E3: S Batmanem do blázince

Běhat v kostýmu po městě asi nebude žádná sranda. Neustále je totiž třeba dávat pozor, abyste si ho někde neroztrhli, a místo, abyste se soustředili na chytání paduchů, dáváte pozor, abyste se moc nespotili, neboť byste se z něj jinak do dalšího dne nevysoukali. A právě v takových chvílích je třeba velebit herní vývojáře, že přišli na způsob, jak se stát superhrdinou bez zbytečných těžkostí.

A když výsledný produkt vypadá tak dobře jako Batman: Arkham Asylum, dá se nad ledasčím zamhouřit oko. U hratelné ukázky nové netopýří hry však není třeba hýřit odpustkami. Tvůrci si dali na všem setsakra záležet, a herní redaktoři, kteří měli štěstí a hru si otestovali, nepřestávají titul zahrnovat superlativy. Pokud bude plná verze alespoň z poloviny tak dobrá ... úlala.

Velice pozitivní ohlasy si demoverze paradoxně vysloužila i navzdory skutečnosti, že zájemcům zpřístupňovala pouze takzvaný Detective Mode, během nějž byly vaší jedinou zbraní všudypřítomné stíny Arkhamského blázince a Batmanovi futuristické hračky. Jinými slovy, žádný frontální útok, a hlavně žádné zabíjení. Veškerý čas, jenž přítomní mohli, a chtěli, projektu věnovat, strávili pohupováním se vysoko nad zemí, a postupným omračováním nepřátel.

Tento přístup však hře kupodivu jen prospěl, neboť tuto část má tvůrčí studio podle všeho zvládnutou dokonale. Vše prý působí přirozeně, díky čemuž vám ovládání během chvilky přejde do krve a po scéně se po pár minutách pohybujete, jako byste si slipy přes tepláky natahovali odjakživa. Velmi dobrý dojem na redaktory nejrůznějších plátků navíc udělal i soubojový systém, jenž se však ve většině případů sestával s připlížení za vytipovanou oběť a její rychlé uvedení do mrákot.

Těšit se však údajně můžeme na řadu speciálních 'komb', které by měly zaručit, že se vám Arkham Asylum jen tak neomrzí. Připočteme-li k tomu ještě audiovziuální orgie (hlavně hra světel a stínů prý stojí za to) a možnost hrát za ztřeštěného Jokera (platí pouze pro majitele PS3), nevidíme jediný důvod, proč 25. srpna nevyrazit do obchodu pro vlastní kopii. Finální verdikt však vyneseme až po ozkoušení plné verze.

Zdroj: IGN

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce
Výrobce: Rocksteady Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. srpna 2009
  • kvalitní příběh
  • temná a ponurá atmosféra
  • výborné audiovizuální zpracování
  • otevřenost světa a řešení
  • střídání tempa, spousta nápadů
  • brilantní bojový systém
  • boje s bossy nejsou nic moc

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A