Electronic Arts bude vyvíjet hry pro Microsoft Xbox

Společnost Microsoft a společnost Electronic Arts, největší světový vývojář a producent videoher, ohlásily, že EA bude dodávat své světoznámé hry i pro herní zařízení nové generace Xbox, které hodlá společnost Microsoft uvést na trh na podzim roku 2001.
Společnost Microsoft (Nasdaq „MSFT“) a společnost Electronic Arts (EA) (Nasdaq "ERTS"), největší světový vývojář a producent videoher, ohlásily, že EA bude dodávat své světoznámé hry i pro herní zařízení nové generace Xbox, které hodlá společnost Microsoft uvést na trh na podzim roku 2001. Společnost Electronic Arts, která je proslavená svými tituly "Madden NFLT Football", "NASCARR 2000", "FIFA" a "F1 2000 racing", využije jedinečných grafických a zvukových možností Xboxu k vytvoření převratných nových herních zážitků pro spotřebitele.

Podle podmínek uzavřené dlouhodobé smlouvy „zasvětí“ EA svá studia v celém světě vývoji her pro Xbox; společnost předpokládá uvedení až 10 titulů na podporu uvedení Xboxu na trh. Aby mohl být okamžitě zahájen vývoj her pro Xbox, EA objednala od společnosti Microsoft 500 ks vývojových kitů pro Xbox (Xbox Development Kit, XDK).

„Jsme nadšeni zařízením Xbox a zaměřením společnosti Microsoft na tuto platformu,“ řekl Larry Probst, předseda představenstva a CEO společnosti Electronic Arts. „Microsoft má vizi, technologii i prostředky, které jsou zapotřebí pro výrazný vstup do našeho oboru.“

Robbie Bach, senior viceprezident herní divize společnosti Microsoft a hlavní šéf pro Xbox (CXO), řekl, že „společnost EA je uznávaná jako světová špička v herním softwaru. Budou-li s námi na jedné palubě, musí to přesvědčit hráče celého světa, že ti nejskvělejší vývojáři a programátoři budou tvořit dříve nevídané věci pro hry na Xboxu.“

Společnost Electronic Arts těsně spolupracovala se společností Microsoft a poskytovala zpětnou vazbu při vývoji Xboxu jako ideální platformy pro vývojáře, konkurenceschopné příležitosti pro vydavatele a bezprecedentní herní zkušenosti pro hráče. EA byla zakládajícím členem Xbox Advisory Board společnosti Microsoft, skupiny která se rozhodla pomáhat Xboxu aby se stal nejdokonalejší vývojářskou platformou poskytující dosud nevídané zážitky.

„Když jsme viděli hardwarovou specifikaci a hovořili s týmem Xboxu, bylo nám jasné, že si toto zařízení získá jak nováčky, tak tvrdé a zkušené hráče,“ řekl Don Mattrick, prezident EA Worldwide Studio Operations. „Tituly jako Madden NFL 2001 (fotbal), SSX (snowboard) a Knockout Kings (box) budou na Xboxu skvělé.“

Aliance mezi společností Microsoft a Elektronic Arts je dalším mezníkem ve vývoji Xboxu. K dnešnímu dni již Microsoft zajistil, že více než 200 špičkových světových na hry orientovaných firem bude vyvíjet a publikovat hry pro Xbox. Z toho 18 vývojářských firem přislíbilo tvorbu exkluzívních titulů pro Xbox, které budou vydávány pod značkou společnosti Microsoft. Všechny firmy, které na hrách pro Xbox pracují, získají výhody z mohutné marketingové kampaně na Xbox, do které má Microsoft v úmyslu investovat 500 milionů USD.

Xbox

Xbox (http://www.xbox.com) je videoherní zařízení příští generace, které hodlá uvést společnosti Microsoft na trh na podzim roku 2001. Poskytuje dokonalou grafiku, nejlepší zvuk a nejintenzivnější dostupné akční herní zážitky. To vše umožňuje více než trojnásobný výkon jeho grafiky oproti současným nejlepším herním konzolím.

Electronic Arts

Electronic Arts (Nasdaq „ERTS“) se sídlem v Redwood City v Kalifornii, je vedoucí světovou firmou v oboru interaktivního zábavného softwaru. Byla založena v roce 1982 a ve fiskálním roce 2000 měla obrat více než 1,4 mld USD. Společnost vyvíjí, vydává a po celém světě distribuuje software pro osobní počítače a videoherní systémy. Svoje produkty prodává pod třemi značkami - EA GAMES, EA SPORTS a EA.COM.

Informace v tomto dokumentu jsou předběžné, vztahují se k ještě neuvedenému produktu a do jeho uvedení na trh mohou být podstatným způsobem modifikovány. Proto informace nemusí přesně popisovat produkt v době, kdy bude uveden na trh. Tento dokument má pouze informativní charakter a společnosti Microsoft nepřebírá jakékoliv záruky, zjevné ani skryté, v souvislosti s tímto dokumentem nebo informacemi v něm obsaženými.

Váš názor Další článek: Ovladače: nové DirectX a novinky nVidie

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,