Exkluzivní český rozhovor s Obsidianem: Je Armored Warfare budoucností tanků?

Tankovému MMO Armored Warfare se již věnuje mnoho lidí, mnozí ale stále neví, o co se vlastně jedná. Sami vývojáři nám ale hru podrobně představili a dokonce jsme se jich i na pár otázeček zeptali.

Kdyby měl člověk popsat Armored Warfare, asi by použil přirovnání World of Tanks s moderními tanky. Dle nás je tento popis ale dost nepřesný, naštěstí nás jednoho čtvrtečního večera vývojáři pozvali na soukromé posezení a důkladně seznámili s aspekty hry. Respektive se jednalo o vedoucího vývojáře Riche Taylora a o komunitního manažera Obsidianu Micheala Dunaweye, na představovačce se ale částečně podíleli i PR My.com Maikel van Dijk a Aleksandra Ptasinska ze společnosti Marchsreiter.

Po pozdravech a představení účinkujících se spustil stream hry. Pokusíme se vám tedy hru co nejlépe představit a především přinášíme rozhovor s tvůrci, exkluzivně pro Doupě!

AW_Screenshot_014.jpgAW_ThirdDealer_007.jpgAW_Update0.13_Screenshot_001.jpg

Rich Taylor: Tak tohle je Armored Warfare, taktická střílečka založená na moderních vojenských vozidlech, začínající v době po studené válce, plná moderních strojů, které můžeme vidět dnes. Je to free to play hra vyvíjená studiem Obsidian Entertaiment ve spolupráci se skupinou Marchschreiter a s My.com. Takže jsme velmi šťastni, že ti ji můžeme dnes ukázat a popovídat si s tebou o tom, co tahle hra nabízí a co přináší do žánru.

Takže začneme v otevřené betě, která startovala v říjnu. Představili jsme osm úrovní vozidel a podívali se zpátky do padesátých let až do devadesátých let dvacátého století. V prosinci jsme představili devátý tier vozidel, ve kterém je více moderních strojů, ukážou se velmi brzy tento rok a představí náš desátý tier vozidel, což budou nejmodernější tanky ve hře. A budou reprezentovat velmi silné stroje nacházející se po celém světě.

_002_0.jpg

Armored Warfare je postaven na dvou stěžejních módech. Když jsme začali pracovat na projektu, bylo pro nás důležité, aby si tento typ her užili i hráči, kteří třeba nejsou zastánci PvP. Dává to smysl, protože mnozí si užívají sbírání, vylepšování a ovládání těchto úžasných ozbrojených vozidel a neužívají si kompetitivní prostředí. Hned na začátku projektu jsme představili PvE stejně jako PvP.

A to je přesně to, co právě sledujeme na monitoru. Jedná se o kooperativní PvE misi pro pět hráčů, kde Micheal bojuje po boku čtyř dalších hráčů proti počítačem ovládaným nepřátelům. Jak můžete vidět na obrazovce, mají více úkolů. Jednak hlavní cíl, který musí splnit pro splnění mise. Také ale vedlejší úkoly, které dávají bonusové odměny za jejich splnění. Takže jdou do mapy společně a musí spolupracovat, aby misi splnili.

003_0.jpg332103-armored-warfare-1920x1080.jpg94766.jpg

Jedná se o mód, který je pro nás velmi důležitý. Stali jsme se s ním mezi hráči velmi populární. Třicet procent našich hráčů hraje výlučně PvE a užívají si obsah, který máme. Takže máme téměř třicet map pro PvE a máme v plánu představit nové mise se svými vylepšeními.

Máte jakékoli otázky než budeme pokračovat?

Mohu nějak nastavit hru, třeba obtížnost nepřátel nebo si i vybrat mapu a zvolit si, co na ní budu dělat?

Rich Taylor: Ano, takže v PvE jsou momentálně tři obtížnosti nepřátel – lehká, normální a obtížná. Já momentálně hraju na normální. Dle obtížností jsou tu rozdílná vozidla, proti kterým budeš bojovat. My také každých patnáct minut měníme mapy, což na obtížnosti přidá také. Já hraju na normální obtížnosti, ale kdybych hrál na těžké, tak by tu byla kompletně rozdílná mise.

