Electronic Arts ukončili vývoj Originu (UO2)

O Ultima Online 2 nebo také o Originu jsme psali poměrně dost – do včerejšího dne to byla jedna z nejnadějněji vyhlížejících masivně multiplayerových her ve vývoji. Bohužel, dnes můžeme mluvit pouze v minulém čase. Podle zprávy, která se včera objevila na Internetu a která byla v zápětí potvrzena i na oficiálních stránkách projektu, se Electronic Arts rozhodli ukončit vývoj této hry.
Electronic Arts ukončili vývoj Originu (UO2)
Nevím, zda je třeba opakovat všechna fakta o Ultima Worlds Online: Origin, o této hře jsme psali již několikrát a pokaždé to byla slova oslavná a plná nadějí. Bohužel, všem nadějím je nyní konec. Electronic Arts včera oznámili, že ukončili vývoj této hry. Podle vyjádření tiskového mluvčího Originu, je to především proto, že titul by se přetahoval o zákazníky s inovovanou verzí původní Ultimy Online (Third Dawn), který má vyjít koncem tohoto měsíce. Ta bude nabízet vylepšenou 3D grafiku, nové země a mnoho dalších vylepšení. I když tvůrci Originu od samého začátku jasně deklarovali, že obě hry jsou zcela rozdílnými projekty, někdo v EA měl patrně jiný názor a vývoj hry nyní zastavil.

Hra přitom byla v pokročilém stádiu vývoje – grafický engine (nově vyvíjený speciálně pro tuto hru) byl prakticky hotový a stejně tak další technické stránky projektu, nyní bylo úkolem celého týmu především hru vybalancovat na maximální možnou míru (což u masivně multiplayerových her bývá opravdu tvrdý oříšek). Pokročilost vývoje dokládají také zprávy o začátku veřejného betatestingu, který měl začít na jaře.

Stává se, že během vývoje jsou některé projekty zrušeny – ostatně nedávná doba je toho svědkem, můžeme uvést například Obi-Wana od LucasArts u nějž byla zrušena PC verze (ve vývoji konzolové se pokračuje dál) nebo Dark Zion – další masivně multiplayerová RPG, na jejímž vývoji se podílela část programátorů zainteresovaná i na vývoji původní Ultimy Online. Málokdy se ale stane, aby byla stopnuta hra, jejíž vývoj se dostal tak daleko jako je tomu v případě Originu. Nelze pochybovat o tom, že se jedná čistě o účelové rozhodnutí. V dnešní době, kdy jsme na počátku mohutného rozvoje masivně multiplayerových her, by si na sebe jistě dokázaly vydělat oba tituly, ale vyšší moc zkrátka rozhodla, že bude lepší soustředit všechny síly na upgrade původní Ultimy.

Ultima Worlds Online: OriginUltima Worlds Online: Origin

Přitom je prakticky jisté, že do posledního okamžiku nic nevěděli ani samotní členové vývojového týmu. Ještě v pondělí nadšeně pokračovali ve své práci a odpovídali na otázky nedočkavých fanoušků. Ve středu, po třetí hodině odpoledne se na jednom z nejlepších fansitů UO2 – origin.stratics.com objevila první krátká a značně emotivní zpráva od jednoho z editorů webu. Teprve o hodinu a půl později se na stránce objevilo také znění oficiálního tiskového prohlášení EA a Origin Systems:

Oficiální tisková zpráva:

Electronic Arts a Origin Systems oznamují, že se nově zaměřují především na Ultimu Online a zastavují vývoj UWO: ORIGIN (UO2). Důvod je prostý: rozhodli jsme se, že lepší bude investovat prostředky do stávajících 230 000 předplatitelů původní Ultimy Online, než vyvíjet UWO: ORIGIN (UO2) jako paralelní svět k UO. V blízké budoucnosti, po vydání Ultima Online: Third Dawn budou mít hráči možnost vidět nové země, nová monstra a vývoj světa v rámci evoluce Ultimy Online.

Pár minut na to se vyjádřila i Cynthe, koordinátorka starající se o kontakt s herní komunitou a oficiální webové stránky. Její prohlášení nepřineslo žádné nové informace. Prakticky pouze zopakovala to, co bylo v tiskovém prohlášení a omluvila se všem fanouškům. Je obdivuhodné, že i v takové situace, která pro ni i celý tým musela být emociálně velmi vypjatá, se dokázala zachovat tak profesionálně.

