Epic vypustil do světa Unreal Engine 5.2. Přidává procedurální generování obsahu a zjednoduší práci filmařům

Nejnovější generaci Unreal Enginu od Epic Games jsme ještě ani zdaleka neviděli v praxi v plné síle. Jeho vývojáři ale nelení a přidávají nové funkce, které tvůrcům ulehčí práci a do již tak obsáhlého repertoárů nástrojů přidávají další vychytávky. Jednou z těch hlavních, které se objevily ve verzi 5.2 je procedurální generování obsahu (PCG). Jeho ukázku, ostatně jako všech ostatních nových funkcí, můžete vidět ve videu. 

PCG má tvůrcům pomoci zrychlit tvorbu otevřených světů. Stačí si vybrat assety, nastavit podmínky a pravidla a engine by vývojáři sám měl navrhnout skvěle vypadající scenérii. Výtvory pak navíc mohou v reálném čase reagovat na aktivitu hráče či změny geometrie. Epic uvádí, že tato funkce je zatím ve fázi experimentu, takže do finální podoby zbývá ještě dlouhá cesta. 

Další experimentální funkcí je Substrate, díky kterému má tvůrce větší kontrolu nad vzhledem povrchů objektů a jejich reakcemi s dalšími prvky. Ideálním využitím mají být pohledy na více vrstev. To platí například pro kapalinu na kovu nebo prach na laku. Jako ukázku tady máme model auta, který se Substrate více evokuje realitu, jak by v takové situaci měla karoserie vypadat. 

e042ae51-8fc0-4972-8ea6-c3305a758b46a31bbdee-fdc6-4b66-93dd-0405c1beb119

Novinky se ale netýkají jen vývoje her. Dobře víme, že Unreal Engine se už docela dlouho používá i u filmu. Skrz novou aplikaci ICVFX pro iOS bude tvůrce moci upravovat barvy nebo světla ve scéně skrz dotykové uživatelské rozhraní. Přímo filmaři mohou upravit scénu jednoduše tak, aby odpovídala jejich představám bez toho, aby jim musel asistovat kolega zběhlý v práci s enginem. Vylepšení se dočkal také systém VCam. Nyní budou filmaři moci v jedné instanci využívat několik virtuálních kamer najednou

Se zprovozněním funkce ML Deformer pomohlo Epicu strojové učení. Díky němu je možné v reálném čase tvořit postavy s deformacemi, které simulují svaly, maso a látky. Oblečení se tak u postav má přizpůsobovat tomu, jak se pod ním pohybují svaly. Na úplný závěr pak Unreal Engine 5.2 přidává nativní podporu Apple Silicon, takže vám na produktech s těmito čipy poběží editor o poznání lépe.

Epic rozhodně ohledně své technologie neusíná na vavřínech a vypadá to, že jejich Unreal Engine bude využívat stále větší množství malých i velkých vývojářských studií. Opravdu se těšíme, až uvidíme výtvory, které UE 5 využívají v plné síle.

Zdroj: Unreal Engine

Diskuze (5) Další článek: Šachy se nejlépe naučíte od mistrů. Tito poradí, jak správně hrát, kde nedělat chyby

Témata článku: , , ,