Hráči mohou hrát sami nebo jako tým, také se přidat ke skupině pěti hráčů a hrát koordinovaně. Všechny možnosti jsou přístupné pro hráče v PvE.

Takže PvE je plně podporovaným módem. Hráči mohou postupovat hrou a sbírat tanky. Nenutíme hráče, aby hráli mód, který je nebaví, ale je na nich, co si vyberou, ať je to PvE nebo PvP, ve kterém se proti sobě utkají hráči v kompetitivních bitvách.

2474012-screenshot6.jpgarmored warfare gamecrate (6).jpgarmored-warfare.jpg

Michael Dunaway: PvE je jako procházka parkem. Není to jako se utkat se skutečnými hráči, i když se dají nastavovat obtížnosti nepřátel. V PvE se utkáte s mnohem více nepřáteli. Nepřátelé budou mít různé cíle a zaměření, je tu například dělostřelectvo, bitevní tanky a lehké tanky. Já jsem byl v tanku Type 90-II, což je jedno z čínských vozidel, které máme ve hře. Čínské tanky představují poslední rozšíření hry.

type_90_0.jpg

A tohle je FOX, tedy obrněné vozidlo. Je to kolové vozidlo, což má vliv na to, jak se pohybuje a jak se chová. Má rychlopalný kanon, který dokáže rychle vypálit pět nebo šest střel a způsobit velkou škodu. Ale je to slabě pancéřovaný stroj, nevydrží přímý zásah a nehodí se do bitvy. Pokud hraješ WoT, je to něco jako lehký tank – vhodné na průzkum a boj ze zálohy.

armored-warfare-early-access-5-fox.jpg

Vidím, že můžete poškodit mnoho předmětů a zdí. Můžete poškodit i budovy?

RichTaylor: Jistě, mnoho budov můžete zničit a mnoho větších budov pouze poškodit. Liší se budova od budovy, dle jejich velikosti. U větších budov, které nemůžete zničit, stále můžete poškodit věci jako okna nebo rohy zdí a další místa, která jsou podél budovy. Můžete zničit celou malou budovu, je na tom i založená mapa. Objekty jako jsou domy či obchody mohou hráči zničit bez problému. Většina objektů na mapě je zničitelných, jako zdi, krabice, auta, traktory, víceméně cokoli. Mnoho menších věcí velikosti auta se dá zničit, když člověk projíždí skrz ně.

Tak vraťme se zpátky do garáže a podívejme se na pár vozidel. V Armored Warfare je pět tříd vozidel. Jsou tu samozřejmě hlavní bojové tanky, což jsou nejvíce opancéřovaná vozidla, ovládají přední linie bitevního pole. Jsou schopny chránit důležité lokace mapy. Jedná se o vozidla známá po celém světě, jako Abrams nebo Challenger, T-90, Leopard a podobné. Takže to jsou hlavní bojové tanky, také máme samohybné zbraně, SPG a dělostřelectvo. Ty poskytují nepřímou dělostřeleckou podporu na mapě. Také jsou vybaveny speciální podpůrnou municí, která jim umožňuje nejen ničit nepřítele, ale i další věci. Mohou střílet kouřovými granáty, aby poskytly svým tankům krytí, nebo světelné granáty, které odhalí nepřítele na určité ploše. Mají tedy širší využití, ale to není všechno, pracujeme na pár dalších nápadech, které brzy představíme.

screenshot0067.jpg

Také jsou vybaveny kouřovými clonami, které se rozprostřou po mapě a umožní svému týmu se skrýt. Mají iluminační střely, které odhalí nepřítele, takže pomáhají nepřítele najít, ale také se před ním schovat. Pro SPG máme momentálně dvě iluminační střely. Máme ale i více nápadů, které chceme aplikovat v budoucnosti v této třídě.