O několik desítek minut později se vyjádřil i David Swofford, PR manager Origin Systems. Ten potvrdil skutečnost, že oznámení přišlo skutečně jako blesk z čistého nebe a pro tým sídlící v texaském Austinu to znamenalo velké překvapení, protože do té chvíle se neobjevily žádné náznaky chystaného zvratu ve vývoji hry. Dále se z jeho prohlášení dozvídáme, že tento krok rozhodně nepředznamenává změnu přístupu EA k žánru masivně multiplayerových her.

Ve čtvrtek ráno našeho času vznikla první petice. Krátce na to i druhá, což je trochu nešťastný krok, ale i tak je málo pravděpodobné, že by něco ovlivnily. Podepsat je můžete zde a zde.

V jedné z petic je uvedena velká pravda: Z obou produktů má větší naději na komerční úspěch Ultima Online 2 (Origin). Původní Ultima Online je produkt, který v dnešní době není na tak vysoké technické úrovni, aby mohl konkurovat ostatním hrám. UO má určitý styl hry a ten nezmění ani nové zbraně, ani nová monstra, ani nové země k objevení. Nemluvě o tom, že budoucnost je v 3D pohledu, který má každá z připravovaných her (v Third Dawn jsou 3D pouze objekty ve hře, nikoliv samotná hra!).

Je to vtip? Bohužel, je prakticky jisté, že není – vždyť prohlášení o ukončení vývoje je i na oficiální stránce projektu. Sice opět můžeme vzpomenout na dobu nedávno minulou, kdy Codemasters vydali seznam fiktivních připravovaných titulů, aby jej o pár dní později odvolali s prohlášením, že chtěli zjistit reakci mezi hráči. Dalším případem je Microsoft, který jeden artwork z chystané hry vydával za obrázek ze hry. I tak ale stále kroutím hlavou a nemohu té zprávě uvěřit. Je to patrně tím, že jsem hráčem Ultimy Online a na druhý díl jsem se moc těšil – sháněl jsem všechny možné informace, pravidelně navštěvoval vaulty, na vzniku jednoho se dokonce podílel, byl ve stejné konferenci s vývojáři hry a dalšími skalními fandy a pak přijde tohle. Je to k neuvěření, ale zdá se, že nikdo nezakouzlí kouzelným proutkem, nikdo mi nepoklepe na rameno, abych se vzbudil ze zlého snu – je to zkrátka velmi smutná skutečnost, která nastala před pár hodinami a čerstvé rány bolí nejvíc.

Co dál? V současné době je vyvíjeno mnoho dalších masivně multiplayerových titulů. Je těžké odhadnout, u kolika z nich bude vývoj doveden do zdárného konce, protože vývoj těchto her je velmi odlišný (a řekl bych i o dost náročnější) než u singleplayerových titulů nebo u her s primitivním multiplayerem. Těšit se můžeme na Dark Age of Camelot (vypadá opravdu dobře), Shadowbane (video, které jsem měl možnost vidět, nebylo vůbec špatné), Star Wars Galaxies (připravovaná MMORPG s tématikou Hvězdných válek, kterou pro Lucas Arts vyvíjí Verant, firma stojící v pozadí jiné již fungující online hry – Everquestu). V neposlední řadě je tu i Earth and Beyond, což je produkt z dílen Westwoodu, jehož vývoj je teprve v počátcích. Nemusíte být velkými počtáři, abyste si dokázali dát dohromady, že pět a pět je deset a budete znát jeden z dalších důvodů, proč se lidé v EA rozhodli tak jak se rozhodli – 3 masivně multiplayerové hry s velkými ambicemi jsou možná příliš velkým soustem i na takový kolos jakým je Electronic Arts (pokud to nevíte, Westwood je, stejně jako Origin Systems, v područí tohoto herního giganta).

Sbohem Lorde Britishi.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

19 nejlepších strategických her, který si dnes můžete zahrát

19 nejlepších strategických her, který si dnes můž…

Strategickým hrám ještě neodzvonil konec, byť už se netěší takové popularitě jako dřív. Proto není od věci připomenout si ty největší pecky. A protože je strategických žánrů je mnoho, zaměříme se na válečné kultovky.

11.  10.  2020 | | 34 N/A
Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 9 N/A
Vyměnitelné kryty konzole PS5 dávají hráčům nové možnosti customizace

Vyměnitelné kryty konzole PS5 dávají hráčům nové m…

Ze strany Sony jde rozhodně o výborný nápad, jak ozvláštnit vzhled bez větších problémů.

8.  10.  2020 | | 10 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

včera | | 3 N/A