Everybody's Golf: z nuly na vrchol (recenze)

Co vás napadne, když slyšíte slovo golf? Mě tedy především dlouhotrvající a intenzivní nuda prokládaná občasným švihnutím hole. Dokázal mi nový díl dlouholeté série Everybody’s Golf změnit pohled na věc?

Everybody’s Golf nechyběl na žádné konzoli od Sony. Tuto tradici studio Clap Hanz neporušilo ani na PS4. Spolu s novým dílem přichází celá řada změn a novinek, které hru zase posouvají o stupeň výše. Pojďme na to hezky od začátku.

Pochopitelně jsme se dočkali celého seznamu pěkných prostředí a trávníků.

Zprvu je nutné říci, že jestli od této hry očekáváte něco jiného, než pohodové odpalování míčku a trefování se do jamky, tak jste tady špatně. Everybody’s Golf se drží stále stejného konceptu. Jakou převratnou novinku byste do tohoto sportu také chtěli přidávat, že? Studio Clap Hanz ale neotálí a posouvá golf na vyšší úroveň pomocí RPG prvků. Jako jste v Zaklínači stále nacházeli meče s lepšími a lepšími statistikami, tady se to samé děje s golfovými holemi. Jen s tím rozdílem, že nemusíte vybíjet doupě příšer, abyste se ke kýženému lootu dostali. Stačí vyhrát jeden či dva turnaje a hned vám v inventáři přistane nějaká ta hůl s lepší kontrolou míčku nebo silnějšími odpaly.

Everybody's Golf™_20170825233623.pngEverybody's Golf™_20170825233633.pngEverybody's Golf™_20170825233737.png
Turnaje jsou zábavné a především slibují lepší vybavení, takže se jich rádi budete účastnit

Vedle toho se ve vašich odměnách objevují nové míčky. Každý z nich má unikátní statistiky. Některý vás bude poslouchat více, jiný zase méně, ale nedostřelíte s ním tak daleko. Vaše statistiky se pak mohou měnit i při samotném hraní. Když se vám povede opravdu dobrý odpal, zvedne se vám úroveň dovednosti s holí, kterou právě používáte. Za vyhrané zápasy pak vaše postava získává body zkušeností. Po postupu na vyšší level se také nějaké ty statistiky připíší.

Když vás švihání holí unaví, můžete si zajít odpočinout k vodě

Celé je to o tom stisknout tlačítko v ten správný čas. Při prvním stisku se rozjede ukazatel, dalším nastavíte sílu úderu a završíte to určením směru odpalu. Je to opravdu jednoduchý mechanismus, ale hra díky tomu hezky odsýpá a vy se nemusíte zdržovat s jinými okolnostmi. Everybody’s Golf je čistá arkáda, takže tady nečekejte žádný vliv větru a podobné věci. Maximálně si vyberete jiný typ hole podle toho, jak daleko zrovna potřebujete odpálit.

Velmi obsáhlou a vývojáři opěvovanou částí hry je customizace postavy. Na začátku hry si můžete vytvořit vlastního golfistu. Možností je habaděj. Tím to ale nekončí. Svého avatara můžete následně obléknout podle svého gusta a jeho oděv následně kdykoliv měnit, tedy když se zrovna neúčastníte turnaje. To ale stále není vše. Za výhry v turnajích dostáváte nové kusy oblečení. V tomhle ohledu se vývojáři opravdu vyřádili. Ani nezáleží na tom, jakého pohlaví váš avatar je. Můžete na sebe navléct zkrátka co chcete.

Everybody’s Golf vás zve na trávník v nových záběrech ze hry

S oblečením to tedy vypadá dobře, samotné postavy jsou ale na tom trochu hůř. Série poprvé zavítala na aktuální generaci konzolí, takže se očekávalo, že její potenciál bude využit. Bohužel se tak nestalo a postavy stejně jako některé objekty mají opravdu oku nelahodící ostré hrany. Některé textury jsou pak rozostřené, že ani pořádně nejde poznat, na jakém povrchu vlastně stojíte. Everybody’s Golf by se ale v jistém ohledu dal přirovnat ke hrám od Nintenda. Na prvním místě je vždy hratelnost, až potom se hledí na grafiku. Občas vás to ale stejně praští do očí.

Co je vlastně pointou této hry? Osobně bych to připodobnil ke hře Need for Speed: Most Wanted z roku 2005. Jste na nejnižší příčce žebříčku, před vámi je celá řada lepších a zkušenějších hráčů. Vašim úkolem je dostat se na vrchol. Postup na vrchol je ale docela zdlouhavý. Nejdříve musíte vyhrát několik klasických turnajů. Po dosažení určitého počtu vítězství máte právo vyzvat elitního hráče. Po jeho porážce získáte vyšší rank a také se vám zpřístupní nové turnaje. V těchto duelech je ale trochu problém.

V běžných turnajích to probíhá tak, že si odpalujete nehledě na ostatní hráče. Poté, co se vám podaří dostat míček do jamky, přechází se na další. U těchto postupových zápasů ale musíte sledovat i to, jak hraje protivník ovládaný umělou inteligencí. Ten si na můj vkus občas dává na čas až moc. Tato část se nedá přeskočit. Celé to čekání hrozně vytrhává z toho pocitu plynulosti, který klasicky během hraní máte.

Na vzhledu vašeho avatara se můžete opravdu vyřádit, fantazii se meze nekladou.

Když zrovna nezápolíte v nějakém turnaji, pohybujete se v oblasti jednoduše nazvané Home. Tam si můžete pokecat s jinými golfisty nebo zaměstnanci klubu. Odsud se můžete také vydat mezi lidi do online světa. Multiplayer v Everybody’s Golf funguje několika způsoby. Gaučovou kooperaci si můžete zahrát až ve čtyřech lidech na jedné konzoli. Online můžete hrát s kamarády také. Buď klasický turnaj nebo mód Turf War, kde se proti sobě utkají dva týmy, každý čítající až deset hráčů. Červený tým se pak rve s modrým o to, kdo má na jednotlivých jamkách lepší skóre. V tomto módu funguje matchmaking, takže si můžete zahrát i s náhodnými lidmi.

Online svět pak završuje soutěžení u jednotlivých jamek v globálním žebříčku. V tomto prostředí také můžete potkat jiné hráče, komunikace je ale postavená čistě na emotikonech a přednastavených frázích.

Everybody’s Golf je přesně to, co byste od něj měli očekávat. Dalo se to udělat lépe, to bezesporu. Hrany mohly být ostřejší, modely postav naleštěnější a ty načítací časy by chtěly zkrátit. I tak se ale jedná o skvělou relaxační záležitost, u které můžete strávit unavený večer, nebo si naopak zařádit s kamarády v kooperaci.

Hodnocení: 4 / 5

Klady:

• RPG prvky