Ve hře jsou taky AFS, což jsou tanky jako FOX, které jsme viděli předtím. Jedná se o ozbrojená bojová vozidla, která zaujímají úlohu průzkumníků. Mají nejlepší vizuální dosah, nejlepší kamufláž, jsou typicky velmi rychlé a hbité. Jsou ale méně odolné, což je cena za jejich rychlost. Jsou vybavená různými zbraněmi – vlastně mají nejširší možnosti vyzbrojení. FOX je vyzbrojen automatickým kanonem s různými typy nábojů a také raketami a hráč mezi jednotlivými zbraněmi může přepínat. Toto vozidlo je docela dobře chráněno, ve hře jsou ale i vozy se slabším pancéřováním.

To jsou některé příklady moderní technologie, kterou máme ve hře. Můžeme vidět na vozidlech, že mají explozivní nebo reaktivní pancíř, příkladem je třeba tank Challenger. Na boku jsou vidět panely, to jsou prvky reaktivního pancíře. Pokud do toho panelu udeří střela, z děla nebo raketová, panel vybuchne a střelu zničí. Ale tím je zničen i ten panel, takže když na stejné místo dopadne další střela, dostane se přímo na pancíř. Je to tedy jednorázová ochrana. Jedná se o jedno z nejzajímavějších vybavení, které si hráči ve hře mohou zvolit.

screenshot0984.jpg

Máme ještě dvě další třídy, které jsem nezmínil. Máme lehké tanky, které jsou podobné hlavním bitevním tankům s tím rozdílem, že jsou méně odolné a více hbité. Obvykle jsou designované jako typičtí útočníci, schopní se rychle dostat do útoku a stejně rychle zase pryč z nebezpečí, jsou schopny najít mezery v nepřátelské obraně a dostat se do týlu, manévrovat kolem pomalejších oponentů a využívat svých účinných zbraní.

ags.jpg

A konečně máme stíhače tanků, což jsou něco jako snipeři hry působící poškození na velkou vzdálenost. Jsou velmi přesní a jsou na ničení a odhalování vozidel. Většinou se jedná o kolová vozidla, nikoli pásová. Nemají skoro žádné pancéřování, ale zato způsobují velmi silné poškození s velmi vysokou přesností. Jsou skutečně velkou hrozbou na bojišti na velké vzdálenosti. Stíhače tanků se typicky umisťují na výhodná místa na mapě s dobrým výhledem, aby způsobily silná poškození bez toho, aby byly v předních liniích a dostávaly zásahy.

Tak to bylo pět tříd našich vozidel a nyní se přesuneme na jednotlivé kusy. Tohle je tank M1128 MGS, také známý jako Stryker. Je to velmi moderní americký stíhač tanků.

screen.jpg

Michael Dunaway: Jedná se o jeden z nejsilněji obrněných stíhačů tanků ve hře, má klecovou ochranu proti střelám s kumulativní náloží. Patří do nejsilnější úrovně tanků, kterou máme ve hře. Nyní se podíváme na těžkou misi ve hře. Tohle je operace Hydra. Jak můžete vidět, ostatní hráči mají hlavní bitevní tanky, zatímco já mám stíhač tanků. Takže moje úloha ve hře je být vzadu a střílet do nepřátel, zatímco tyhle tanky mají za úkol bránit před nepřátelskou střelbou ostatní hráče, hlavně mne.

Všechny tyto mapy se nacházejí na jiných místech světa. Máme mnoho druhů prostředí, například zasněžené oblasti nebo pouští oblasti, zalesněné mapy a tak dále. Mají jiné podmínky, ale také úkoly, které musíte splnit. Takže momentálně je naším primárním úkolem ovládnout toto skladiště, které je plné chemických zbraní, ale sekundární úkol je zničit nějaké odpalovače raket. Tyto sekundární úkoly, jelikož jsem si zvolil stíhače tanků, obvykle záleží na mně. Splnění těchto úkolů je sice dobrovolné, ale pokud je splníme, dá to celému týmu zajímavý bonus. Ale čas na splnění těchto druhotných úkolů je omezený. Takže se je pokoušíme splnit, co nejrychleji je to možné.

armored-warfare-1.jpgArmoredWarfare-screenshot18.jpgAW_Gamescom2014_Screenshot_010.jpg

