Exkluzivně: Commandos 3: Destination Berlin - rozhovor

Třetí kapitola herní řady Commandos bude od svých předchůdců v mnoha ohledech odlišná. Čeká nás mnohem akčnější zážitek vhodný i pro hráčské zelenáče, podpořený skvělou grafikou a nově multiplayerem. Jaké konkrétní inovace nás čekají? Jaká je budoucnost celé série? Odpovědi obsahuje náš rozhovor, ve kterém nechybí ani informace o demoverzi či upřesněné datum vydání.
Exkluzivně: Commandos 3: Destination Berlin - rozhovor

Jak je patrno z dostupných informací i cílů samotných vývojářů, třetí díl nebude v rámci série pouze dalším evolučním krokem, ale spíše revoluční změnou. Na rozdíl od Commandos 2 se tak nedočkáme pouze kosmetických změn, ale několika skutečně významných novinek. Ať již jde o vytvoření tutorialů, akčnější podání, vylepšení AI, zajímavější úkoly a průběh misí či nově také zapracování multiplayeru, změny jsou to význačné a vypovídají o tom, že více než pokračování se dočkáme nové plnohodnotné hry. Samozřejmostí budou také úpravy grafického kabátu, zapracování nových nepřátelských postav, zbraní, lokací či hudby. A protože i nás informace o třetím pokračování zaujaly, připravili jsme pro vás nový rozhovor s tvůrci, který mimo jiné obsahuje upřesněné datum vydání či informace o hratelné demoverzi.

Doupě: Než přejdeme k ostatním otázkám, můžete se nám nejprve představit, blíže specifikovat vaši pozici ve firmě Pyro Studios a roli při vývoji titulu Commandos 3?

Ignacio Perez Dolset: Mé jméno je Ignacio Perez Dolset, ve firmě Pyro Studios zastávám pozici ředitele studia a zároveň jsem hlavním designérem Commandos 3.

Doupě: Za celou historii herní série Commandos se vám po celém světě podařilo prodat více než tři milióny kopií těchto her. Jak jste s odstupem času spokojeni s kvalitou předchozích titulů řady? Který z nich byl ten vůbec nejúspěšnější?

I.P.D.: Jsme samozřejmě velmi spokojeni s úspěchem celé série. O tom, čeho se podařilo Commandos dosáhnout, jsme ani nesnili v době, kdy začala práce na první dílu této řady. Obě dosavadní hry byly prakticky stejně úspěšné, největší zásluhy však náleží originálním Commandos, prvnímu titulu vyvíjenému za relativně nízkého rozpočtu. 

 

 

Doupě: Co vás inspirovalo pro vývoj třetího pokračování série? Nemáte byť jen hypotetické obavy, že novou hrou se starým tématem můžete ztratit přízeň hráčů? Jaký je váš názor na ostatní konkurenční hry žánru jako Robin Hood nebo Korea: Forgotten Conflict?

I.P.D.: Pro třetí díl jsme se znovu nechali inspirovat několika známými válečnými bitvami a filmy období druhé světové války, celá myšlenka hry však není pouze převedením této inspirace na konkrétní mapy a prostředí - chtěli jsme pouze vzít to nejlepší a dle našich potřeb to také použít ve hře. Chceme, aby náš výtvor nabídl skutečně intenzivní zážitek. A tím je podle nás cesta časově omezených misí, léček, bossů atd.

Věříme, že Commandos 3 nabídne ten nejintenzivnější zážitek ze všech titulů série a zároveň vám poskytne i největší porci zábavy.

Hry jako Robin Hood atd... Myslím, že jejich vývoj je velmi kvalitní a zároveň jsou to i zábavné tituly. Je vždy povzbudivé nechat hráčskou obec srovnávat podobné hry s tou vaší, nás to ještě více motivuje k tomu udělat naši hru skutečně nejlepší.

Doupě: Hlavní část Commandos 3 se bude skládat ze tří kampaní: Stalingradu, Střední Evropy a Normandie. Bude zde figurovat nějaká spojitost v oblasti příběhu? Co bude počátečním a také hlavním úkolem hráče?

I.P.D.: Ve hře bude jedinečný a originální příběh pro každou ze tří kampaní, budou zde dynamické změny v průběhu misí týkající se například stanoveného cíle atd. Například ve Stalingradu bude hráč muset zlikvidovat nebezpečného odstřelovače (což bude také onen zmiňovaný boss) a zažije sérii různých událostí, které ho na konci kampaně zavedou až do čtvrti plné gestapa v Berlíně.

