E3 Zoom: Vindictus

Na letošní E3 si jihokorejská společnost Nexon odbyla svou zdejší vystavovatelskou premiéru a při té příležitosti představila přítomným novinářům MMORPG Vindictus, které pro ni vyvíjí interní studio devCAT. Na první pohled tak Nexon zůstává ve svém žánru (kromě Vindictus bylo na jejich stánku k vidění i nedávno vydané 2D MMO Dungeon Fighter a další plánované MMORPG, Dragon Nest), přesto ale vývojáři slibují zbrusu nový herní zážitek.

A na papíře by se tomu i dalo věřit, ze zkušenosti však musíme být krapet skeptičtější. Z velké části proto, že Vindictus spadá do kategorie free-to-play her, které jsou v drtivé většině případů nevýrazné a místy až nudné. Nehledě na často horší technické zpracování i zázemí.

1.jpg2.jpg

S předsudky se v devCAT rozhodli programátoři bojovat tím nejzajímavějším možným způsobem, ubráním RPG elementů. Titul prý bude mnohem akčněji laděný, což by dohromady se sympatickým audiovizuálem (Vindictus bude běhat na notně upraveném Source enginu) mohla být výbušná kombinace.

Připočteme-li k tomu ještě menší vychytávky (kamera sledující letící kopí až do momentu, než se zabodne do nepřítele atd.) a propracovaný fyzikální engine, údajně bude možné zvednout téměř vše na co narazíte a mrsknout s tím libovolným směrem, začíná hra vypadat skutečně zajímavě.

3.jpg4.jpg

To by ji ale nesměly srážet hloupé chyby. Redaktoři, kteří si hru na E3 vyzkoušeli shodně tvrdí, že byla plná nepříjemných bugů - "uskakující" předměty, útočení na spoluhráče místo na protivníky apod. - i herních nedokonalostí.

Ačkoliv jim byla k dispozici postava na 30 levelu, víc než s nepříteli bojovali s neuvěřitelně pomalým pohybem v herním univerzu či absencí speciálních schopností (i na takto vysokém levelu jich hrdina měl k dispozici jen pár). Společně s dalšími nepochopitelnými zádrhely (pokud kupříkladu vypijete léčivý lektvar během chůze, obnoví vám jen polovinu životů) proto všichni do jednoho opouštěli herní stroje v rozpacích.

5.jpg6.jpg

Vindictus má jistě nemalý potenciál a celá řada vyjmenovaných chyb může být, a pravděpodobně i bude, do vydání opravena, jenže to není jediný problém hry. Hodně podivně působí i systém microtransakcí, z něhož bude titul žít. Kromě běžně prodávaných předmětů, si totiž budete muset nakupovat i ty, jež vám umožní dělat klasické MMO věci.

Jako třeba mluvit s ostatními charaktery, či oživovat padlé přátele. V Asii jsou na to možná hráči zvyklí, ale upřímně pochybuji, že by Nexonu podobný přístup prošel na západě. Sám jsem proto hodně zvědavý v jakém stavu se Vindictus na konci roku objeví na trhu.

Zdroj: Joystiq

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: devCAT | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q4 2010

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si t…

Ať už si chcete zahrát sami nebo zvažujete koupit hru jako dárek na Vánoce, bude se vám hodit přehled současných nejatraktivnějších her pro počítače.

11.  11.  2020 | |4 N/A
Martin Nahodil
Nejlepší hryPC
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |5 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Xbox Series S a Series X: vyšší výkon, SSD a sliby do budoucna | Recenze

Xbox Series S a Series X: vyšší výkon, SSD a sliby…

Microsoft vyrukoval se svou nejnovější konzolí Xbox Series X. Ale co když nechcete to nejvýkonnější a nejlepší? I na to společnost myslela.

15.  11.  2020 | |19 N/A
Michal Maliarov
RecenzeKonzole