E3: Unreal 2007 engine - strhující animace počítané v reálném čase?

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 62

Diskuze k článku

morpheus  |  14. 06. 2005 15:37

tak ¨to nevim kolik soucasnych kompu tohle rozchodi...ja asi tezko s 2Ghz 512 RAM a GeForce 5200 FX 128Mb
vy snad jo?

 |   |  Odpovědět
lewko  |  20. 05. 2005 21:21

Pani predtym ako by ste polemizovali co nova PS3 zvladne, precitajte si prosim tento obsiahly clanok (v anglickom jazyku) o tom, co to vlastne CELL procesor je a preco moze nieco viac v oblasti grafiky ako bude bezne PC s akoukolvek grafickou kartou schopne zvladnut (samozrejme v case uvedenia na trh). http://www.blachford.info/computer/Cells/Cell0.html
Mozno len mala poznamka, ze PS3 by mala obsahovat 4 CELL procesory....

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  20. 05. 2005 23:20

....staré spekulace, v PS3 je jeden Cell - což je více než dostačující.
Jako zdroj informací doporučuji http://research.scea.com/ 

 |   |  Odpovědět
KillerZero  |  21. 05. 2005 08:13

Přečet sem si část Cell V's GPU a neni tam nic o tom, že GPU nikdy nedožene graficky Cell. Je tam psáno jen to, že narozdíl od cellu je nejde použít k ničemu jinýmu než ke grafice. Je tam psáno o tom, že GPU jsou obecně pomalý v posílání dat zpět do hlavní paměti. Jenže při počítání grafiky neni zapotřebí posílat něco zpátky.

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  21. 05. 2005 11:00

CELL není v PS3 určen primárně pro práci s grafikou, od toho je tam RSX.
RSX

We made new GPU in cooperation with NVIDIA.I found a kindred spirit in NVIDIA in particular. I drew a future road map with Jen-Hsun Huang (NVIDIA CEO). An entrance of the road map is RSX. The person who does not know RSX well seems to think so that this is hash-up of GPU for PCs, but, in fact, is different for the architecture at all. Include Mr. Kirk (a NVIDIA architect), and people of NVIDIA are people liking that draw a dream. At this point, there is a part to sympathize with each other, and we talk to still do a new thing.

RSX is not subspecies of a chip for PCs of NVIDIA. Cell and RSX have close relation and both are accessible for main memory and VRAM seamlessly. Cell can access VRAM in the same way as main memory, and RSX can treat main memory as a frame buffer, too.

The reason why we made PS3 such architecture is to get rid of a copy and operation of useless data between Cell and RSX. RSX can refer to a result to simulate in Cell directly and Cell can refer to form of the object which RSX made shadeing directly too. Shared memory cannot do such an act even if it can do rendering beautifully and complicated shading.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  21. 05. 2005 18:17

A proč to sem píšeš? Já to vim.

 |   |  Odpovědět
Ali-eN  |  13. 06. 2005 05:10

Pamatuju si presne, kdyz jsem na Invexu uvidel poprve PS2 a na platne bezelo GranTurismo, v te dobe jsem mel na PC Need4Speed 2. Kdyz dneska srovnam grafiku N4SU na obou platformach, tak PC vitezi. Muze za to rozliseni PAL a stari HW, ktere jiz nedovolujou pustit si treba Doom3, FarCry, ci HL2. Druha vec je hratelnost o tu jde predevsim, tam rozdil neni a SoulCalibur, Tekken, ci Mortal Combat si na PC s kamaradem nezahrajete. Vcera jsem hral na PS2 KillZone, grafika me fakt prekvapila, ale to ovladani packama je na FPS jsou proste domenou PC, protoze kombinace klavesnice a mysi je momentalne neprekonatelna. Ja budu mit PC porad, ale vypada to, ze asi jen na praci a UT2k4 :)
PS3 (i XBoX2) je velmi slusny kus HW, ktery bude pro hranichtive lidi pocitacem netknute jedinou alternativou, ale i pro spoustu PC users, ktere omrzi delat 3x rocne upgrade.

 |   |  Odpovědět
Ali-eN  |  13. 06. 2005 05:13

jen doplnim.....ovladani packama je na p**u.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  13. 06. 2005 18:21

Zvláštní, já ho kdysi na PC s kamarádem hrál.

 |   |  Odpovědět
KillerZero  |  20. 05. 2005 20:34

Pokud se nepletu, tak takovouhle grafiku předváděl Epic už na loňský E3 na GF6800 a Radeonu X800 jako demonstraci Unreal 3 enginu...

