E3 2015: Horizon Zero Dawn - jak to bylo po nás

Vrchol Playstation konference? Dost možná! Postapo sandbox od Guerrilly ale každopádně zaujal.

V posledních letech se E3 konference Sony točily stále okolo těch stejných her a pokud zaznělo jméno autorů z Guerrilla Games, pak pouze ve spojení se sci-fi střílečkou Killzone. Ta ale zřejmě letos konečně minimálně na nějaký čas našla klid a holandští vývojáři se tak mohou posunou někam dále. A ačkoli je to zase sci-fi, tentokráte svým neotřelým pojetím vyráží dech nejednomu hráči. Ještě aby ne, když postapo s ženskou hrdinkou pojednávající o tom, co bude po nás tady nebývá každý den.

Po nás bez nás

Když navíc bylo, rozhodně přistupovalo k tématu zcela odlišně. Na rozdíl třeba od The Last of Us totiž Horizon pitvá postapokalyptické zasazení zcela jiné doby a i vpravdě odlišným způsobem. Na rozdíl od zmiňovaného je především sandboxem, ovšem oproti třeba Šílenému Maxovi rozhodně nehodlá zpracovávat otevřený svět do takových detailů.  Autoři slibují nějaké volnočasové aktivity, pár kmenů lidských přeživších, ale to má být všechno. Prim tady totiž bude hrát příběh!

4ac2bd0b-110325.jpg5f7e5c30-110324.jpg781c73cb-110322.jpg

Ten pojednává o mladé lovkyni Aloy (jméno jako kdyby vybíral James Cameron), která je členem jednoho z nejstarších lidských kmenů, jenž se zformovaly po pádu lidské civilizace jako odpověď na změnu v potravním řetězci. Mimo to, že mrakodrapy jsou tady totiž jen kulisou porostlou mechem, svět brouzdají mechanická stvoření vypadající jako zvířata, která se s lidmi moc nemusí. Chopíte se tedy okrajového druhu bojujícího o přežití a konečně to jednou nebudou krvelační zombie.

horizon_presse3_006.jpg

Příběh se tak s největší pravděpodobností zaměří nejen na mechanické obludy, jejichž původ je neznámý, ale také na hledání původní civilizace, jejich výdobytků a dost možná i osudu, který ji potkal. Na cestě ale bude muset Aloy čelit i třeba ostatním kmenům. Jak už ostatně ukázaly jiné hry, tou největší bestií je nakonec člověk a jednotlivé kmeny jsou navíc značně odlišné a i jinak vyspělé. Aloy tak například ani sama neovládá elektřinu, či výrobu určitých typů zbraní, ačkoli crafting jinak bude ve hře normálně přístupný a stejně tak dostane do rukou i spíše jednodušší RPG systém.

Postapo jinak

Autoři přitom slibují více cest vývoje a tedy i odlišné způsoby hraní. Prim má ale hrát spíše strategický přístup k soubojům a stealth postup celkově. Aloy je totiž od přírody spíše slabším protivníkem a pouhý luk a pár odlišných typů šípů jí určitě na nebezpečnosti zrovna nepřidává. Jak je tak vidět i v samotném E3 demu, musíte správně používat EMP a průrazné šípy, abyste třeba získali kanón z vašeho protivníka a získali tak odpovídající palebnou sílu.

horizon_presse3_008.jpgHorizon-Zero-Dawn-E3-2015-Stormbringer.jpeghorizon-zero-dawn-screenshot-3-1600x900.jpg

Tvůrci pak slibují, že v podobném duchu se ponesou všechny souboje. Dojít by ale časem mělo snad i na vyspělejší formy zbraní. Přeci jen se bavíme o hře, která slibuje ohromné mechanické potvory, které vypadají a také se chovají jako zvířata. Proč, jak, kde? Hlavně je ale Horizon stejně, jako třeba svého času Killzone 3 opět úchvatnou podívanou a snad to nebylo jen tou jarní krajinou, kterou tvůrci prezentovali.

V přípravě totiž mají být i další lokace, včetně zasněžených vrcholků hor a samozřejmě i zbytků lidských měst, megalomanských mrakodrapů a městských periferií. Vzhledem k tomu, že do vydání pak zbývá minimálně rok, soudit grafické zpracování je trošku předčasné. O to více ale stojí za to pozastavit se nad unikátním stylem, který tvůrci pro svoji novinku zvolili. Obzvláště mechanická zvířata totiž zanechávají jen pozitivní dojmy.

8f1514e6-110326.jpg

Do vydání exkluzivně na PS4 ale zkrátka ještě zbývá dost času a na úplné detaily stran i třeba sandboxového pojetí si ještě musíme počkat. Sympaticky ale vypadá už nyní nejen stylizace, ale i odvážnější přístup autorů týkající se ženské hrdinky i přístupu k tématu. Horizon: Zero Dawn tak bude bezesporu jedním z titulů, které budeme bedlivě sledovat s velkými nadějemi.

E3 2015: Mirror

E3 2015: Mirror's Edge Catalyst - parkour v otevřeném světě

E3 2015: Need for Speed - konečně tuning a poctivé závodění

E3 2015: Need for Speed - konečně tuning a poctivé závodění


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 26 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A