E3 dojmy: Command & Conquer 3: Tiberium Wars - návrat legendy

Na E3 se představilo pokračování jedné z nejznámějších strategických sérií nejen trailery, ale i ukázkou samotné hry. Následující článek je o tom, jak Command and Conquer vypadá a jaké byly naše dojmy a postřehy z prezentace.

Platforma: PC
Typ hry: RTS
Výrobce: Electronic Arts
Distributor: Electronic Arts
Homepage: 
www.ea.com/official/cc/cc3/us/
Datum vydání: 2007

 

Série CaC bezesporu patří do zlatého fondu PC her. A na letošní E3 byl poprvé veřejnosti představen nový připravovaný díl této série. Autoři se v prezentaci za zavřenými dveřmi ale nepochlubili jen pár trailery a několika údaji. Ukázali i jednu hratelnou misi. To je dobrá zpráva. Špatná je, že z této ukázky bylo více než zřejmé, že autoři zatím nemají téměř nic, vyjma úplných základů.

Ovšem již nyní je zřejmé, že grafika (a fyzika) budou jednou z věcí, v níž by měl CaC3 excelovat. Jednotky jsou propracované do neuvěřitelných detailů, takže tanky za sebou nechávají realistické stopy a oblaka prachu, helikoptéry mají pod sebou (realistickou, ale to se opakuji, že?) vzduchovou kapsu a podobně.

  

Autoři hodně zapracovali i na ničení jednotek a budov – již se nejedná o jednoduchou, předpřipravenou animaci, jakou známe z dřívějška. Naopak – dočkáme se individuálně počítaných výbuchů, ničících budovy velmi realisticky a postupně. Po zničeném domě navíc zůstanou zbytky, a to jak zbytky zdí trčící ze země, tak i trosky rozházené po okolí.

Země, jak ji poznáme ve hře, bude spíše pustinou. Část povrchu již byla Tiberiem zcela zničena, část je jím „pouze“ zasažena a pouze v několika málo lokalitách je nedotčená. To bude mít vliv i na gameplay – Tiberium dokáže ovlivňovat počasí a v zónách, které již zcela zničilo, budou dokonce občasné iontové bouře.

Zajímavé by mělo být i AI. Autoři se, podle vlastních slov, snaží vytvořit „adaptivní umělou inteligenci“, která by se měla přizpůsobovat stylu hráče tak, jak by to dělal skutečný velitel na bitevním poli. Konkrétně jde zejména o nepředdefinované reakce počítače na agresivní a defenzivní styl. Autoři slibují, že hra se vám přizpůsobí tak, aby vás hra maximálně bavila – budete-li útočit, bude útočit i ona; budete-li postupovat obezřetně, bude i počítačový nepřítel obezřetný; a budete-li budovat silnou obranu, přizpůsobí se i tomu.

  

CaC3 by měl být po všech stránkách následovníkem konceptů série. Autoři slibují namísto převratných novinek důsledné držení se principů z minulých dílů. Opět tedy budeme sbírat Tiberium, budovat základny, vynalézat, produkovat jednotky a bojovat – a podle všeho to vše bude prakticky stejné jako dřív. Vrátí se i většina klasických jednotek a budov, ale objeví se mezi nimi samozřejmě i novinky.

Jednotlivé jednotky budou sbírat zkušenosti, díky kterým pak mohou být lepší a silnější. Nejspíše bude možné obsazovat nepřátelské budovy a následně je využívat ve vlastní prospěch.

Autoři prozradili něco málo o příběhu, který ve hře bude. Chtěli by se na něj zaměřit víc, než je u strategií obvyklé. Děj hry bude zasazen do roku 2047, kdy se po dlouhých letech války konečně vše uklidnilo a nastalo období křehkého míru. Znesvářené strany si rozdělily planetu mezi sebe a z míst, kde je příliš velká koncentrace Tiberia, se stala země nikoho. NOD si pro sebe zabral ta místa, kde se nacházejí pouze stopy Tiberia, naopak GDI se usadili tam, kde není žádné.

Ovšem období míru záhy skončí, když NOD (které opět vede Kane) nečekaně zaútočí na hlavní základnu GDI. A zde začne samotná hra. Ovšem pozor – tentokrát to nebude jen o tom, jak si GDI a NOD vyrovnávají vzájemné účty. Autoři prozradily, že do bojů zasáhne i zcela nová strana. Kdo (nebo co) to ale bude je zatím pouze předmětem spekulací.

Z na E3 předvedených trailerů je zřejmé, že se opět dočkáme klasických FMV videí – a to nejen mezi misemi, ale i během nich. Jedno z nich naznačuje, že Tiberium je látka z vesmíru (že by to byl i náznak původu oné nové strany?), která funguje podobně jako rakovina. Vše, s čím přijde do styku, mění v další Tiberium.

Podle tohoto videa, shrnujícího minulost GDI, byla Global Defence Initiative založena krátce po objevení se Tiberia jako tajná organizace s cílem zkoumat Tiberium a zejména jeho původ. Utajení ale dlouho nevydrželo, protože na scénu přišlo Bratrstvo Nod pod vedením Kanea. Ti objevili možnost využití Tiberia jakožto zdroje energie a posléze zdiskreditovali GDI, když jej v roce 1995 veřejně odhalili a očernili.

Těšíme se
  • Návrat CaC na herní scénu
  • Vše zůstane při starém
  • Grafika vypadá dokonale
  • Kane opět přežil ;-)
Bojíme se
  • Kdy hra vyjde
  • Hardwarových nároků

Hra je ve vývoji pouze pár měsíců a dosud není ani zdaleka hotová. Již nyní se ví, že zde bude opět jak single-player, tak i hra pro více hráčů – autoři mají velké ambice i na poli progamingu. Ale to je asi tak vše, co zatím lze s jistotou říci o tom, jak se bude CaC3 hrát. Nicméně autoři se hře věnují naplno, jsou podle všeho perfekcionisté a snaží se nezanedbat žádný detail, byť sebezbytečnější. To dává naději na to, že se dočkáme kvalitního titulu – ovšem otázkou je kdy. Bojím se, aby se autoři tak nepiplali třeba s grimasami vojáků během bojů nebo s prachem zvířeným náhodnými poryvy větru, že hra vyjde až s několikaletým zpožděním...

Command and Conquer 3: Tiberium Wars - trailer - 50 MB

Jak se těšíme: 95%

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: EA LA | Webové stránky hry
  • Command and Conquer
  • Skvělá grafika
  • Povedená zvuková stránka
  • Nová rasa Scrin
  • Rychlost hry
  • Multiplayer, co nepustí
  • Ovládání
  • Občasné drobnosti na čistém štítu
Diskuze (10) Další článek: PS3 bez her z druhé ruky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,