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  20. 05. 2005 23:25

....vždyť to jsou obrázky z UE3, epic to stihnul portnout za 2 měsíce - šikovní hoši

 |   |  Odpovědět
KillerZero  |  21. 05. 2005 08:01

Ne, tys mě nepochopil, já vim, že to je taky U3 engine. O to mi vůbec nešlo, jen jsem upozorňoval, že to samý běží i na trochu nadprůměrným PC.

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  21. 05. 2005 10:53

...ukázka UE3 není nic, co bych považoval na PS3 za něco extra - šlo jen o ukázku rýchlého portu 

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  20. 05. 2005 20:15

Takže, před pár minutami na gamespotu mluvily o traileru KILLZONE2 a definitivně řekli, že je to sice naskriptovaná akce, která neukazuje gameplay, ale běžící na hardwaru PS3 REALTIME, ovšem na tiskovce prezentovaná z videa
Pánové tohle je pouze počátek toho co bude na PS3 možné

 |   |  Odpovědět
Honny  |  20. 05. 2005 17:16

Zase flame? Ach jo... Ja sem zastance PC. Mozna proto, ze sem uz asi pul roku nehral zadnou hru (teda mimo CoD po netu na GZ)... BTW: jak vam na PS3 pojede Azureus (bittorent klient)?

 |   |  Odpovědět
michal  |  20. 05. 2005 17:39

Jo přesně. A až týpka přestane bavit Unreal, tak si pustí Word a napíše si v něm dopis. Proboha jak někdo může srovnávat výkon vyloženě jednoúčelového stroje s PC. To je jako srovnávat F1 s Oktávkou. Jedno auto švihá přes 300 za hodinu a do druhého naložíš bágl a jedeš s rodinou na dovolenou do Španělska.

 |   |  Odpovědět
arny71  |  20. 05. 2005 17:51

Pokud pojedes s Oktavkou do Spanel, tak skoncis nejpozdeji v Alpach...

 |   |  Odpovědět
Vetrak  |  20. 05. 2005 17:52

Proc, kurva, do Spanelska? Proc ne do Finska?

 |   |  Odpovědět
michal  |  20. 05. 2005 18:07

Protože já tam jezdím. Holt někdo jezdí do Španěl, někdo do Finska, jiný do KLDR a další do pr***e. Podle zájmů.

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  20. 05. 2005 18:21

Tohle srovnani je nesmyslne. Bavime se tu o konzoli a PC jakozto strojich na hry - a to je totez jako bavit se o autech jakozto rodinnych vozidlech. Tak, jak vas u rodinneho auta bude zajimat spotreba a zavazadlovy prostor a je uplne ukradene, jestli ma max rychlost 180 nebo 550 km/h, tak uplne stejne u herniho stroje je podstatny vykon a dostupne hry - a jestli na nem pustim Word nebo Azureus je uplne, ale UPLNE jedno.
Argumentovat tak, ajk argumentujete, je ucelova a zkreslena argumentace - a co k ni vede si muzou ostatni jen domyslet. Zeby nedostatek argumentu o vecech, o ktere tu jde - tedy zavazadlovem prostoru a spotrebe?

 |   |  Odpovědět
Mortimer  |  21. 05. 2005 13:23

No právě srovnávat PC a konzoly jako stroje na hry je blbost.
Na hry jsou konzoly TEČKA.
To že nVidia nebo ATI prodává něco jako "hráčský" grafiky ještě nedělá z PC stroj na hry.
Cena takového řešení je brutální a nepřiměřená a kvalita neodpovídá vynaloženým prostředkům.
PC vždy bude víceúčelové zařízení, na kterým se dá relaxovat u her. Na konzolách toho opravdu moc nenapracujete, ale jak píšu, od toho tu nejsou.
Přestal bych srovnávat a nechal bych na každým co si vybere.

