E3 Zoom: Hledáme lásku v Dantově pekle

vytisknout velikost písma
Některá pomyšlení jsou vskutku ďábelsky lákavá – renesanční Božská komedie od tvůrců hry Dead Space mezi taková patří. Přesvědčte se, že právem.
E3 Zoom: Hledáme lásku v Dantově pekle

Málokdo si uvědomuje, jak těžký život básníci mají. Mezi psaním romanticky naivních veršů je totiž třeba chodit do posilovny a udržovat si muskulaturu pro případ, že by podsvětí zatoužilo po vaší milé. V takovém případě jde veškerý ostych stranou (a tričko taky), a vám nezbývá nic jného, než popadnout obří kosu a proklestit si cestu skrze pekelné kruhy. Stejně jako Dante. Amatér.

Tak jako už tolikrát, i dnes nesměle připomenu, že jsem velkým fandou Dante's Inferno, a to i navzdory skutečnosti, že jsme v redakci až do E3 viděli ze hry jen jeden umolousaný trailer. EA však v tomto ohledu nezklamalo a na výstavu do Los Angeles přivezli nejen druhé (nutno podotknout, parádní) video, ale rovněž hratelnou ukázku, která však byla k dispozici jen za zavřenými dveřmi.

Naštěstí se k ní dostali solidaritou čišící novináři, kteří hned po dohrání demoverze utíkali do press centra, aby se se světem podělili o nové informace o tomto přímém konkurentovi legendárního God of War. A podle všeho si vedl dobře. Dokonce moc dobře! Už aby byl na trhu, sakryš.

Po krátkém lelkování se tak přítomní šťastlivci z předpeklí přesunuli rovnou do pátého kruhu (Hněv, kdybyste náhodou nevěděli), kde shodou okolností narazili na Filippa Argentiho. reálného rivala skutečného Danteho (to všechno se prý dozvíme v průběhu hraní, není se tedy třeba biflovat, abyste hru pochopili). Při každém setkání s nebohou duší před vámi přitom vyvstane jednoduchá otázka.

Potrestat onoho nešťastníka, nebo mu udělit rozhřešení? Jinými slovy, anihilovat, nebo ... kdo ví, rozhřešení se žádnému z přítomných redaktorů dávat nechtělo. Každému zabitému přitom, stejně jako v reálném životě, posléze ochabnou svaly a povolí svěrač. Místo fekálií však ze zdejších mrtvolek budou vypadávat orby (název 'esenciální koule' mi zkrátka nejde přes prsty), za něž bude následně možné vylepšovat Danteho schopnosti.

To však neznamená, že byste v honbě za lepšími statistikami měli likvidovat vše, co se vám postaví do cesty. Justin Lambros, senior producer, totiž varuje, že každé jedno vaše morální rozhodnutí bude mít dlouhotrvající účinky na způsob boje vašeho avatara, a na jeho upgrade. Co to znamená v praxi (sami v téhle definici tak trochu plaveme), však nezmínil.

Místo toho ale prozradil, že každá lokace (level, chcete-li) bude rozdělena na několik sekcí, v nichž je třeba vymýtit veškerou pekelnou havěť. Bez toho se totiž nepohnete dál a všichni víme, že čím déle necháme ženu čekat na vysvobození, tím menší je pravděpodobnost, že by se uvolila k masáži se šťastným koncem. A ta masáž bude setsakra potřeba.

Přesný počet různých druhů nepřátel v Dante's Inferno sice není znám, ale jen v demoverzi se objevily přinejmenším tři typy, plus jakýsi titán ... obr ... prostě děsně velká potvora. Při pohledu na tyhle protivníky se člověk čas od času sám sebe ptá, zda-li mu Beatrice stojí za to. Zvlášť, když se nechala svést Luciferem, aby se stala jeho královnou. Mrcha.

V reálném světe bychom ji hezky nechali hnít těch bůh ví kolik set metrů pod zemí, a počkali si až ďáblovi začne lézt na nervy její věčné peskování nad tím, kolik sazí zase vymetala z postele, a sám přileze po kolenou s prosíkem, abychom si ji vzali zpátky. Ale v takovém případě bychom neměli co hrát. A proto je třeba poděkovat vývojářům za kvalitní audiovizuální zpracování, které si všichni redaktoři bez výjimky pochvalovali.

Jako vždy přitom neopomenuli vyzdvihnout hru světel a stínů, celkové zpracování hlavního hrdiny, i vzezření všudypřítomných nepřátel. Tahle hra zkrátka bude nářez, a všichni kdo tvrdí opak jsou ... ehm, skeptici?

Zdroj: Joystiq

Dostupné pro: X360, PS3, PSP
Žánr: Akce | third-person mlátička
Výrobce: EA Redwood Shores | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 12. února 2010
  • První dvě hodiny hry
  • Zajímavý příběh
  • Komba a kouzla
  • Špatná druhá část
  • Obyčejná grafika
  • Nedodělané, odfláknuté
  • Krátká hrací doba
  • Když kopii 1:1, tak pořádnou
Související články
  1. Dante’s Inferno rozšiřuje platformy

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted graficky nemá konkurenci, nejnovější díl posouvá laťku PS4

Uncharted graficky nemá konkurenci, ne…

Uncharted vždy byl špičkou dané konzolové generace a The Lost Legacy není výjimkou. Pojďme se vydat na graficky opulentní výpravu za klem Ganéši.

včera | | 8 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 6 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A