E3 dojmy: MGS4 – konec cesty

Hideo Kojima bez zaváhání potvrdil všem novinářům na E3, že Metal Gear Solid 4 je finále pro hlavního hrdinu i pro něj jakožto autora. „Zde se všechno vysvětlí… a skončí.“ Podle patnáctiminutové prezentace hry to bude pořádně hlasitý poslední výstřel.

Platforma: PS3
Žánr: Stealth akce
Výrobce hry: Kojima Productions (
http://www.konami.jp/gs/kojima_pro/english/)
Vydavatel hry: Konami (
http://www.konami.com/)
Vydavatel ČR: není znám
Homepage hry:
http://www.konami.jp/gs/kojima_pro/japanese/mgs4_01.html
Přepokládané datum vydání: Rok 2007

„Některé příběhy nelze vypovědět slovy. Některým legendám bylo souzeno zemřít.“

Hideo Kojima, MGS4 trailer pro E3 2006                  

Kojima nastavil se svými trailery vysokou laťku již před pěti lety, kdy jeho trailer na Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty vyhrál snad všechna myslitelná ocenění na E3. Od té doby je každý rok na E3 uvedena nějaká Kojima hra formou filmové prezentace, které posouvá technické i filmařské hranice v herní branži. Platilo to o MGS 2 a 3, Twin Snakes i Zone of the Enders 2. Letos se Kojima vrátil s prezentací Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots pro PS3 – a podle mnoha jde o technicky (graficky) nejúchvatnější prezentaci hry na E3 2006. O pověstném filmařském citu nemluvě. Kojima potvrdil, že hra přímo navazuje na druhý díl série, dále že objasní všechny nejasnosti a také že uzavře příběh stárnoucího Solid Snakea, jemuž během traileru oznámí lékařka Naomi pouhých 6 měsíců života. Pro všechny fanoušky elaborovaných příběhů a konspirací MGS ságy je nových 15 minut videa pořádný oříšek k dešifrování. Mne ze všeho nejvíc ohromila dospělá, filozofická úroveň traileru, která si nezadá s uměleckými filmy. Pokud jste tento trailer ještě neviděli, koukejte to honem napravit!

 

 

MGS4 E3 2006 - 15 minut dlouhý film plný emocí

 

Monolog na pozadí traileru vypráví, že „válka se změnila“ a „stala se dobře promazaným obchodem“. Na pozadí největší bitvy je mezinárodní teroristická organizace Outer Heaven, schopná čelit zbrojnímu arzenálu USA. Outer Heaven původně založil Big Boss (genetický otec Solid Snakea) jako prostředek pro únik zpod kontroly tajemné (americké) organizace Patriotů. V prvním díle MGS ságy se bratr hlavního hrdiny Liquid Snake snažil ideál Outer Heaven jakožto svobodné organizace hostící opravdové vojáky vzkřísit.

  

Biomechanický Metal Gear * Stárnoucí hrdina na konci cesty * Ten malý robot bude váš kamarád - něco jako R2D2 z Hvězdných válek

Trailer začíná příjezdem skupiny vojáků - včetně Solid Snakea maskovaného dlouhým pláštěm - na bojiště umístěné v zdevastovaném městě kdesi na středním východě. Vůz se dostane pod palbu jednoho z nepřátelských kráčejících robotů. Následuje divoká honička skrz ruiny, Solid Snake se neúspěšně snaží obřího útočníka zastřelit. Jakmile se objeví na scéně druhý robot, Snake odhazuje plášť a odhaluje tak svoji vylepšenou speciální uniformu. Jakmile vyběhne po schodech dovnitř budovy, získá na chvilku náskok před pronásledujícími biomechanickými monstry a aktivuje maskovací funkci svého obleku – napovídajíce tak řešení otázky načrtnuté sloganem hry „není kam se schovat“. Nový maskovací oblek Snakea nezprůhlední, místo toho jej nechá přejmout barvy z bezprostředního okolí – jako chameleón. Kojima je na tuto schopnost renderovacího engine hry právem hrdý. Poté co roboti najdou a rozšlapou papírovou krabici s nápisem „Není kam se schovat! Žádné místo pro Hidea!“, zmizí oba v dálce.

  

Otacon vypadá jako živý * Vizuální design MGS série je pověstný * Kojima komentoval trailer na konferenci pro vývojáře, které jsem měl potěšení se zúčastnit

Trailer dále odhaluje postavy a obsazení hry, s mnoha zajímavými náznaky v rámci dialogů. Kromě jiného vidíme Snakea stojícího u blíže neurčeného hrobu na vojenském hřbitově, kde si pro něj přichází jeho staří známí a přátelé plukovník Campbell a Otacon. Vysvětlují mu že nastal čas pro poslední souboj s Revolver „Liquid“ Ocelotem a že pouze Snake má šanci svoji nešťastnou krevní linii ukončit. Na konci traileru sedí Snake s pistolí v ruce, zasune do ní náboj a vstrčí si ji do úst, zaznějí slova z úvodu tohoto článku, že „některé legendy musí zemřít a některé krevní linie je potřeba ukončit“. Poslední část videa odhaluje návrat Raidena, který byl velice oblíbenou postavou v domovském Japonsku, ale mimo něj jaksi neuspěl. Kojima z něj proto udělal kybernetického ninju s mnohem drsnějším stylem.

Těšíme se
  • Jedinečný design
  • Dospělá filmová prezentace
  • Filozofická hloubka
  • Absolutní grafika
  • 100% hollywoodský soundtrack
  • Možnost hrát takticky nebo divoce akčně
  • Finále ságy
Bojíme se
  • Nutnost vzít si na pár dní dovolenou, až hra vyjde

Podle prohlášení Sony běží trailer realtime na PS3 – čemuž po demonstraci s pohyby kamer a vypínáním/zapínáním efektů z loňského roku nemáme důvod nevěřit. Navíc ve videu v jeden okamžik klesne framerate (divoká scéna pronásledování robotů po schodech). Na podzimním veletrhu TGS v Japonsku bychom měli vidět další porci MGS4 sladkostí. Pokud jde o hratelnost, Kojima prozradil, že se ve vylepšené podobě vrátí systém kamufláže z MGS3. I když je již v tomto okamžiku MGS4 oceňována jako nejlepší prezentace herní grafiky, Kojima sebejistě tvrdí, že do vydání se vzhled hry ještě zlepší. Nezbývá než vyhlížet rok 2007, kdy se má hra dostat na trh.

Jak se těšíme: 100%

Dostupné pro: PS3
Žánr: Akce | Stealth akce
Výrobce: Kojima Productions | Webové stránky hry
  • Velkolepý příběh, který splete všechny předchozí díly dohromady
  • Nekonečné možnosti v hratelnosti
  • Spoustu odkazů a narážek pro fanoušky
  • Rozdílné lokace a herní mechanismy v průběhu hry
  • Rozsáhlá znovuhratelnost
  • Některé cutscény jsou opravdu hodně dlouhé
  • Občas trochu překombinovaný děj
  • Málé využití kodeku
Diskuze (16) Další článek: Chystá se Animal Crossing pro Wii

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,