Doupě: Commandos 3 se prozatím jeví v porovnání s jeho předchůdci jako mnohem akčněji orientovaná hra. Co přesně to pro celý titul a jeho koncept znamená? Plánujete nějak redukovat obtížnost nebo se dočkáme jiných změn? Jak důležité bude v novém pokračování zůstat s celou jednotkou neodhalen?

I.P.D.: Ona informace o více akčnějším podání hry v praxi znamená, že se ve hře setkáte s mnohem větší rozmanitostí a větším počtem variací nejrůznějších situací. Předchozí titul Commandos 2 nabízel veskrze stejnorodý herní zážitek a všechny mise byly dokončovány podobným způsobem. V případě Commandos 3 však bude každá z nich velmi odlišná a donutí hráče měnit svou strategii a způsob, jakým prochází hrou. Budou zde tedy "stealth" mise, ale zároveň také mnohem dynamičtější levely, jako dobývání pláží a nepřátelských pevností, nutnost nastražit léčku na německý konvoj. Nesmím zapomenout uvést ani zřejmě nejhezčí misi hry vůbec, ve které bude vaším úkolem převzít kontrolu nad nepřátelským, těžce hlídaným vlakem. To vše předtím, než opustí Francii a vjede do Německa.

Sami neplánujeme nijak redukovat obtížnost, ale hru přizpůsobit hráčům vytvořením tutorialů, rostoucí křivkou obtížnosti (již první mise v Commandos 2 byla opravdu velmi těžká) a také je svým způsobem odměnit, takže on/ona skutečně pocítí postup hrou.

Hráč bude muset zůstat neodhalen v několika infiltračních misích, kde bude donucen používat velmi podobný způsob hry jako v předchozích Commandos. O co se pokoušíme, je vytvořit situace, kde můžeme vytěžit opravdové maximum z těchto misí a prostředí, které všemu tzv. napomůže. V Commandos 2 tak v pravdě nebyly žádné stealth mise, ale spíše způsob hry v utajení.

 

 

Doupě: Jedním z vašich cílů je přizpůsobit hru také hráčům, kteří nikdy neměli s tituly série Commandos čest - na jakých konkrétních změnách jste tedy zapracovali?

I.P.D.: Jak jsem již zmínil dříve, zjednodušili jsme ovládání, vytvořili tutorialy a také co možná nejlepší křivku obtížnosti, která roste s ohledem na to, jak hráč postupuje hrou.

Doupě: Spousta hráčů jistě ocení nové vlastnosti postav, zbraně či pojízdné prostředky, které budou schopni ve třetím dílu použít. Můžete odhalit nějaké novinky týkající se této části hry?

I.P.D.: Čekají na vás například velké válečné zbraně, dělostřelectvo, sajdkáry (přívěsné vozíky k motocyklu) atd.

Doupě: Přislíbeny byly krom jiného také nové situace, které se ve hře Commandos 3 objeví, jako například již zmiňovaní bossové, léčky či útok a dobývání nepřátelských pozic. Co nám můžete říci právě o bossech - s kým konkrétně budeme bojovat? Nějaký příklad nové herní situace nebo úkolů?

I.P.D.: Vzpomínáte si na Eda Harrise jako Nazi snipera ve filmu "Enemy at the gates" (Nepřítel před branami)? Ve hře bude jedna mise odehrávající se ve Stalingradu, ve které budete muset najít a zabít tohoto odstřelovače.

Co se týče příkladu nových herních situací, dočkáte se úkolu ovládat četu deseti vojáků, se kterými budete muset připravit útok na německou posádku s více než stovkou mužů, tanky a dalšími vojenskými prostředky. Připravte útok, infiltrujte nepřátelské pozice v utajení a zaútočte kdykoliv jste připraveni. Zajímavé, nemyslíte?

Doupě: Jak jste sami oznámili, ve třetím pokračování navštívíme mnoho historických lokací, jako je kupříkladu pláž Omaha, Berlín nebo Stalingrad. Jaká další prostředí budeme moci spatřit? Jak důležitá je pro vás i celý vývojářský tým historická věrohodnost?

I.P.D.: Spatřit budete moci spoustu dalších lokací v blízkosti těch výše jmenovaných a zároveň také některé velmi odlišné, jako například Londýn… Ano, Londýn. V jedné z misí, která se stala ještě před začátkem války, musíte coby zloděj vniknout na německou ambasádu a ukradnout zde některé dokumenty.

