Eurofighter Typhoon – evropská smršť

Hráči leteckých simulátorů jsou poměrně úzká a velice zvláštní skupina. Ve většině případů se zajímají pouze o svá „letadýlka či vrtulníčky“ a ostatní herní žánry jim nic neříkají. A budeme-li zcela objektivní, má to i své stinné stránky– ono se mnoho kvalitních leteckých simulátorů do roka neurodí a jim tedy nezbývá než čekat a čekat – například na Eurofighter Typhoon.
Eurofighter Typhoon – evropská smršť
Pokud jste fanouškem leteckých simulátorů, či si hry tohoto žánru rádi zahrajete, jistě jste si všimli malé zajímavosti – v názvu těchto titulů se totiž skoro vždy objevuje označení nějakého leteckého prostředku (a je to dobře, tímto způsobem se totiž jednoduše odlišují od „obyčejných“ titulů). Chcete-li konkrétní příklad, vzpomeňte třeba na tituly F-22 Total Air War, B-17 či EF2000. Poslední jmenovaný pochází z dílny společnosti Rage - stejně jako Eurofighter Typhoon.

Eurofighter TyphoonEurofighter Typhoon

Eurofighter Typhoon by měl být „čistý“ letecký simulátor. Odehrávat se bude v nepříliš vzdálené budoucnosti (přesněji roku 2015), v době, kdy se Rusové rozhodli z nějakého nepochopitelného důvodu zaútočit na ostrov Island (???). No a jelikož máme v názvu hry letoun Eurofighter (což je jeden z adeptů na přezbrojení českého letectva :), bude se hold muset ve hře objevit jako hlavní zbraň…

Celá hra byla rozdělena na tři části – dynamickou kampaň, „poklidnou“ kampaň a tkz. vícenásobnou hru (vysvětlím dále). Dynamická kampaň se nijak neliší od klasických, které známe s ostatních titulů – slovo dynamická zde značí, že postup mise nejde přesně nadefinovanou cestou, jak tomu bývá u většiny obyčejných titulů. Jednotlivé mise se tedy odvíjí od výsledku minulých, vliv má mít také čistota „práce“. Druhý typ kampaně je určen méně zkušeným začátečníkům. Od předchozí jmenované se má odlišovat především složitostí celého systému, který má být zjednodušen, čímž však hra přijde o svůj realismus. Poslední a tak trochu zvláštní částí je vícenásobná hra neboli Multiplay (prosím, neplést si s multiplayerem) – ta má být takový mixík všech nápadů, které se urodily v hlavičkách milých autorů (a možná také hráčů ?). Například to budou klasické závodní prvky, setkat se budeme moci i se soutěží ve sbírání vlajek (tak a teď nevím, co si mám myslet :)

Kromě již zmiňovaného Eurofighteru se ve hře setkáte s dalšími 30 letouny, samozřejmostí je reálný fyzikální model všech stíhacích a bitevních letadel. Autoři ho velice vyzdvihují, nejvíce pak systém poškození – ten se nebude nějak zásadně odlišovat, měl by však být více propracován (např. každé letadlo bylo rozděleno do několika částí, z nichž každá bude reagovat na zásah raketou či třeba jen náboji z kulometu trochu jinak). Když už jsme u těch zbraní – ve hře na vás čeká kolem dvanácti typů, od klasických raket vzduch – vzduch až po protiletadlové či tak nám dobře známe střely s infračerveným zaměřováním (většina zbraní by měla být přejata ze hry EF2000).

Eurofighter TyphoonEurofighter Typhoon

Možností, jak přilákat ke hraní leteckého simulátoru i obyčejného pařana, je skvostná grafika a dobré, jednoduché ovládání. Nevím jak možnost druhá, ale v první se tvůrci opravdu trefili do černého (tvrdím to jako simulátorový laik, prověřený několika málo hrami :). S ovládáním to však asi pro obyčejného hráče tak lákavé nebude – dovedete si totiž zcela jasně představit letecký simulátor s jednoduchým ovládáním?

Do konce vývoje hry zbývá ještě přibližně jeden rok. Pokud se autorům podaří alespoň z poloviny dosáhnout toho, co slibují, bude Eurofighter Tycoon zase po dlouhé době simulátor, který si rád zahraji (a vy určitě také :)