E3 Zoom: Vindictus

Na letošní E3 si jihokorejská společnost Nexon odbyla svou zdejší vystavovatelskou premiéru a při té příležitosti představila přítomným novinářům MMORPG Vindictus, které pro ni vyvíjí interní studio devCAT. Na první pohled tak Nexon zůstává ve svém žánru (kromě Vindictus bylo na jejich stánku k vidění i nedávno vydané 2D MMO Dungeon Fighter a další plánované MMORPG, Dragon Nest), přesto ale vývojáři slibují zbrusu nový herní zážitek.

A na papíře by se tomu i dalo věřit, ze zkušenosti však musíme být krapet skeptičtější. Z velké části proto, že Vindictus spadá do kategorie free-to-play her, které jsou v drtivé většině případů nevýrazné a místy až nudné. Nehledě na často horší technické zpracování i zázemí.

1.jpg2.jpg

S předsudky se v devCAT rozhodli programátoři bojovat tím nejzajímavějším možným způsobem, ubráním RPG elementů. Titul prý bude mnohem akčněji laděný, což by dohromady se sympatickým audiovizuálem (Vindictus bude běhat na notně upraveném Source enginu) mohla být výbušná kombinace.

Připočteme-li k tomu ještě menší vychytávky (kamera sledující letící kopí až do momentu, než se zabodne do nepřítele atd.) a propracovaný fyzikální engine, údajně bude možné zvednout téměř vše na co narazíte a mrsknout s tím libovolným směrem, začíná hra vypadat skutečně zajímavě.

3.jpg4.jpg

To by ji ale nesměly srážet hloupé chyby. Redaktoři, kteří si hru na E3 vyzkoušeli shodně tvrdí, že byla plná nepříjemných bugů - "uskakující" předměty, útočení na spoluhráče místo na protivníky apod. - i herních nedokonalostí.

Ačkoliv jim byla k dispozici postava na 30 levelu, víc než s nepříteli bojovali s neuvěřitelně pomalým pohybem v herním univerzu či absencí speciálních schopností (i na takto vysokém levelu jich hrdina měl k dispozici jen pár). Společně s dalšími nepochopitelnými zádrhely (pokud kupříkladu vypijete léčivý lektvar během chůze, obnoví vám jen polovinu životů) proto všichni do jednoho opouštěli herní stroje v rozpacích.

5.jpg6.jpg

Vindictus má jistě nemalý potenciál a celá řada vyjmenovaných chyb může být, a pravděpodobně i bude, do vydání opravena, jenže to není jediný problém hry. Hodně podivně působí i systém microtransakcí, z něhož bude titul žít. Kromě běžně prodávaných předmětů, si totiž budete muset nakupovat i ty, jež vám umožní dělat klasické MMO věci.

Jako třeba mluvit s ostatními charaktery, či oživovat padlé přátele. V Asii jsou na to možná hráči zvyklí, ale upřímně pochybuji, že by Nexonu podobný přístup prošel na západě. Sám jsem proto hodně zvědavý v jakém stavu se Vindictus na konci roku objeví na trhu.

Zdroj: Joystiq

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: devCAT | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q4 2010

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A