E3 dojmy: Hellgate: London – opravdu překoná Diablo?

Londýn pod drtivým atakem démonů. Zkáza, jíž mohou vzdorovat jen nemnozí. Dokážete stanout mezi nimi a během jedné hry zlikvidovat tři tisíce pět set čtyřicet dva a půl vagónu nepřátel? A dokážete se u toho bavit stejně jako u Diabla? Hratelná ukázka na E3 nabídla první odpovědi.
E3 dojmy: Hellgate: London – opravdu překoná Diablo?

Objednejte si Hellgate: London na shop.Doupě.cz


Hellgate: London (PC): 1 299 Kč

Platforma: PC
Typ hry: Akční, hodně akční RPG
Výrobce: Flagship Studios (
http://www.flagshipstudios.com)
Vydavatel: Electronic Arts (
http://www.ea.com)
Homepage: http://
www.hellgatelondon.com
Datum vydání: Říjen 2007

 

 

Flagship Studios je, jak většina čtenářů tuší, studio založené „odpadlíky“ ze společnosti Blizzard, známými vývojáři, kteří se podíleli na vzniku obou legendárních dílů Diabla. Je to znát i po letech. I když se bavíte o Hellgate: London s Tylerem Thompsonem, technologickým ředitelem vývoje, pořád na Diablo narážíte. Jednou se bavíte o nepřátelích, jindy o misích nebo schopnostech. A přestože jsou mezi hrami žánrové, časové i další posuny, stále je zde spousta společných jmenovatelů.

  

Ale začněme od začátku. Hellgate: London je akční hrou a zároveň RPG, jež má duchovně navazovat na subžánr hack & slash. V roli jedné ze šesti různých postav (ve skutečnosti existují tři hlavní třídy, jež se dále diferencují) se vydáváte do ulic a podzemí Londýna vzdorovat záplavě démonů, jež zde vytvořili hlavní pekelnou bránu (Hellgate). Invaze pekelníků splnila své plány takřka na 100 % a vy jste jedním z posledních přeživších, skrývajících se v podzemí bývalé britské metropole.

Postavy se liší více, než bývá zvykem. Nejde jen o způsob boje, vývoj nebo sexy kovové kozačky templářek, jež mají pravděpodobně démony zlikvidovat myšlenkami na zcela jiné činnosti, než je boj (řeč je pochopitelně o problematice globálního oteplování způsobené vysokými emisemi železářských podniků). Lišit se bude i styl hry, včetně pohledu na celé dění. Pokud zvolíte povolání lovce, dostanete možnost přepínat mezi pohledem první a třetí osoby a ano, hra tím opravdu výrazně připomíná klasické střílečky. V nich však nemáte na spodní hraně obrazovky opasek s vybranými zbraněmi nebo schopnosti a po stranách obligátní ukazatele životů nebo many.

  

Na druhou stranu je třeba říct, že převládající činnost všech postav je stejná – likvidace nepřátel vším, co je po ruce. A jestli to je zrovna laserová pistole nebo ohnivé kouzlo je v konečném důsledku jedno. Pokud však chcete vyloženě projít hrou jako dalším kolem v Unreal Tournament, tvůrci doporučují zvolit povolání střelce (marksman), jenž proti nepřátelům pozvedá hypermoderní střelné zbraně. Abych z Hellgate nedělal čistokrevnou střílečku, musím dodat, že úspěšnost vašich zásahů a vůbec způsobená zranění plně podléhají statistikám postavy, jakkoli přesně budete mířit. Navíc i střelci mají speciální schopnosti a manu! Postupem času budete využívat schopností rychlé střelby, rozptylu kulek nebo třeba pyrostřelby.

Jinou možností je povolání inženýra (další odrůdy lovecké větve), který vám umožní kromě zvládnutí zbraní ovládat i různé mechanické roboty a droidy (obdoba Nekromanta z Diabla 2?). Droidi se mohou dále vyvíjet, můžete jim svěřit zbraň a zlepšit jejich sílu. Roboti budou naproti tomu slabší, ale zase početnější, takže mohou zpomalit nepřátele nebo vám pomoci jinými způsoby (podle typu plechového stvoření). Kromě lovce můžete propadnout kouzlům a magii a zvolit postavu kabalisty nebo se soustředit na staré dobré meče a půlení potvor na počkání.