Doupě: Velmi podstatným nábojem obou předchozích her série Commandos byla také atmosféra, která byla ovlivněna hned několika různorodými skutečnostmi, mimo jiné také ozvučením. Jak jste se vypořádali s hudební a zvukovou stránkou v případě Commandos 3? Kdo na nich bude pracovat? Dočkáme se také nějakých vylepšení umělé inteligence?

I.P.D.: Na ozvučení pracujeme s naším interním týmem vedeným Mateo Pascualem, který byl již odpovědný za celou zvukovou i hudební stránku Commandos 2.

Umělá inteligence bude znatelně vylepšena, nejen z důvodu, že pro různorodé mise hry potřebujeme vytvořit skutečně lišící se a komplexní způsoby chování nepřátel. Od nového pokračování tak můžete očekávat vojáky volící velmi rozličné postupy, mimo jiné v závislosti a faktu, zda-li se nachází v Berlíně či Stalingradu. Tak zhruba vypadá celá myšlenka.

 

 

Doupě: Grafický engine v případě druhého pokračování vypadal opravdu skvěle a z tohoto důvodu jistě nebude lehké dále ho vylepšit. I přesto, jakých novinek v oblasti vizuálního zpracování se dočkáme u třetího dílu herní série Commandos? Máte již v současnosti nějakou představu o možných systémových požadavcích?

I.P.D: Celá polovina grafického enginu je nová, což nám umožní mít mnohem více nepřátel na jedné herní scéně, větší a hezčí exploze, efekty počasí a jiné. Engine používaný pro interiéry je zcela a kompletně nový. Očekáváme, že hra samotná poběží na jakémkoliv počítači osazeném procesorem Pentium 1 GHz s 3D grafickou kartou typu GeForce 2.

Doupě: Poprvé v historii celé herní série se dočkáme také multiplayeru, konkrétně jsou zatím známy podrobnosti o deathmatch módu až pro osm hráčů. Jak bude celá hra více hráčů vypadat a fungovat? Je možné, že se dočkáme ještě několika dalších módů, jako například obdoby tolik zbožňovaného Capture the Flag?

I.P.D.: Commandos 3 nabídne minimálně dva různé deathmatch módy. Jeden z nich bude jakousi obdobou capture the flag, kdy bude jeden hráč stát proti dalšímu, přesto zde budou také další doplněné nepřáteli.

Doupě: Podle informací přímo z vašeho vývojářského studia by se měla hra objevit v obchodech již v létě letošního roku. Plánujete předtím vypustit také hratelnou demoverzi? Pokud ano, kdy ji můžeme očekávat? A konečně, v jaké vývojové fázi se titul Commandos 3 aktuálně nachází?

I.P.D.: Již jsme ukončili vývoj zhruba 70% hry. V současnosti dokončujeme poslední mapy a také věnujeme spoustu času balancováním hratelnosti a multiplayeru. Hra bude připravena na konci září, demo bude vypuštěno někdy v létě letošního roku.

Doupě: Slyšeli jsme (a spousta hráčů o tom také mluví), že Commandos 3 bude poslední hrou tohoto typu (tedy taktických strategií) v historii celé série. Je to pravda? Co přesně můžeme od vašeho vývojářského studia očekávat v případě série Commandos v budoucnu?

I.P.D.: Ano, třetí pokračování bude poslední hrou součastného typu Commandos titulů. Budeme zvažovat a zkoumat možnosti ostatních herních žánrů a stylů do budoucna. Více však v současnosti nemohu prozradit.

Doupě: A poslední otázka - po dokončení Praetorians a připravovaného Commandos 3, máte již konkrétní plány pro další hry? Můžeme očekávat váš posun do vod jiného herního žánru?

I.P.D.: Aktuálně již pracujeme na dvou dalších hrách, které budou v budoucnu oficiálně ohlášeny a které jsou znatelně odlišné od toho, co jsme kdy předtím vytvořili. Počkejte si tedy a uvidíte.

Doupě: Díky za váš čas, přeji hodně štěstí ve vývoji. Je zde ještě něco, co byste chtěl vzkázat našim čtenářům?

I.P.D.: Nikdy nepřestávejte hrát. Hry jsou studnicí zábavy. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 11 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 12 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 12 N/A