Jinak osobně si myslím, že pokud bude mít ATI a nVidia pocit, že ji PS3 nebo jakákoliv jiná hrací skříňka připravuje o pozici na trhu ( myšleno grafik na hry ) , okamžitě půjdou ceny jejich hi-karet dolů v řádově desítek procent. Takže fandím konzolám. Ať jsou dobrý, levný a snižujou nám PCčkářům ceny počítátek obrázků :)

 |   |  Odpovědět
8an  |  20. 05. 2005 15:40

Nějak nechápu, proč ta videa dáváte v zip archivu, když se zmenšily stěží o několik kB, a navíc je pak musím stahovat celé, nelze je přehrát rovnou.

 |   |  Odpovědět
a  |  20. 05. 2005 17:56

pretoze vacsina ludi su lamery a nevedeli by si to stiahnut

 |   |  Odpovědět
KillerZero  |  20. 05. 2005 20:29

Tak tenhle argument jsem vážně nepochopil...
Co je za rozdíl jestli taham zip nebo wmv???

 |   |  Odpovědět
Krakatit  |  21. 05. 2005 19:12

rozdil je ten,ze to nejde streamovat(ale zrejme je to umysl)

 |   |  Odpovědět
ondrad  |  20. 05. 2005 18:05

Celkem dobra vec je ze pri zozbaleni se ti automaticky zkontroluje CRC, takze mas jakous takous jistotu, ze se to pri prenosu neposkodilo. U filmu to clovek zrovna uplne neoceni, ale u jinych veci uz jo.

 |   |  Odpovědět
shrek  |  20. 05. 2005 19:59

U jinych veci staci udat md5sum nebo aspon velikost. Navic, kdyz si stahnes neuplne video, tak se podivas na to, co mas (a nemusis ani stahovat cele, kdyz chces videt jenom kousek na ukazku. Kdyz si stahnes neuplny zip, jsi v haji (vicemene).

 |   |  Odpovědět
Krakatit  |  21. 05. 2005 19:18

to by platilo u platilo treba u mpeg-2,ale ne u wmv.mozna by sel ten neuplny soubor spravit(nevim,opravoval sem zatim jen divx/xvid),ale asi by to nebylo nejlepsi reseni.

 |   |  Odpovědět
kubik  |  20. 05. 2005 12:21

Esli pri tech vsech efektech este taky ty hry budou k hrani...

 |   |  Odpovědět
Krakatit  |  20. 05. 2005 14:41

nebudou,ale dnes to prece nikoho uz davno nezajima

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  20. 05. 2005 11:53

...sem nedáte obrázky v HDTV rozlišení

 |   |  Odpovědět
Flasi  |  20. 05. 2005 12:21

Nechteji odradit hrace od koupe te konzole. Zacali by se zajimat kolik HDTV stoji

 |   |  Odpovědět
Vít  |  20. 05. 2005 13:18

HDTV projektor s třímetrovým plátnem už mám, teď ještě tu PS3

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  20. 05. 2005 12:26

...proč mažete obrázky, které sem dám

 |   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  20. 05. 2005 13:09

Podivejte se na velikost a odpovezte si sam.

 |   |  Odpovědět
Danik  |  20. 05. 2005 11:07

Klasičtí PCčkařští pochybovači...vy tomu snad ani neuvěříte když to v reálu uvidíte...jasně PC je bůh a PS3 musí být v době vydání zastaralá....

 |   |  Odpovědět
Bred  |  20. 05. 2005 11:19

PCčkáři jsou fanaticy, to ještě nevíš? :o) Je fakt ,že jsem zvažoval, že na hry si koupit konzoli už jen díky tomu, že za konzoli dám daleko méně nežli za pc(ta grafika co utáhne UT bude určitě stát nejméně 20 000 - nevyjímaje dalších komponent pro pc) a nemusím upgradovat cca 3-4 roky a zahraji si to samé. Ale to už je stejnak věc názoru...

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  20. 05. 2005 12:11

A existují i "fanaticy", kteří na PC i pracují.

 |   |  Odpovědět
jezek, jezek  |  20. 05. 2005 12:41

No když to tak vezmeš,mi to stačí sem tam upgradnout a vždycky to jde nějak ochcat,ale Ty si musíš pro zahrání nové věci,koupit celou bednu znova

 |   |  Odpovědět
Danik  |  20. 05. 2005 13:50

..jenže já koupím novou PS každých 6let a PS2 mě po roce uvedení na trh stála jen 10 000kč...neříkej mi že ti vydrží grafická karta (za 10 000,-) na 6let...za 6let neupgradnutého PC tak si nezahraješ ani Pac-mana....

