Earth 2140, Earth 2150... Earth 2160!

Už třetí díl dnes již klasické polské série realtime strategií byl oficiálně ohlášen přesně 7. března. Znovu se tedy vydáte do boje v propracovaném 3D prostředí, kde proti sobě stojí nově hned čtyři různé frakce. Příběh vás zavede do vzdálené budoucnosti, ve které už planeta Země neexistuje a lidský rod musí bojovat o holé přežití.

Pokud jste hráli některý z předchozích dílů, pak jistě víte, že tato série nikdy nebyla čistě jen a pouze o válčení. Minimálně jste se ještě navíc museli starat také o výzkum a vývoj nových technologií a často bylo nutné se zabývat také ekonomickou stránkou válčení. Stejně tomu bude i v Earth 2160.

 

 

Proti sobě stojí tentokrát už čtyři strany: ED čili Eurasijská Dynastie, LC (mírumilovná matriarchální společnost), UCS (stroje známé už z Earth 2150) a nakonec vetřelci (či mimozemšťané, jak chcete). Každá strana disponuje odlišnými jednotkami a především technologie, má své výhody a nevýhody. Například LC dokáží velice rychle přemísťovat své základny z místa na místo. Základna ED je naopak jedna velká budova skládající se z menších prvků, které lze docela snadno nahradit.

Bitvy se mají odehrávat celkem ve čtyřech různých prostředích - na Marsu, na Titanu (jeden z mnoha měsíců Saturnu), na Io (měsíc Jupiteru) a na Triton (měsíc Neptunu). Podíváte se tedy téměř do celé Sluneční soustavy. Zajímavou novinkou budou tzv. virtuální agenti. Jedná se o jakési pomocníky, které si můžete během hry najmout aby vám pomohli kupříkladu s výzkumem, těžbou surovin a podobně. Jednotliví agenti samozřejmě mají své vlastní profily a každý z nich je lepší v nějakém jiném oboru - a samozřejmě si také nechávají platit různé mzdy. Předpokládám, že zde se vývojáři nechali inspirovat klasickými vesmírnými strategiemi jako Master of Orion nebo Fragile Allegiance, kde lze takovéto pomocníky taktéž najímat.

Hra pro jednoho hráče zahrnuje celkem čtyři kampaně (jedna za každou stranu), každá z nich obsahuje sedm misí. Je otázkou, zda se tvůrcům podaří svázat tyto mise alespoň podobně propracovaným způsobem jako tomu bylo například u StarCraftu či Warcraftu III - pokud by se jim to podařilo, měla by tahle hra úspěch zcela jistě zaručen. Na druhou stranu, když trochu zkomolím lidové moudro, tak mi vyjde něco v tom smyslu, že "dva jsou málo a čtyři už moc". Ono totiž provázat navzájem kampaň čtyř stran skutečně není nic jednoduchého. Pro ty hráče, kteří více holdují multiplayerovému klání je připraven skirmish a také možnost hrát až proti 14 dalším lidem. Hra více hráčů nabídne čtyři různé módy.

Hlavní rysy hry:

  • čtyři singleplayerové kampaně po sedmi misích
  • boje se odehrávají na různých planetách a měsících naší sluneční soustavy
  • virtuální agenti (pomocníci)
  • multiplayer až pro 15 hráčů
  • soundtrack v technologii Dolby Digital 5.1

Vydání hry Earth 2160 je plánováno na první čtvrtletí roku 2004.

Oficiální stránky: http://www.earth2160.com/
Výrobce: Reality Pump Studios
Vydavatel: ZUXXEZ Entertainment AG (http://www.zuxxez.com/)

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | 3D realtime strategie
Výrobce: Realtiy Pump Studios | Webové stránky hry
  • Vyavážené a rozdílné strany
  • Grafika
  • Hudba
  • Zvuky
  • Neznámá přitažlivost
  • Propracovaný multiplayer
  • Technická náročnost, skoro až nenažralost
  • Hledání cest v terénu
  • Kampaně spíše rozvleklé
Váš názor Další článek: Nový patch pro českou verzi Age of Mythology

Témata článku: , , ,