Rich Taylor: Zajímavou věcí na reakcích mezi jednotlivými třídami je rovnováha mezi jejich herními schopnostmi. Jak můžete vidět, tak nás varují před střelami dělostřelectva. V Armored Warfare je dělostřelecká třída velmi přesná s moderní rychlostí nabíjení. Nepoužíváme náhodně generovaný rozptyl, abychom účinnost dělostřelectva snížili. Vyrovnává se to ale tím, že tanky jsou schopny se navzájem varovat před přilétajícími střelami. Takže se můžou schovat za kámen nebo přijet do oblasti mimo dosah výbuchu. Je tedy možné se vyhnout jakémukoli poškození, zareagují-li dost rychle. Dostane se mu varování, ale nedostane se do krytu (smích).

Jo, je tu hodně rozdílných mechanik, abychom hráče nalákali, aby si vyzkoušeli souboje s různými typy vozidel. Kromě toho má každá třída aktivní schopnost, kterou může použít v určitém časovém rozmezí. Michael zrovna ovládá stíhače tanků, jeho stálou schopností je gun supression, kterou právě aktivoval. To mu umožní střílet, aniž by to dalo dalo nepřátelům informaci o tom, kde se schovává a odhalilo to jeho pozici. Jakmile uběhne určitý čas, bude ji moci použít znovu. Když není aktivní, střílení ho udělá viditelnějším pro nepřátelský tým a nebude moci střílet nepozorován. To je schopnost jen pro třídu stíhačů tanků.

Ozbrojená bojová vozidla, jako jsou průzkumná vozidla, mají speciální skautskou schopnost, nazvanou Označení cíle, která jim umožní schopnost objevit a označit cíl. Ta pro ostatní hráče odhalí určitý tank, znemožní mu být ukrytý a zároveň způsobí, že zásahy způsobí maximální poškození. Je to velmi dobrá pomocná schopnost, když hraješ v kooperaci se zbytkem týmu, kterou hráč přispěje k většímu poškození nepřítele.

AW_Screenshot_009.jpgFlanked-noscale.jpgchieftain-in-armored-warfare.jpg

Michael Dunaway: Tady bojujeme s mnoha obrněnými vozidly, je zde hodně soubojů jeden na jednoho, hodně vozidel vysokých tierů, osmého, devátého. Tato vozidla ve skutečnosti nejsou přesnými protějšky originálních vozidel, jsou vlastně dost podivná. Je to velká výzva pro tým, vypořádat se s nimi, vyžaduje to hodně spolupráce, schopnost určit prioritu cílů a rozhodnout se, co představuje největší nebezpečí. Pro mne je to určitě dělostřelectvo, které je schopno působit velkou škodu vysokoexplozivními střelami.

Rich Taylor: Máte nějaké otázky?

Vypadá to, že mód PvE je velmi dobrý. Zkoušel jsem ho ve World of Tanks, ale tam se jim moc nepovedl. Takže doufám, že se vám podaří.

Rich Taylor: Ano, jsme s ním velmi spokojeni, jak to jde dohromady. Hodně jsme do něj investovali a snažíme se ho zdokonalit a přinést v budoucnosti více map a úkolů.

A jsou ve hře nějaké bojové scénáře inspirované skutečnými bitvami?

Rich Taylor: No mise samotné aktuálně nejsou inspirované bitvami. Bereme si inspiraci z mnohých míst po celém světě, kde se bitvy odehrály, ale netvrdím, že se by ty mapy měly být stoprocentně věrné. Takže snažíme se na ně odkazovat, ale typicky se snažíme udělat tyto mapy tak, aby vyhovovaly našemu konfliktu.

Armored Warfare má svůj vlastní příběh v blízké budoucnosti, kde každý hráč je součástí své vlastní soukromé vojenské organizace. V té je zodpovědný za svoji základnu, stará se o své posádky a má v ní také vozidla. Je to konflikt, na který je hra nastavená a který hráčům později ukáže delší příběh.

leo2a5ingaragefrltcorner.jpgpaladin1.jpgscreenshot0013.jpg

Michael Dunaway: A vy hrajete nejčastěji co? Jste spíše PvP hráč? Pochopil jsem, že jste před časem hrál World of Tanks.

