Epilogue ze země tulipánů a větrných mlýnů

Celkově vzato se dá prohlásit, že kolektiv nadějných Holanďanů říkající si Team Sigma mnoho lidí nezná – jak by také mohli, vždyť Sigma za sebou nemá zatím žádný pořádný titul. Jejich připravovaná strategie Epilogue by však měla být tím, co tým zviditelní. Ambice mají chlapci veliké – příběh hry prý bude něčím zcela originálním, a tudíž doposud nevídaným.
Epilogue ze země tulipánů a větrných mlýnů
Celkově vzato se dá prohlásit, že kolektiv nadějných Holanďanů říkající si Team Sigma mnoho lidí nezná – jak by také mohli, vždyť Sigma za sebou nemá zatím žádný pořádný titul. Jejich připravovaná strategie Epilogue by však měla být tím, co tým zviditelní. Ambice mají chlapci veliké – příběh hry prý bude něčím zcela originálním, a tudíž doposud nevídaným.

Těžko říct, proč si tvůrci Epilogue zvolil za název hry zrovna toto slovo. Snažím se vypátrat jakoukoliv souvislost, žel neustále můj jindy břitký ostrovtip naráží na překážky v myšlenkových pochodech autorů, pročež tedy nechám prozatím název názvem (případně vás, milostivé to čtenáře, poprosím, zda byste nám mohli svůj názor ke zvolení názvu sdělit, máte-li jaký).

Epilogue je tedy 3D strategická hra. V době, kdy se objevily první zmínky o hře jako takové, nebylo příliš mnoho podobných her, nyní však je podobných titulů na trhu vcelku požehnaně – z nejznámějších jmenujme snad alespoň Earth 2150. Nové rysy nebudou až tak nové, jak autoři uvádí – stále bude potřeba těžit ropu a železnou rudu, zpracovávat oboje tu v rafinérii, tu v hutích, za jediným účelem – budovat a útočit.

Strategickým prvkem nevídaným v jiných hrách (stále cituji tvůrce) má být v případě Epilogue uvážené umístění jednotky – ne pouze co se do polohy, která zabezpečí obranu proti nepříteli, ale také umístění co se dosahu přírodních živlů týká. Dávalo by smysl postavit například elektrárnu hned na kraji řeky, která by se mohla snadno vylít z koryta a zaplavit těžce našetřené peníze, které jste dali třeba zrovna za tu elektrárnu? Je třeba ale počítat i s lavinami, uragány a dalšími pohromami, kterými nás ten nahoře častuje. Při výběru umístění bude hrát důležitou roli pochopení hrubých předpovědí počasí pro daný region – samozřejmě nikdy nepůjde najít ideální místo. Bude tedy potřeba uvažovat tak trochu stylem "Důl vám mohou vytopit, zasypat, ale nikdo vám jej nemůže ukráááááást". No, autoři to myslí dobře, nicméně něco podobného (tedy pohromy) jsme již viděli v případě Sim City 2000 a výše. Každopádně prvek využití terénu za jiným než kamuflážním účelem je prvkem zcela jistě novým. Kolikrát jste zapalovali lesík, aby z něj na druhém konci vyskákali partyzáni? A víte, co se stane, když se najednou vítr obrátí? Škoda přemýšlet – a újmu, kterou způsobíte životnímu prostředí – lepší nevědět.l

I přes to všechno to ale bude zřejmě hra originální a zábavná, přestože zatím Sigma (výrobci hry) hledají pořádného distributora přinejmenším pro oblast Evropy. Vzhledem k tomu, že z lůna Amsterodamu zatím nevzešlo mnoho herních společností (přemýšlím, kolik jsem jich kdy stihl zaregistrovat – už vím – žádnou… nicméně pokud je mi známo, lůno Amsterodamu vyvrhlo již na světlo boží ledacos :)), které by dokázaly podpořit tak nadějný projekt. Což samozřejmě o ničem nevypovídá, neboť distributorů pro Evropu je prakticky kdekoliv spousta (tedy až na ten Amsterodam).

Nuže, provedu krátké shrnutí – vypadá to, že Epilogue bude pecka. Jak podle intra, tak podle obrázků ze hry, tak podle samotné ideje, které domovská stránka tvůrců předkládá. Prostě – kluci jsou pašáci.

A abych nezapomněl – hezký Velikonoce, mládeži :-)

Nejnovější komentáře