Engine Unreal 3 má na krku žalobu

Vývojáři 3d akce Too Human, studio Silicon Knights, podali žalobu proti společnosti Epic Games, tvůrcům jednoho z nejpokročilejších enginů dnešní doby. Důvod? Technologie prý není tak pokroková, jak autoři původně tvrdili.

  

 

Silicon Knights v minulosti licencovali engine Unreal 3 kvůli jeho klíčovým vlastnostem, mezi které spadá mimo jiné také pokročilá práce se světlem a další prvky umožňující vývoj těch nejlépe vypadajících titulů. Firma však nyní tvrdí, že udávané specifikace se diametrálně liší od těch, kterými engine ve skutečnosti disponuje. Dle obsahu žaloby Epic dokonce použil pro vývoj svých her v čele s Gears of War silnější a uhlazenější verzi enginu, než tu, kterou poskytl licenčním partnerů a jež je údajně v mnoha aspektech ořezaná. To vedlo vloni v létě vývojáře ze Silicon Knights, aby poctivě zaplacený engine zcela odhodili a vrhli se na vývoj technologie vlastní. Nakolik se nařčení prokáží opodstatněná a jak kauza dopadne ukáže až čas, nicméně je vidět, že ani licencování slavného enginu nezaručuje úspěch.