Nejsem PvP hráč, preferuji spíše PvE, ale před časem jsem World of Tanks hrál. PvP ale nemám zrovna v krvi, takže...

Michael Dunaway: (smích) Ano a to je právě důvod, proč vyvíjíme tohle. Chápeme, že mnoho hráčů si neužívá PvP v tomto stylu hraní. Ale další možnost, jak si můžete tuto hru užít, je prostředí PvE a hráči na to reagují velmi dobře.

Rich Taylor: Mně už bohužel dochází protipancéřová munice. Mám k dispozici protipancéřovou a explozivní munici. Explozivní munice je lepší proti slabě pancéřovaným cílům a při střelbě zezadu, zatímco protipancéřová je účinná proti silně obrněným vozidlům. Takže musím pečlivě vážit, jakou munici použiju, aby mi nechyběla, až ji budu potřebovat. Tady je (nepřítel).

Michael Dunaway: Dělostřelectvo ho dostane.

Rich Taylor: Doufám, že ho dostanou, než on dostane mne. Mění pozici, aby na mne mohl střílet. Minul jsem. Myslím, že mám kratší čas na znovunabití, než on. OK. Nebudu si s tím lámat hlavu. Radši mizím.

Rich Taylor: Tak jak Michael zmiňoval, ve hře jsou různé druhy munice, které se používají krapet na něco jiného. Ve hře nemáme nic jako zlatou munici. Lpíme na tom, aby munice byla použitelná v různých situacích.

Těmi základními typy jsou HE munice, AP munice a HEAT munice. AP munice je nejrychlejší, je velice přesná a má nejlepší průrazný účinek, ale způsobuje jen průměrné poškození. HEAT munice je pomalejší, jako je tomu i v reálném životě, má dobrou průraznost, ale ne tak dobrou, jako AP munice, ale pokud prostřelí pancíř, způsobí velkou škodu. A konečně HE munice, ta vybuchne na povrchu vozidla, vždycky způsobí nějaké poškození, ale v souhrnu je to poškození menší. Pokud tedy vidíš cíl, který nedokážeš prostřelit AP municí, můžeš ho alespoň trochu poškodit HE municí. Abys dosáhl maximálního účinku, musíš přepínat mezi různými typy munice, záleží to na situaci.

AW_Gamescom2014_Screenshot_010.jpgt92-light-tank.jpgtai1.jpg

Ne, že bys musel neustále používat jen AP munici, ale pokud chceš dosáhnout maximálního poškození, v podstatě můžeš používat jen tuto.

Michael Dunaway: Mohli bychom začít mluvit o velitelích a o posádce?

Rich Taylor: Takže každé vozidlo má svou posádku. Členové posádky mohou zvyšovat svou úroveň a získávat odlišné schopnosti. Mnohem zajímavější je systém velitelů, který jsme vyvinuli. Velitelé jsou hlavní postavou ve hře. Máme zatím tři druhy velitelů, s každým se hraje odlišně a hráči postupně mohou získat různé velitele. Každý velitel má svou vlastní sadu schopností, které hráč využije, ale není připoután na určitý druh vozidla. Každý hráč si může vybrat velitele i vozidlo, jaké chce. Takže to není tak, že jeden velitel může bojovat jen s jedním typem vozidla, naopak, může být použit v jakémkoliv.

Každý velitel se hodí do určitého týmu s určitým stylem hraní. Je to systém, který budeme rozvíjet příchodem dalších velitelů, ale také nových schopností stávajícím, aby si hráč mohl vybrat velitele, který se hodí k jeho stylu hraní.

Celkem zajímavé je vylepšování svého vozidla používáním zdokonaleného pancéřování. Takže toto vozidlo, když si ho pořídíte, moc účinný pancíř nemá, ale poté, co ho Michael upgradoval, můžete kolem něj vidět panely RAM, které značně zlepšily jeho odolnost. Vylepšování začleňuje i umisťování různých druhů zbraní, jako např. na skautská a průzkumná vozidla. Může to i ovlivnit, zda budete používat rychlý autokanón nebo devastující protitankové rakety.