  

Klíčem k úspěchu každého RPG jsou statistiky, jejich složitost a šance na vytvoření opravdu rozličných postav. Základní schopnosti jsou v Hellgate čtyři (podobně jako v jednom nejmenovaném předchůdci) a ty dále ovlivňují třeba i to, kolik máte životů. Po každém postupu na další úroveň můžete investovat několik bodíků do jejich zlepšení. Nechybí ani rozmanitý strom zhruba třicítky dovedností, který je Diablu 2 solidním sourozencem. S každou úrovní můžete některou z nich zvolit, případně stávající upgradovat na vyšší úroveň. Uplatňuje se zde systém vývojového stromu, takže pokud chcete speciální schopnost D, musíte mít A, B a C.

Postava dosáhne maximálně 50. úrovně, podle Tylera se během singleplayerové kampaně dostane zhruba na 30. (při délce 30 až 40 hodin herní doby). Do multiplayeru je nebudete moci volně přenášet, takže zbývá možnost opakovaného hraní, na niž vás po vzoru „hádejte koho“ nalákají generované mapy. To neznamená, že budou trosky Londýna rozmetány a poskládány zcela podle libovůle příkazu random hluboko ve zdrojovém kódu hry. Důležitá místa a známé pamětihodnosti ve hře budou zpracovány vždy.

  

Odboj vždy vychází z hlubin podzemí a skrytých lokací. Na druhou stranu vás Hellgate v tunelech a stanicích metra nebude držet celou dobu. Podle Tylera bude herní čas spravedlivě na půl rozdělen mezi bojem v podzemí a na povrchu kdysi honosného Londýna.

Ale není to jen o singleplayeru. Velké ambice mají tvůrci i ve hře pro více hráčů, která by měla konkurovat i mnohým online hrám. Slíbeny jsou raidy, vytváření gild, aukce nebo i souboje PvP. S tím je spojena určitá kontroverze – tvůrci chtějí za online hru platit měsíční poplatky! Nejde však o nutnost. Pokud se spokojíte se základními možnostmi, budete se moci ponořit do tajů multiplayerových režimů zadarmo. Jestli však chcete například zakládat určitou gildu, mít na její chod vliv, bez peněz to nepůjde. Výše poplatků pro Evropu v této chvíli známá není, v USA půjde o částku 9,95 dolarů.

Na co se těšíme
  • Šest různých povolání hlavního hrdiny, šest her?
  • Stejné ingredience, jež nás zaujaly u Diabla
  • Rozvaliny Londýna coby centrum dění
  • Náhodně generované levely
Čeho se bojíme
  • Nebude až příliš akce?
  • Bude pro každého stravitelná hra, v níž vedle sebe
    pobíhají templáři s meči a střelci s raketomety?

Hellgate má spoustu zajímavých vlastností. Tvůrci vzali to, co dobře fungovalo, a přetvořili do podoby publikovatelné v roce 2007. Zajímavé a rozmanité postavy, strom různorodých schopností, jichž je tolik, že zaručují svobodný rozvoj postavy a zároveň ne tolik, aby byl vývoj charakteru otázkou nastudování dvousetstránkového návodu. Máme tu náhodně generovaný obsah, levelování, veskrze lineární dobrodružství oživené desítkami vedlejších questů. Je to dostatečná výbava na pokoření krále? Kdybych musel v této chvíli odpovědět, řekl bych, že zřejmě ne. Scifi prostředí je méně oblíbené, přechod do 3D pro staromilce příliš drastický a FPS pohled je na rozčtvrcení Butcherovým sekáčkem. To však nic nemění na tom, že půjde o jeden z nejzajímavějších titulů aktuální sezóny.

Jak se těšíme: 81 %