EA má za opaskem spoustu žánrů, velkých otevřených světů a dobrodružství ale moc nevlastní. To by se mělo změnit.
Ač je to k neuvěření, vydavatelský dům Electronic Arts nemá žádnou velkou značku s otevřeným světem, jak je tomu u konkurenčních vydavatelů. Take-Two má Grand Theft Auto, Ubisoft má Assassin's Creed, do chumlu se přidává také Batman a pár dalších titulů. EA to chce ale změnit.
"Strategický směr, kterým jsme se rozhodli v poslední době vydat, by měl rozšířit naše portfolio produktů i do tohoto segmentu. Chceme vidět, co nového dokážeme přinést hráčům," nechal se slyšet Patrick Soderlund, viceprezident EA v rozhovoru pro IGN.
Na to by mohlo navazovat založení nového studia Motive pod vedením Jade Raymond, která o hrách s otevřeným světem ledacos ví. Ačkoliv to tak EA oficiálně nepotvrdilo, právě ona by mohla pracovat na prvním podobném projektu pro vydavatele. Studio totiž vyvíjí zatím neoznámené nové IP.
Grand Theft Auto V slaví deset let. GTA 5 se začalo prodávat 17. září 2013, tenkrát pro PS3 a Xbox 360. O rok později přišel port pro PS4 a Xbox One a v roce 2015 také verze pro Windows. Je to úspěšná akční hra s otevřeným světem, která se odehrává ve smyšleném současném světě inspirovaným Jižní Kalifornií a hráči se dostávají do role kriminálníků. Hra zaujala svým rozsahem, pestrostí, zábavností i vysokou úrovní grafického zpracování.