Takže toto je VBL. Velmi rychlý skaut s dobrým dohledem. Na tento tank můžete umístit odpalovač raket, který je schopen rychle vystřelit čtyři protitankové rakety, ale pak musí znovu nabít, což chvíli trvá, nebo si hráč může zvolit autokanón, který nabízí plynulejší, rychlejší střelbu, ale zato způsobuje mnohem menší poškození. Tato zbraň je velmi nebezpečná pro lehce opancéřovaná vozidla. S touto zbraní je smrtelně nebezpečný pro skauty, ale s raketami zase proti těžkým vozidlům. Takže hráči mají k dispozici různé volby.

french_vbl_01.jpg

Některá vozidla jsou schopna dělat obojí. Tohle je Terminátor, ruské bojové vozidlo pěchoty, který je opatřen čtyřmi odpalovači raket, ale navíc má také uprostřed umístěný autokanón. Hráči mezi nimi mohou přehazovat. Takže hráči mohou rychle vystřelit čtyři rakety a pak přepnout na kanón, aby mohli pokračovat v palbě, zatímco se rakety budou nabíjet.

terminator.jpg

To je příklad možností, které hráč ve hře využije, ale aby z nich vytěžil maximum, musí být hodně zkušený. Ovšem pak je účinek jeho vozidla na bojišti skutečně devastující.

Takže na této misi je styl hraní trochu jiný. Hráči musí vyjet vpřed, aby obsadili body na mapě. Cílem mise je udržet tyto body, zatímco budou přijíždět nepřátelé a snažit se je získat zpátky. Na této mapě jsou tanky z páté a šesté třídy, takže je to docela dobrá míchanice týmu.

Toto vozidlo je také vybaveno kouřovými granáty, které jsou schopny vás schovat před zrakem nepřítele, umožnit dobrý útok na nepřítele, jak zrovna můžete vidět nebo prostě utéct pryč. Lehké tanky, které se obvykle dostávají do potíží, mají v sobě mnohem více kouřových granátů než jiné třídy.

Michael Dunaway: Řízené střely jsou novou zbraní, používanou v boji proti tankům. Chvíli trvá, než vystřelí a pak je musíš navádět na cíl. Je to hodně riskantní, ale odměna je vysoká. Můžeš způsobit velké poškození, ale několik vteřin jsi vystaven očím nepřítele, což mu umožňuje na tebe soustředit palbu.

Pokud na tebe někdo takovou střelu vypálí, systém tě varuje, že na tebe letí a máš možnost manévru, abys vozidlo proti přilétající střele natočil. Navíc jsou některá vozidla vybavená ochranou proti kumulativním střelám, která je zničí, když se dostanou dostatečně blízko. Ale tento ochranný systém potřebuje čas na znovunabití, takže jestliže po první střele následuje rychle druhá, ochranný systém nezaúčinkuje.

Protitankové střely mají své výhody a nevýhody, ale zkušený hráč je dokáže využít.

E3_ArmoredWarfare_17.jpgE3_ArmoredWarfare_26.jpgScreenShot0005.jpg

Mechanika u této mise je trochu odlišná, než u PvP misí. U těch mají hráči za úkol získat určité lokace, zatímco zde je naopak úkolem ubránit lokace proti nepřátelům, kteří se je snaží dobýt. Je tedy spíše obranná, na rozdíl od misí, které jsme viděli před chvilkou.

Účastní se jí vozidla tierů 5 a 6, v týmu je docela zajímavá směs různých typů, je zde samohybné dělo, dva stíhače tanků, dvě bojová vozidla pěchoty a dva MBT.

Průzkumník použil schopnost Označení cíle, tady vidíš označení nepřátelského vozidla, viditelné celému týmu. Díky tomu se nepřátelské vozidlo nemůže schovat a způsobená poškození jsou větší.

Je to ukázka různých schopností odlišných typů vozidel používaných v kooperaci.