 |   |  Odpovědět
Flasi  |  20. 05. 2005 14:06

Mozna neni hlupak a nekupuje si grafiku za 10k. Koupi si grafiku za 4k a za dva roky ji vymeni za jinou grafiku za 4k.
Vyjde ho to celkove draz, ale porad bude hrat hry ve velmi slusne kvalite. Jestli vy vydrzite s PS2 do poloviny roku 2007, tak ten posledni pulrok se bude te divat na grafiku, ktera bude aktualne 7 let stara a PCckari vam nebudou verit, ze to muzete hrat.
Cenu konzole a televize a cenu nakupu/upgradu PC si musi kazdy posuzovat individualne podle toho co by si koupil i bez hrani a co mu to krome hrani prinese.

 |   |  Odpovědět
Jezor  |  20. 05. 2005 14:09

No to fakt nevím,jestli mi vydrží karta za desítku aspoň 6 let.Za těch 7 let co mám komp,jsem kupoval grafárny 3.Ta poslední byla nejdražší a stála mě 2600.A zrovna DE a unreal engine je naprosto úžasně optimalizovaný pro jakoukoli sestavu.Nechci se hádat,co je lepší,každý máme svou pravdu a toho druhého nepřesvědčíme.Já si prostě nikdy nekoupím PS a Ty zas PC.Rád bych pokračoval,ale mizím na hory a přijedu až v pondělí

 |   |  Odpovědět
jezek, jezek  |  20. 05. 2005 14:12

Soráč,sem se zapomněl zaregistrovat a omylem uvedl starý nick

 |   |  Odpovědět
Zell  |  20. 05. 2005 12:55

Já myslím, že je všechno docela jasně dáno a PCčkáři pochopili, že hry budou na PS3 prostě hustější a VELMI tvrdě pokoří PC hry, ale oni si to uvědomí až pozděj. Tohle už je jenom taková posmrtná křeč typu: tohle PC zvládne taky a bla bla bla...

 |   |  Odpovědět
Male_zvire  |  20. 05. 2005 13:47

No, to vám teda nevím. Jestli takovéhle bezduchá střílečce říkáte dobrá hra, tak vás docela lituju.

Chtěl bych vás vidět, jak budete na PS3 lítat nějaký letecký simulátor.....

 |   |  Odpovědět
Krakatit  |  20. 05. 2005 14:30

jo,presne tak,je to naprosto bezducha strilecka,kterych jsou na pc miliony a patri mezi nejhranejsi

 |   |  Odpovědět
Krakatit  |  20. 05. 2005 14:38

to je jako bych ti napsal,ze chci videt,jak budes na pc hrat metal gear solid4,vision gran turismo,final fantasyXI,apod.
navic letecke paky jsou na ps od doby ps1

 |   |  Odpovědět
zipiik  |  20. 05. 2005 19:04

letecke paky jo, ale ne poradne simulatory (aspon ms flight sim, il2, lock-on o x-plane ani nemluvim). btw, jestli oleg vyda battle of britain pro PS3, tak padl posledni duvod pro PC (na praci mam sluzebni noutas)

 |   |  Odpovědět
Flasi  |  20. 05. 2005 20:41

No myslim, ze cele nove herni PC by vas vyslo levneji nez vas bude stat HDTV. A simulator bez vysokeho rozliseni muze byt maximalne arkada.

 |   |  Odpovědět
Flasi  |  20. 05. 2005 14:00

PC hraci si dobre uvedomuji, ze az PS3 vyjde, tak to bude hardwarove naprosta spicka. Uvedomuji si to i pres zavadejici (az podvodne) informace o vykonu 220 GFLOPS. Uvedomuji si take ale, ze vetsina tech predvadenych veci nebyla real-time renderovana na PS3 i kdyz to markteting tvrdi (i kdyz zrovna hra o ktere je clanek zrejme byla).
A dobre si uvedomuji, ze rok po vydani PS3 budou PC +/- stejne vykonna a v dalsich letech zase PC prevezme zezlo.
Co si ale take dobre uvedomuji je silena cena te konzole. Spouste PC hracu neni jasne jak chce Sony prodavat blue-ray, superdrahy procesor a jeste drazsi grafiku + par blbosti k tomu za pouhych 500 dolaru. A protoze firma Sony tady neni kvuli charite, tak maji podezreni, ze to z hracu vytahne jinak.

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  20. 05. 2005 17:11

...hehe marketing to tvrdil??? který????? přímo na tiskovce řekli, že tohle je prezentace developerů a pustily blok videí aby ukázali na co se můžou fanoušci těšit. Věci běžící realtime byly patřičně okomentovány přímo na tiskovce.
 

 |   |  Odpovědět
KillerZero  |  20. 05. 2005 20:31

Hm. Ale pokud se nepletu, tak takovouhle grafiku předváděli už na loňský E3 na GF6800 a Radeonu X800.

 |   |  Odpovědět
karel  |  20. 05. 2005 10:47

je to klasicka ukazka traileru, nic vic, nic min. Jak to pak bude vypadat ve hre to neukazali....

