Ensemble o ukončení činnosti

Jsou to právě lidé z Ensemble Studios, kteří dali světu strategickou perlu v podobě Age of Empires, jež si po celém světě našla miliony fanoušků, a prodala úctyhodných 20 milionů kopií. Poslední titul z dílny jmenovaného studia - Halo Wars - přitom naznačoval, že se tamějším programátorům podaří překlenout platformovou "propast" a podmanit si další teritorium. Bohužel, nehledě na výsledek, tím jejich éra skončí.

Rozhodnutí herní divize Microsoftu o zavření Ensemble přišel jako blesk z čistého nebe a nejen hráče, ale i samotné zaměstnance onoho studia nemile překvapil. Redaktoři zahraničního serveru Shacknews si tedy dali tu práci a vyzpovídali Dava Pottingera, jenž jim prozradil něco málo ze zákulisí.

V prvé řadě se můžeme dozvědět, že i přes to, že se Microsoft rozhodl po dokončení Halo Wars ukončit provoz Ensemble Studios, brzy nezaměstnaní tvůrci nechtějí nic ponechat náhodě, a do svého posledního dítka vkládají veškerou zbylou energii, aby se hráči dočkali skutečně kvalitní strategie, na něž byli od tohoto studia dlouhá léta zvyklí.

Mimo to stihl Pottinger potvrdit, že značka Age of Empires nezanikne, a že s ní Microsoft počítá i do budoucna. I když na ní pravděpodobně nebudou pracovat stejní lidé jako doposud. Své dávky pozornosti se pak dočkalo i Halo MMO, které měli vytvořit právě lidé z Ensemble (dokonce byl připraven i 40 členný tým programátorů). Kvůli jeho zrušení však Pottinger zmínil jen několikero drobností, které jsou již delší dobu známé.

I přes nesouhlas a zklamání z některých rozhodnutí Microsoftu však Dave uvedl, že k oné společnosti nechovají zášť. Jsou přesvědčeni, že to bylo jejich svoobodné rozhodnutí, na něž mají právo, i když to tak úplně nedává smysl. Jen na sérii Age of Empires totiž Microsoftu vydělali více než 700 milionů dolarů.

Zdroj: Shacknews

Váš názor Další článek: Chinatown Wars rozlehlé jako GTA IV

Témata článku: , , , , ,