Rich Taylor: Tohle vozidlo má i vylučovače kouře. Většina vozidel ve hře má k dispozici jednorázový vylučovač kouře. Jeho použití jim umožní zmizet nepříteli z očí a buďto zaútočit, když jsou ve výhodné pozici, nebo uniknout do bezpečí. Lehké tanky mají k dispozici více vylučovačů kouře, protože mají slabý panciř. Jiné typy vozidel mají většinou jen jednu salvu.

Michael Dunaway: Zpátky k misi – přepínám na autokanón, abych nabil rakety. Tohle vozidlo dokážu zničit kanonem.

32_t-64a_t-64_ummirq.jpgANB5eb117_ScreenShot0013.jpgfox_av.jpg

Jak vidíš, mám na voze reaktivní pancíř. Na některých místech chybí, protože mě tam zasáhli. Na těchto místech tedy už nebude účinkovat, ale na ostatních ano a ochrání mě před poškozením, pokud budu zasažen.

Přepínám na rakety. Mám dvě rakety připraveny ke střelbě a když je vystřelím, naštěstí mohu přepnout na autokanón a pálit z něj, dokud se znovu nenabijí rakety.

Rich Taylor: Hru jsme vydali v říjnu a to jen se dvěma vývojovými liniemi, ze kterých si hráči mohli vybrat vozidla. Před týdnem jsme spustili třetí linii, která přinesla úplně nové čínské MBT. Máme další plány pro vozidla, která představíme již brzy. Bude to set východoevropských lehkých tanků. Už velice brzy tedy nabídneme vozidla z východoevropských zemí.

A český tank?

Rich Taylor: To zrovna nemohu potvrdit (smích), ale považujeme za důležité začlenit do hry nějaké vozidlo z České republiky, ale nemohu přesně říct, jaké vozidlo to bude. Východoevropská vozidla přijdou na řadu hned po tancích tieru 10, tedy brzy. Ale zatím nevíme přesně, jaká to budou.

UPDATE: I když to vývojáři v rozhovoru nezmínili, Maikel van Dijk mi české a slovenské tanky poslal na tomto odkazu.

6456.jpgmoderna.jpgscreenshot0012_6.jpg

Východoevropské lehké tanky přijdou do hry krátce po uvedení desáté třídy tanků. Takže jejich příchod není tak daleko.

Hra vypadá opravdu velmi nádherně, takže je pouze pro PC Master Race (smích) nebo ji jsou schopny utáhnout i běžné počítače?

Rich Taylor: (smích) Takže hra momentálně u nás běží na vysokých detailech, ale snažíme se hru přizpůsobit tak, aby si ji bylo schopno zahrát co nejvíce hráčů. Je to něco, na čem hodně pracujeme, optimalizování a možnost nastavit grafiku tak, aby ji bylo schopno utáhnout co nejvíce počítačů. Takže my ti hru ukazujeme se vším nastaveným na maximum, ale můžeš kvalitu grafiky snížit, podle toho, co zvládne tvůj počítač.

Michael Dunaway: Chceme také zapracovat na možnosti grafiku snížit, aby si hru mohlo bez problémů zahrát více a více lidí.

A chcete mít tuto hru jednou i na konzolích jako World of Tanks?

Rich Taylor: To je něco, o čem jsme hodně diskutovali. Zatím je pro nás důležité vylepšit PC verzi. Ale myslím si, že je to něco, na co se zaměříme v budoucnosti.

A nějaké mobilní aplikace nebo mobilní verze hry?

RichTaylor: Nemáme nic, co bychom zatím oznámili, ale byly tu velké diskuze, na jaké platformy můžeme hru přinést, a dosud nic specifického. Než se pustíme do vytváření konzolové verze, chceme tu PC verzi doladit na maximum.

Tímto stream skončil. Chvílemi bylo očividné, že vývojáři očekávali otázek krapet více, ale informacemi jsem byl doslova přehlcen. Pokud vás rozhovor nalákal, není problém si hru z oficiálních stránek stáhnout zdarma. 

Mohlo by vás také zajímat:

Diskuze (4) Další článek: Star Wars Battlefront 'Outer Rim' DLC má nový trailer

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,