Za moji hráčskou historii klesly ceny her skoro na polovinu (koncem devadesátých let sis mohl o novince pro PC za tisíc korun nechat jedině zdát, přitom platy byly poloviční). A opravdu to nebylo tím, že by se prodávaly čím dál míň. Do deseti let by mohly jít ceny dolů o další minimálně polovinu, pokud se přejde na digitální distribuci. Ne proto, že by někdo zlevňovat chtěl, ale proto, že trh na ceny tlačí.
Navíc jsou hry přesouvány do různých kompletních a zlevněných edicích nejrychleji, jak to kdy v historii bylo.
A přitom náklady na výrobu, marketing a prodej šly nahoru několikanásobně, stejně jako platy... Ale pořád někdo remcá, jak jsou hry drahé, i když má v jedné kapse iPhone za 16 tisíc, v brašně notebook za 20 tisíc a doma televizi za desítku...
Na DLC ani mikrotransakcích v zásadě není nic špatného - dokud jsou za ně lidi ochotni platit, není důvod je rušit. Až lidi přestanou kupovat nesmyslná DLC (spousta z nich má svůj význam a jsou to plnohodnotné datadisky) a platit ve free2play hrách za blbosti, půjde celý tenhle model do kytek. Narozdíl od ceny her jako takových je tohle plně v rukou hráčů. Jenže hráči sice nadávají, ale pak stejně jdou a platí... Proč rušit něco, co lidi chtějí?