Evil Within 2: E3 dojmy z vysněného města

Podle studia Tango Gameworks si toho Sebastian Castellanos prožil v prvním díle akčního hororu Evil Within málo. Ve smyšleném městě Union na něj totiž budou čekat ještě větší hrůzy, než v ústavu Beacon Mental Hospital. Co si na nás mistr hororu Šindži Mikami přichystal tentokrát?

Ještě před tím, než první Evil Within vůbec vyšel, na něj nebylo pohlíženo vůbec dobře. V té době totiž bylo trendy, aby každé studio pracovalo na nějakém hororu, tak jako je v dnešní době moderní mít v každé hře otevřený svět. Od projektu hráče odrazovalo také to, že ve hře byly kvůli rozlišení černé pruhy. K tomuto kroku museli vývojáři přistoupit hlavně z toho důvodu, že hra vyšla také na minulou generaci konzolí a nemohli si dovolit mezi verzemi pro starou a novou generaci dělat nějaké razantní rozdíly. Černé pruhy už ale ve hře nenajdete, byly odstraněny pomocí patche.

Přes všechna očekávání hra v recenzích sklízela mnohdy nadprůměrná hodnocení. Čím to bylo? Evil Within totiž nebyl jedním z tuctových hororů, ale přinesl do tohoto žánru zase jednou svěží vítr. Hlavním faktorem úspěchu hry je bezesporu vývojář Šindži Mikami, který je mezi milovníky hororových her považován za legendu. Z jeho hlavy totiž vzešla herní série Resident Evil. Mikami se stále drží stejného konceptu, tedy děsit hráče ne tím způsobem, že na každém rohu nastraží lekačku. Mezi jeho největší přednosti patří um vytvořit opravdu hutnou atmosféru, což se mu podařilo i v Evil Within a jak vidno z traileru, podaří se to i v pokračování. Mikamiho rukopis poznáte také na monstrech, která v Evil Within potkáte. Jsou to opravdu nechutnosti a určitě by si je nikdo z vás nepřál potkat v reálném životě.

1.png2.png3.png

Příběh se odehrává 3 roky po událostech prvního dílu, kdy je Sebastian ještě stále otřesený ze svých zážitků, které si v ústavu prožil. Navíc je na to všechno sám, protože nikdo nevěří, že se mu opravdu stalo to, co říká. To se má ale změnit. Na scénu totiž přichází jeho bývalá parťačka Juli Kidman. Chce mu splatit všechno, co pro ni udělal. Podle ní je Sebastianova dcerka Lily, kterou už dlouhou dobu považoval za mrtvou, stále naživu.

Aby ji zachránil, musí se vydat na cestu do města Union, které se nenachází v našem světě. Dle informací celý svět, ve kterém se Union nachází, Lily sama vytvořila. Člověk by čekal, že svět vytvořený malou holčičkou bude plný poníků, slunce a duhy. V případě Lily je to ale pravý opak. Lily je totiž pod vlivem organizace Mobius, která dělá experimenty na lidech. Oproti tomu, co skrývá Union, byla Beacon Mental Hospital procházka růžovým sadem.

youtu.be-ifMUfH5ErrI.png

Po seznámení s okolnostmi se tedy Sebastian vydává do Union. Důležitým prvkem v Evil Within 2 bude zařízení, které Sebastian dostane od Juli. To mu umožní komunikovat s reálným světem. Nebude to ale to jediné, s čím se do tohoto světa vydá. Připravte se na širokou škálu zbraní. Evil Within je stále do jisté míry akční hrou, takže souboje s monstry, do kterých budete muset vysypat více než jeden zásobník, budou na denním pořádku. Co se obtížnosti týče, prý nehodlají vývojáři polevit. Stejně tak ani s brutalitou a tlakem na hráče.

4.png5.png

Někdo může namítat, že druhý díl nebude to pravé z toho důvodu, že Mikami už nesedí v režisérském křesle. Vystřídá ho designér John Johanas, který si tuto funkci vyzkoušel během vývoje příběhových DLC pro první díl. Ničeho se ale nemusíte bát, Mikami stále bude do všeho šťourat, rýpat a bude mít poslední slovo ve všech případech. Nyní je totiž ve funkci generálního manažera celého projektu.

První díl je lineární záležitostí. Bylo to dáno také tím, že se z velké části odehrával v samotném ústavu, který moc prostoru pro průzkum nenabízel. To se ale s novým prostředím změní. Vývojáři chtějí hráči umožnit, aby měl průběh hry více ve své režii. Příběh stále bude lineární, ale během klidnějších částí budete moci investovat trochu času do průzkumu okolí nebo plnění nepovinných úkolů. Díky tomu se můžete dostat k dalším střípkům příběhu nebo k novým věcem.

Pokud jste to nepostřehli, tak po samotné konferenci Bethesdy byl krom cinematic traileru vydán ještě gameplay, na kterém je vidět, že se vývojáři ohledně grafiky opravdu posunuli. Konečně hodlají využít plný potenciál dnešních konzolí. Teď už jim v tom minulá generace nebrání.

Souhrn

Evil Within 2 bude zase jednou tím hororem, který vybočuje z řady her strašících hráče jen nastraženými pastmi. Mikami to prostě v sobě pořád má a s týmem Tango Gameworks zatím sklízí jeden úspěch za druhým. Věřím, že pokračování tohoto hororu se zařadí po bok těch největších. Na jeho vydání nebudete muset čekat vůbec dlouho. Zahrajete si už 13. října na PC, Playstationu 4 a Xbox One. 

Diskuze (2) Další článek: Víme, v jakých žihadlech si zajezdíte v závodech Project Cars 2

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,