Evil Islands - další porce předvolebních slibů?

Rusko i přes svou neoblibu u velké spousty států této modré planety je velmoc, což je třeba brát coby dogma. Co vlastně dalo Rusko světu? Prvního kosmonauta? Leninovo mauzoleum, matrjošky nebo MIG-29? Postupně se ale začíná národ na východ od nás dostávat na přední místa i v oblasti her – množství připravovaných her mluví za vše.
Evil Islands - další porce předvolebních slibů?
Rusko i přes svou neoblibu u velké spousty států této modré planety je velmoc, což je třeba brát coby dogma. Co vlastně dalo Rusko světu? Prvního kosmonauta? Leninovo mauzoleum, matrjošky nebo MIG-29? Postupně se ale začíná národ na východ od nás dostávat na přední místa i v oblasti her – množství připravovaných her mluví za vše.

Na Doupěti jste se již mohli dočíst spoustu novinek o hrách, které k nám z Moskvy hodlají přiletět. Evil Islands, které se řadí žánrově kamsi mezi RPG hry, mají svou zemi vzniku rovněž v Rusku. Tým Nival Interactive, který má za sebou již hry Rage of Mages I a II, není v oblasti interaktivní oblasti žádným nováčkem. Přestože hlavní náplní tvorby firmy jsou strategie, mimo překlady a lokalizace jiných her si hrou Evil Islands snaží podmanit si i rozlehlý svět příběhů na hrdiny.

Evil Islands jsou zatím stále ve fázi příprav, proto informace o hře samotné mohou zatím znít poněkud nadneseně – nejeden slib o nové hře bývá nenaplněným v okamžik vydání samotné hry (jediným perfekcionistou, který si dává s těmito sliby práci, je Blizzard Entertainment – ale Diablo si snad ani nemůže dovolit být chybové). Tím pádem se veškeré pokusy o napsání Novinky mění v estrádu podmiňovacích sloves a superlativů, které mohou pouze probudit hlad po více informacích (je to logické, viděli jste někdy situaci, ve které výrobce tvrdí, že jeho hra je tou nejhorší a nejstupidnější, jakou kdy uvidíte? – mimochodem, věříte, že by to nebyla špatná propagace? :)).

Příběh je tradičním výběrem těch nejkomerčněji atraktivních scénářů. Mnoho let po magií způsobeném kataklyzmatu se svět rozdělil na několik částí. Nečekaná změna světa vdechuje vám, hráčům, život do těla a nabízí první kroky po modrozelené, avšak temně černé, planetě. Jste osamělý hrdina, nacházíte se uprostřed opuštěného ostrova, nevíte kdo jste a proč se kde nacházíte. Je pravda, že příběh, ve kterém se hráč postupně propracovává ke střípkům vlastní historie, aby z ní poskládal mozaiku svého života, je téma již několikráte použité, vzpomeňme na Blood nebo nedávno vyšlý Planescape: Torment.

Příběh a samostatná logika hry nebude zřejmě inovujícím prvkem. Technické zpracování, přestože slibuje revoluční systém bobtnání svalů při usilovném a vysilujícím boji a další změny související s vývojem postav, které se nepromítnou pouze do progressbaru někde ve statistice, je ale podle obrázků průměrné. Osobně mi grafika přijde příliš jednoduchá a málo členitá. Nebo to dělají ty jednolité textury? Posuďte sami... jakkoliv jsou na stránkách hry vychvalovány unikátní vyhlazovací procedury, jedinečný morphing a procedurální texturování, nemám z podoby současného vzhledu převelkou radost. Na druhé straně – grafika neurazí. Je tedy pravdou, že jsem viděl pouze pár obrázků, nemohu tedy vše shrnovat do jednoho pytle. Díky členitosti světa po kataklyzmatu se vývoj jednotlivých osad spolu se svou kulturou ubírá rozdílným směrem, což by se mělo poznat nejen na vzhledu lokací, ale také v ozvučení (samozřejmě... proč na to upozorňuji? Protože autoři říkají, že to bude to nej... ach jo...).

Evil Islands mohou být všeliké – dovolíte-li nyní, vychrlím rychle z feature listu několik čísel: 30000 polygonů na jeden frame, nelineární příběh s více jak 50 questy, 120 různých monster a 30 herních prostředí, možnost přepínání real-time/tahové hry, stovka atributů každé postavy, možnost tvorby vlastních kouzel, plné využití mlhy, vln, kouře a ohně ve prospěch atmosféry a konečně možnost síťové hry, a to jak na serveru, tak jen síťově.

A pokud vás těchto pár noticek upoutalo, zkuste se podívat na jeden z pěti trailerů, třeba pak budete mít větší jasno:

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A