled jasné, že drogové kartely jsou ta špatná strana, různá města a vesnice jsou kontrolovány vládními milicemi, které také nejsou zrovna nejsprávnější. Je to prostě hádka mezi těmito dvěma stranami a každá bojuje za svůj názor, protože ten jejich je přeci nejlepší. A proč sakra ne? Hry ze série Ghost Recon neměly nikdy nějak zvlášť propracovaný příběh. Jestli to tak bude i u Wildlands se ještě úplně říct nedá. Možné je všechno.

GRW_screen1_E3_150615_4pm_PT_1434388142.pngmaxresdefault (1).jpgmaxresdefault.jpg

Pokud jde o TPS a FPS mechanismy, není hra nijak zvlášť pozoruhodná, ale to, co by mělo hráče zvednout ze židle je velikost a úroveň interaktivity v herním světě. Ubisoft tvrdí, že ve hře budou stovky měst a obcí. Zatím jsme měli možnost vidět jen jednu oblast, je ale hodně malá pravděpodobnost, že by takto detailní byla kompletně celá mapa. Ostatně grafika a design je kapitola sama pro sebe. Vypadá to zatím jako Watch Dogs smíchaný s Future Soldier, se špetkou The Crew. Dočkáme se dalšího downgradu? Raději nebudeme ani polemizovat.

Tom-Clancy’s-Ghost-Recon-Wildlands-E3-2015-Reveal-Trailer-Music.jpg

 

Diskuze (1) Další článek: Červencové PS Plus hry přináší stealth akci i umění

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,