Ve svém jádru bude novinka od FromSoftware stále souls hra každým coulem.
Elden Ring bude pravděpodobně největším odklonem od zajetých souls kolejí ze všech her z rukou FromSoftware, stále však v ní najdeme velmi povědomé prvky a herní mechanismy. Otevřený svět a maximální volnost pohybu jsou právě jednou z novinek, které oproti více koridorovým soulsovkám budou na očích. Není to ale vše.
Také příběh nabídne hned několik rozličných cestiček i zakončení, kromě samotného světa se ale příběh soustředí ve velkém také na postavy a situace, do kterých se dostávají, což by na rozdíl od klasických soulsovek mělo postavy mnohem více spojit s hráči.
Také z hlediska soubojů a hratelnosti tu hráči uvidí okamžitou podobnost s hrami jako Bloodborne, Dark Souls či Sekiro, kromě klasických úhybů a bloků tu však budou také novinky jako Guard Counter, což bude další z možností, jak z obrany okamžitě vyrazit do útoku. Mezi další klasické RPG prvky patří rychlocestování, NPC co vás naučí nové schopnosti a dokonce i centrální hub, kde bude možné potkat přátele a spojence. Samozřejmostí bude možnost povolat na pomoc duchy, kde každý bude mít vlastní strom schopností a dovedností.
Vypadá to tedy, že bude Elden Ring bohatým koktejlem jak zajetých prvků studia, tak dalších populárních aspektů z žánru RPG a akčních adventur.
Elden Ring vychází 21. ledna příštího roku pro PC a obě generace konzolí.