ECTS: Den druhý – rozhovor s Dinamic

Španělsko je pro našince zemí vcelku atraktivní, nelze opomenout nádherné Gaudího stavby, zahrady a monumenty, zkrátka a dobře, Španělsko zná v tomto ohledu každý, koho někdy napadlo, že by domy nemusely být nutně nudně hranaté a šedivé. To on dal myšlenkám tvář a domům vizáž. Španělsko ale znamená i něco více… nevíte co? Na ECTS jsem se dozvěděl, že Španělsko je docela fajn země…
ECTS: Den druhý – rozhovor s Dinamic
Jedlíkům se vybaví španělský ptáček, sadistům a masochistům španělská bota a těm ostatním corrida a rozzuření býci. Představa docela placatá, jak by řekl klasik. Španělsko je ale opravdu mnohem zajímavější, kromě toho všeho vyjmenovaného, zde totiž dokáží dělat i setsakra dobré hry.

Dívka, která byla největší atrakcí stánku vývojařské skupiny Dinamic Multimedia, byla milá. Na mé otázky odpovídala nanejvýš trpělivě, poskytla mi každou informaci, na kterou jsem se ptal, jednoduše byla prima.

Dinamic

Doupě: Zdravím, ať se dívám jak se dívám, o Dinamic Multimedia jsem nikdy neslyšel a přitom podle materiálu, který tu máte, to vypadá, že umíte dělat dobré hry.Jak je možné, že se o vás neví?

DM: Jsme mladá společnost ze Španělska a na evropské trhy se teprve snažíme dostat.

Doupě: Věřím, že se vám to díky ECTS snad podaří. Nicméně, pojďme si popovídat o hrách, které tu máte… Hry jako The Prison, Runaway nebo Resurrection, to jsou všechno velice zajímavé tituly. Tak například The Prison – nikdy jsem zatím neviděl tak vynikající nápad jako RPG z prostředí vězení. To je nepochybně originální nápad…

DM: Díky, taky si myslím, že je to originální nápad. Nicméně jeho autorem je tamhleten člověk (zatímco ona ukazuje rukou kamsi na opačný roh stánku, přitakávám a připravuji si další otázky) – onen člověk je právě zaneprázdněn vysvětlováním čehosi.

Doupě: Až bude mít čas, rád si s ním popovídám. Tak jinak… Co například Runaway? Od dob Broken Swordu jsem takovou hezkou ručně kreslenou grafiku neviděl.

DM: No moment, to není všechno, právě že Runaway precizně kombinuje 2D a 3D grafiku a vytváří tak napůl renderovaný příběh plný zvratů a zábavy…

Doupě: Poněkud marketingová věta, nemyslíte?

DM: Toto je marketingové povídání, ne?

Doupě: Nene, jen přátelská otázka na lidi, kteří mají se hrou něco společného.

DM: Ahaaa… (určitě blondýnka – pozn. šotek) tak já mám například Runaway moc ráda, je to bezva hra. Hodně si mě získala i samotnou hudbou – ten soundtrack je úžasný – a teď to myslím zcela vážně.

Doupě: Rád věřím, snad se o tom budu moci někdy taky přesvědčit, kdoví… určitě se neplánuje, že hra bude dostupná po Evropě?

DM: Ono se plánuje, ale člověk míní, osud mění…

Doupě: Dobrá… díky za pár vlídných slov a přeji hodně štěstí…

DM: Není zač… nashle…

Stručný rozhovor, co dodat… Hry jsou to vynikající, ale mají jednu bolístku a to sice tu, že jsou ve španělštině, stejně tak jako domovské stránky všech zmíněných her. Pokusím se vám nicméně reprodukovat základy toho, co všechno se mi o zmíněných hrách podařilo zjistit. The Prison je fantastický nápad – přivádí hrdinu do vězení, kde pomocí skillů cepuje svou skupinku vězňů proti útlaku dozorců. Budete-li dost šikovní, nepochybně se vám podaří i zjednat ve vězení nápravu.

Runaway je naopak nádherně kreslená adventurka z Big Apple, nebo také New Yorku, chcete-li. Zatímco grafika navenek působí střídmým a uhlazeným dojmem, uvnitř se toho děje hodně. Postavičky se báječně pohybují, mají jen tu vadu, která nám všem bude na obtíž asi ze všeho nejvíc – nemluví anglicky, to co hlavním hrdinům protéká hrdlem do éteru je čirá španělština.

Za zmínku pak stojí i takové hry, jako skvělé RPG The Crouch nebo poněkud akčnější hra jménem Resurrection. Vzhledem k tomu, že všechny tyto hry se nejspíše v dohledné době neobjeví nikdy jinde, než v zemi býků a toreadorů, je získávání dalších informací o tak nadějných projektech skutečných týráním hráčovy duše, která by hrála, až by z těla vyskočila.

Nejnovější komentáře