ECTS: Den první – Buka Entertainment

Námi nedávno zveřejněné informace o akční pecce Echelon nemohly zůstat bez našeho dalšího zájmu. Dost však bylo řečeno, když je zdrojem pouze Internet, nastává druhá fáze, kdy přichází na řadu důkazy – zde jsou. S tvůrci Echelonu jsem si povídal přibližně půl hodiny nejen o Echelonu, ale také o další zajímavé hře – Project Overdrive.
Slovanská vstřícnost nezná mezí a nebylo ji třeba dlouze hledat ani na výstavě evropského měřítka jakou ECTS bezesporu je. U jednoho z prvních stánků, na který jsem za pochodu narazil, sídlil ruský tým Buka Entertainment. Slovo dalo slovo a brzy se naše zprvu oficiální setkání změnilo v kombinaci anglických a ruských vtípků (nikdy bych nevěřil, že v dnešní době a navíc v Londýně zužitkuji čtyři roky, po které jsem se skoro den co den učil ovládat jazyk našich bývalých východních sousedů).

Jako první mi pod ruku přišla hra Echelon. Létání je to hezké, přesto bylo lepší nechat řízení na autopilotovi a věnovat se střílení. Autoři hry to se mnou měli složité, byť jsem je varoval, že bez autopilota skončím bídně, vypnuli jej. Sledování mých prvních vývrtek a nárazů do skal proměňovalo jejich tváře podobně jako to roční období dokáže s počasím – převládaly však spíše posměšky. Poté, co se mi podařilo sestřelit prvního nepřítele, seznal jsem, že hra je zatraceně akční – to už mi ale Roman Gadas (PR Buka Entertainment) začal ukazovat hru Project Overdrive.

Představte si město, které se rozpíná na všechny strany a vy jste v celé hře pouhý pěšák – pokud jím chcete být, nic proti. Jsou ale i jiné cesty, jak se dostat na druhou stranu města – ukrást auto je jen začátek. Bylo to tu již několikrát a v různých podobách, nejvíce se však Project Overdrive podobá hře Grant Theft Auto – můžete totiž ukrást prakticky jakékoliv auto, s ním se projíždět městem, zastavit kde chcete a užívat si ten neskutečný 3D prostor. Na otázku, jak velké toto město je, jsem se dozvěděl až šokující informaci – autem totiž celé město projedete za neskutečné dvě hodiny. Byť se mi této informaci nechce příliš věřit, pohled dlouhými, táhlými ulicemi tomu zcela nasvědčoval.

Project Overdrive je nádhernou kombinací first person shooter a third person car racing. Prakticky všechny budovy je možné infiltrovat, vzít si co potřebujete, nasednout do libovolného auta a zase odjet pryč. Co určitě potěší je střídání dne a noci, byť se zatím tato změna projevuje poněkud kvantově a nikoliv postupně to se ale věřím ještě vychytá.

Kluci v Buka Entertainment jsou prima – usměvaví, pohodoví a Slované. Jejich hry – Echelon a Project Overdrive – si své místo na trhu určitě najdou, především Projectu Overdrive věštím velkou budoucnost, protože po několika nevydařených pokusech o zkombinování 3D racingu a first person shooter přináší hra šikovnou variaci na obě témata – což je prima. Vzpomeňme na Redline, Terminator: Future Shock nebo konečně i několik úrovní Tomb Raider 4 – to, co okořeňovalo suchopárné 3D akce je tedy konečně skutečností – i když i Red Faction od Volitionu má velký potenciál zaujmout podobnými devizami. O těch ale až zítra – je toho příliš, co se dá o hře říci.

Váš názor Další článek: BattleTech 3025 - udatné srdce stratégovo

Témata článku: , ,