E3 Zoom: Hledáme lásku v Dantově pekle

Některá pomyšlení jsou vskutku ďábelsky lákavá – renesanční Božská komedie od tvůrců hry Dead Space mezi taková patří. Přesvědčte se, že právem.
E3 Zoom: Hledáme lásku v Dantově pekle

Málokdo si uvědomuje, jak těžký život básníci mají. Mezi psaním romanticky naivních veršů je totiž třeba chodit do posilovny a udržovat si muskulaturu pro případ, že by podsvětí zatoužilo po vaší milé. V takovém případě jde veškerý ostych stranou (a tričko taky), a vám nezbývá nic jného, než popadnout obří kosu a proklestit si cestu skrze pekelné kruhy. Stejně jako Dante. Amatér.

Tak jako už tolikrát, i dnes nesměle připomenu, že jsem velkým fandou Dante's Inferno, a to i navzdory skutečnosti, že jsme v redakci až do E3 viděli ze hry jen jeden umolousaný trailer. EA však v tomto ohledu nezklamalo a na výstavu do Los Angeles přivezli nejen druhé (nutno podotknout, parádní) video, ale rovněž hratelnou ukázku, která však byla k dispozici jen za zavřenými dveřmi.

Naštěstí se k ní dostali solidaritou čišící novináři, kteří hned po dohrání demoverze utíkali do press centra, aby se se světem podělili o nové informace o tomto přímém konkurentovi legendárního God of War. A podle všeho si vedl dobře. Dokonce moc dobře! Už aby byl na trhu, sakryš.

Po krátkém lelkování se tak přítomní šťastlivci z předpeklí přesunuli rovnou do pátého kruhu (Hněv, kdybyste náhodou nevěděli), kde shodou okolností narazili na Filippa Argentiho. reálného rivala skutečného Danteho (to všechno se prý dozvíme v průběhu hraní, není se tedy třeba biflovat, abyste hru pochopili). Při každém setkání s nebohou duší před vámi přitom vyvstane jednoduchá otázka.

Potrestat onoho nešťastníka, nebo mu udělit rozhřešení? Jinými slovy, anihilovat, nebo ... kdo ví, rozhřešení se žádnému z přítomných redaktorů dávat nechtělo. Každému zabitému přitom, stejně jako v reálném životě, posléze ochabnou svaly a povolí svěrač. Místo fekálií však ze zdejších mrtvolek budou vypadávat orby (název 'esenciální koule' mi zkrátka nejde přes prsty), za něž bude následně možné vylepšovat Danteho schopnosti.

To však neznamená, že byste v honbě za lepšími statistikami měli likvidovat vše, co se vám postaví do cesty. Justin Lambros, senior producer, totiž varuje, že každé jedno vaše morální rozhodnutí bude mít dlouhotrvající účinky na způsob boje vašeho avatara, a na jeho upgrade. Co to znamená v praxi (sami v téhle definici tak trochu plaveme), však nezmínil.

Místo toho ale prozradil, že každá lokace (level, chcete-li) bude rozdělena na několik sekcí, v nichž je třeba vymýtit veškerou pekelnou havěť. Bez toho se totiž nepohnete dál a všichni víme, že čím déle necháme ženu čekat na vysvobození, tím menší je pravděpodobnost, že by se uvolila k masáži se šťastným koncem. A ta masáž bude setsakra potřeba.

Přesný počet různých druhů nepřátel v Dante's Inferno sice není znám, ale jen v demoverzi se objevily přinejmenším tři typy, plus jakýsi titán ... obr ... prostě děsně velká potvora. Při pohledu na tyhle protivníky se člověk čas od času sám sebe ptá, zda-li mu Beatrice stojí za to. Zvlášť, když se nechala svést Luciferem, aby se stala jeho královnou. Mrcha.

V reálném světe bychom ji hezky nechali hnít těch bůh ví kolik set metrů pod zemí, a počkali si až ďáblovi začne lézt na nervy její věčné peskování nad tím, kolik sazí zase vymetala z postele, a sám přileze po kolenou s prosíkem, abychom si ji vzali zpátky. Ale v takovém případě bychom neměli co hrát. A proto je třeba poděkovat vývojářům za kvalitní audiovizuální zpracování, které si všichni redaktoři bez výjimky pochvalovali.

Jako vždy přitom neopomenuli vyzdvihnout hru světel a stínů, celkové zpracování hlavního hrdiny, i vzezření všudypřítomných nepřátel. Tahle hra zkrátka bude nářez, a všichni kdo tvrdí opak jsou ... ehm, skeptici?

Zdroj: Joystiq

Dostupné pro: X360, PS3, PSP
Žánr: Akce | third-person mlátička
Výrobce: EA Redwood Shores | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 12. února 2010
  • První dvě hodiny hry
  • Zajímavý příběh
  • Komba a kouzla
  • Špatná druhá část
  • Obyčejná grafika
  • Nedodělané, odfláknuté
  • Krátká hrací doba
  • Když kopii 1:1, tak pořádnou
Související články
  1. Dante’s Inferno rozšiřuje platformy

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vezmou do víru dění

Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vez…

Další závody formulí od Codemasters se blíží a tvůrci nám uvolnili čerstvou várku obrázků.

3.  7.  2018 |