E3 2015: Need for Speed - konečně tuning a poctivé závodění

Po roční pauze se slavná závodní série vrací ke kořenům a láká nejen na tuning a zvučné licence, ale i líbivý Frostbite.

Jedním z vrcholů jinak veskrze nudné EA konference těžce zatížené sportovní tématikou bylo kromě jiného i nové Need For Speed. A když říkáme nové, tak to tak opravdu myslíme, protože novinka, která ostatně postrádá i jinak povinný podtitul, se vrací k rýsovacímu prknu a novodobým kořenům. Dost už podle autorů z Ghost Games bylo komunitních experimentů či hratelnosti zkoušející snad úplně všechno za účelem zalíbení se skutečně každému. Nové Need for Speed jsou tradiční závodní arkádou, která nic z výše zmíněného nepostrádá, ovšem konečně ví jak to uchopit.

68b4eb41-110208.jpg71aa0d95-109316.jpg7fa2c106-110204.jpg

Už zase ten Frostbite

Sami autoři navíc také vědí, jak se má přistupovat k nejnovějšímu Frostbite Enginu a demo prezentované na stánku EA tak přítomné novináře překvapuje nejen herními kvalitami, ale i technickým provedením, které některé tituly poráží doslova rozdílem třídy. A to i navzdory faktu, že město, jehož předobrazem je tentokráte skutečné Los Angeles, narostlo oproti předchozím Rivals téměř dvojnásobně a třeba oproti The Crew konkurenčního Ubisoftu nenabídne ani tak členitý reliéf.

Tvůrci ale zkrátka vědí co dělají a tak vlastně ani podle šťastlivců, kteří si demo vyzkoušeli, nevadí, že herní prostředí je spíše sterilním hřištěm pro pouliční závodní klání, než-li dramaticky prokresleným a funkčním světem. Důraz je tak kladen hlavně na auta samotná, která svým ztvárněním naopak dle ohlasů vypadají až překvapivě dobře, a hlavně závodní element okořeněný neony a tuningem.

7ef38ba9-110071.jpg

Dost se tedy hraje na efekt a kontrasty. Noční závod vylidněnými ulicemi velkoměsta v nekřesťansky drahém autě a efektní kamera, zběsile se pohupující kdesi nad autem. To jsou propriety, kterými nás EA okouzlila na samotné tiskovce a ačkoli jsem osobně především vůči bizarně se naklánějící kameře (naštěstí jde vypnout) spíše skeptický, její designový prvek rozhodně nelze popřít.

Konečně na ulici

Stejně tak tento rok není možné popřít ani radikální příklon ke starším dílům v čele s Need for Speed: Underground. I samotné demo se skládá ze dvou částí, a sice závodění a úpravy vozidla. To má být překvapivě bohaté a zahrnovat nejen kosmetické úprav a jiné nárazníky či celé barevné spektrum laků v mnoha úpravách, ale také nastavení jednotlivých vozidel. Poštelovat údajně půjde úplně všechno a vývojáři mysleli třeba i na ostrost brzd, nebo rozložení váhy auta. Zkrátka orgie, které nám žádná videohra s výjimkou The Crew nepřinesla už od časů zmiňovaného Underground a to včetně nepostradatelných licencí nejen na sporťáky ze Stuttgartu, ale i jednotlivé ráfky nebo spojlery.

0978b04a-110206.jpg18978735-109866.jpg933a3df5-110207.jpg

I navzdory detailním úpravám vozidel je ale pocit z řízení opět hodně arkádový a novináři onu magii s váhou popisují spíše jako volbu mezi autem přikovaným k vozovce a rozlítanou a pekelně lehounkou raketou. Záleží ale údajně jen na vás a vašem jízdním stylu, protože vyhrávat a hlavně sbírat reputační body půjde s obojím stejně dobře. Nejde totiž pouze o poháry, ale o celkové hodnocení a to závisí i na jízdním stylu, dráždění policajtů či driftování. Bude jen na hráči, jak si navrhne svůj závodní speciál a co pak bude v ulicích otevřeného města dělat a jaké závody vyhledávat.

7f9816b0-110205.jpg

Jak je navíc řečeno výše, nebude chybět ani komunitní prvek Rivals, akorát citelněji zakomponovaný do celého zážitku. Rozhodně už by nemělo jít o stěžejní prvek celé hry, nýbrž o bonus k dobře udělaným závodům po vzoru Forzy Horizont. Těšit se tak můžete nejen na poměřování sil v jednotlivých závodních kláních, ale i v čumendě před samotným startem. Kdo že má větší vkus a více neonů?

Vím co chci

Celkově tak panuje na výstavišti se znovuzrozeným Need for Speed určitě spokojenost. Osobně pak kvituji s povděkem opětovný příklon k arkádě a absenci nějakých ambicí stát se napůl chromou simulací. Jedinou neznámou tedy zůstává příběh spojující hned 5 postav a pochopitelně stylizovaný do kulis pouličních závodů, honiček s policií a světa městského podsvětí.

200c06b8-109211.jpgf6d6029f-109214.jpgfc3c3360-109210.jpg

Nějak se osobně nemohu zbavit dojmu, že už je tady zase do počtu a živě se mi vybavují Carmacova památná slova... Snad ale i k tomuto prvku tvůrci přistoupí s citem a dají mu pouze minimalistický rozměr. Všichni to nakonec budeme moci posoudit už koncem tohoto roku, po roční pauze totiž letošní Need for Speed stíhá ještě vánoční sezónu a vyjde 3. listopadu pro Xbox One, PS4 a PC.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A