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  21. 05. 2005 00:19

Tady je ale rec o engine a o tom, co dokaze PS3 spocitat v realnem case - a ne o tom, jak bude nejaka hra (at uz UT2007 ci jakakoli jina) pri hrani vypadat. Rec je o tom, jak BY MOHLA vypadat, ayb to PS3 stale jeste bez problemu spocitala v realnem case ve hre...

 |   |  Odpovědět
Poke10001  |  20. 05. 2005 10:41

nechapu cemu se porad redaktori na doupe.cz divej ?:)) je prece samozrejme ze vykon CPU a hlavne GPU jednotek je porad a porad vetsi a dnesni takrikajici vyvoj ve hrach neni o nicem jinem nez ze se pouzivaji daleko slozitejsi objekty, vic objektu na scene, slozitejsi texturovaci metody, vice svetel a vice efektu a narocnejsi fyzikalni modely a to jenom proto ze roste vykone ktery to dokaze spocitat. Nove poznatky v oblasti metod rendrovani, zobrazovani a prace s daty na urovni kodu jsou minimalisticke a jednotlive postupy reseni prinaseji minimalni rozdily vykonu. Az jiz nebude co objevovat v oblastni HW a nebude co zrychlovat a hry dostanou realistickou podobu bude se opet jednat o boj na urovni kvality hra jako celku nikoli jenom pekneho pozlatka, tzn grafiky:)

 |   |  Odpovědět
jmstitel  |  20. 05. 2005 10:26

Vsimite jsi jak byla tato ukazka "realtime renderingu" pauznuta. Dva stacionarni modeli v realnim case dnes zvladne aj PC. Jeste k tomu v malem prostoru! Kdyby to alespon plynule odpauzli. PS3 je dobrej stroj ale timto mne neprevecili!!!

 |   |  Odpovědět
N.O.V  |  20. 05. 2005 11:29

...ale ono to bylo zapauznutý přímo z běžící akce navíc sis asi nevšiml toho výhledu z oken prej malý prostor, hahaha

 |   |  Odpovědět
xR-  |  20. 05. 2005 23:33

Jako clovek, ktery tomu pomerne dobre rozumi, ti mohu v klidu rict, ze to zadny fake neni a je to na 100% prave. Navic, z vypocetniho hlediska je temer jedno, jestli ty modely stoji, nebo jsou v pohybu. Vypocet jejich pohybu je oproti renderingu grafiky zanedbatelny a hlavne na takovem CPU, jako je CELL. Vse co tam predvadeli zvladne i nadupane PC. PS3 i XBOX360 zvladnou momentalne mnohem vic. Tohle je jen takovy slaby odvar. Ty 2 Teraflopy vykonu znamenaji zjednodusene to, ze lze za sekundu realtime vyrenderovat to, co by prumerne CPU v PC renderovalo asi 6 minut...

 |   |  Odpovědět
KillerZero  |  21. 05. 2005 08:21

Přesně tak, takovouhle grafiku ukazovali už na předváděčce U3 enginu na X800 a Geforce6800. (Ale to se už na muj vkus opakuju trochu moc)

A s tim výkonem to přeháníš, 2 Teraflopy znamenají, že PS3 dokáže s 50fps grafiku, která by na X800XT běžela rychlostí 6fps. X800XT má podle technických parametrů výkon 200Gflops. Nemůžeš porovnávat s CPU, protože CPU se podílí na výpočtech grafiky minimálně.

 |   |  Odpovědět
KillerZero  |  21. 05. 2005 08:23

oprava: "...která by na X800XT běžela rychlostí 5fps."

 |   |  Odpovědět
xR-  |  21. 05. 2005 11:00

Chtel jsem to prirovnat k "offline" renderingu, ktery bezi pouze na CPU, aby bylo jasne, ze vlastne neni ani duvod, aby to nevypadalo jako predrenderovane.

 |   |  Odpovědět
veil  |  20. 05. 2005 10:02

S tym porovnavanim s renderovanou grafikou by som bol trochu opatrnejsi a uz vobec by som to neporovnaval s Final Fantasy...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor