Evil Islands - další porce předvolebních slibů?

Rusko i přes svou neoblibu u velké spousty států této modré planety je velmoc, což je třeba brát coby dogma. Co vlastně dalo Rusko světu? Prvního kosmonauta? Leninovo mauzoleum, matrjošky nebo MIG-29? Postupně se ale začíná národ na východ od nás dostávat na přední místa i v oblasti her – množství připravovaných her mluví za vše.
Evil Islands - další porce předvolebních slibů?
Rusko i přes svou neoblibu u velké spousty států této modré planety je velmoc, což je třeba brát coby dogma. Co vlastně dalo Rusko světu? Prvního kosmonauta? Leninovo mauzoleum, matrjošky nebo MIG-29? Postupně se ale začíná národ na východ od nás dostávat na přední místa i v oblasti her – množství připravovaných her mluví za vše.

Na Doupěti jste se již mohli dočíst spoustu novinek o hrách, které k nám z Moskvy hodlají přiletět. Evil Islands, které se řadí žánrově kamsi mezi RPG hry, mají svou zemi vzniku rovněž v Rusku. Tým Nival Interactive, který má za sebou již hry Rage of Mages I a II, není v oblasti interaktivní oblasti žádným nováčkem. Přestože hlavní náplní tvorby firmy jsou strategie, mimo překlady a lokalizace jiných her si hrou Evil Islands snaží podmanit si i rozlehlý svět příběhů na hrdiny.

Evil Islands jsou zatím stále ve fázi příprav, proto informace o hře samotné mohou zatím znít poněkud nadneseně – nejeden slib o nové hře bývá nenaplněným v okamžik vydání samotné hry (jediným perfekcionistou, který si dává s těmito sliby práci, je Blizzard Entertainment – ale Diablo si snad ani nemůže dovolit být chybové). Tím pádem se veškeré pokusy o napsání Novinky mění v estrádu podmiňovacích sloves a superlativů, které mohou pouze probudit hlad po více informacích (je to logické, viděli jste někdy situaci, ve které výrobce tvrdí, že jeho hra je tou nejhorší a nejstupidnější, jakou kdy uvidíte? – mimochodem, věříte, že by to nebyla špatná propagace? :)).

Příběh je tradičním výběrem těch nejkomerčněji atraktivních scénářů. Mnoho let po magií způsobeném kataklyzmatu se svět rozdělil na několik částí. Nečekaná změna světa vdechuje vám, hráčům, život do těla a nabízí první kroky po modrozelené, avšak temně černé, planetě. Jste osamělý hrdina, nacházíte se uprostřed opuštěného ostrova, nevíte kdo jste a proč se kde nacházíte. Je pravda, že příběh, ve kterém se hráč postupně propracovává ke střípkům vlastní historie, aby z ní poskládal mozaiku svého života, je téma již několikráte použité, vzpomeňme na Blood nebo nedávno vyšlý Planescape: Torment.

Příběh a samostatná logika hry nebude zřejmě inovujícím prvkem. Technické zpracování, přestože slibuje revoluční systém bobtnání svalů při usilovném a vysilujícím boji a další změny související s vývojem postav, které se nepromítnou pouze do progressbaru někde ve statistice, je ale podle obrázků průměrné. Osobně mi grafika přijde příliš jednoduchá a málo členitá. Nebo to dělají ty jednolité textury? Posuďte sami... jakkoliv jsou na stránkách hry vychvalovány unikátní vyhlazovací procedury, jedinečný morphing a procedurální texturování, nemám z podoby současného vzhledu převelkou radost. Na druhé straně – grafika neurazí. Je tedy pravdou, že jsem viděl pouze pár obrázků, nemohu tedy vše shrnovat do jednoho pytle. Díky členitosti světa po kataklyzmatu se vývoj jednotlivých osad spolu se svou kulturou ubírá rozdílným směrem, což by se mělo poznat nejen na vzhledu lokací, ale také v ozvučení (samozřejmě... proč na to upozorňuji? Protože autoři říkají, že to bude to nej... ach jo...).

Evil Islands mohou být všeliké – dovolíte-li nyní, vychrlím rychle z feature listu několik čísel: 30000 polygonů na jeden frame, nelineární příběh s více jak 50 questy, 120 různých monster a 30 herních prostředí, možnost přepínání real-time/tahové hry, stovka atributů každé postavy, možnost tvorby vlastních kouzel, plné využití mlhy, vln, kouře a ohně ve prospěch atmosféry a konečně možnost síťové hry, a to jak na serveru, tak jen síťově.

A pokud vás těchto pár noticek upoutalo, zkuste se podívat na jeden z pěti trailerů, třeba pak budete mít větší jasno:


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráč Soulcaliburu VI zaskočil internet ještěrem s gigantickým přirozením

Hráč Soulcaliburu VI zaskočil internet…

Kreativita některých lidí při editaci vlastních postav nezná mezí. U Soulcaliburu se to ale trošku zvrhlo.

20.  10.  2018 | | 2 N/A
Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 24 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A