Exkluzivní speciál: The Division a přežití v Praze

Přinášíme vám druhý díl našeho exkluzivního seriálu o populárních značkách v Česku. Teď se vydáváme do temné zamořené budoucnosti.

Před nějakou dobou jsme se v našem exkluzivním speciálu vydali do úzkých uliček Prahy a zamysleli se nad tím, jaké by to bylo, pobíhat po střechách našich domů v kůži asasína. Ve spolupráci s Jakubem Červenkou vám nyní přinášíme další díl našeho obsahového tématického článku, ve kterém si bereme na paškál očekávanou hru z pera Toma Clancyho - The Division.

Exkluzivní speciál: Assassin

Exkluzivní speciál: Assassin's Creed - Ghosts of Prague

Jistě to nemusí být nutně tento titul, který ve vás vyvolá otázku, jaké by to bylo přežívat globální katastrofu v Praze a přiléhavém okolí. Biologické zbraně, zákeřný virus, to vše jsou reálie, které nás velmi jednoduše mohou postihnout. Jako první se rozhodl toto téma podat více realisticky The Last of Us od kluků z Naughty Dog a když herní průmysl zjistil, že jsou fanoušci klasickými zombíky už přejedeny a uvítají jakýkoliv odklon, rozhodl se konat. 

V online akci The Division na sebe bereme roli agenta, speciálně vycvičeného k tomu navrátit pořádek po pádu společnosti a zvednout lidstvo zpět na smysluplnou úroveň. Zatímco ve hře se však vydáme do New Yorku, v našem speciálu razíme rovnou do Prahy. Tady je to totiž menší. Atmosféričtější. Více osobní. 

pilsen_cathedral_clear_concept_by_jakub_cervenka.jpg

A na čem bude stavět The Division v Praze? Inu, samotná struktura města zaručuje spleť malých uliček a průchodů, kde se chystají léčky, hrdinové naráží na nečekané patroly a přestřelky a boje tělo na tělo jsou osobnější, jelikož místa pro manévrování je často minimum.

 

Místo na artworku skutečně existuje. Tentokrát je to známá Plzeňská katedrála. Celý making off o tomto artworku ve videu na konci.

 

Tam, kde New York nabízí široké ulice a náměstí se Praha soustředí na tíživou atmosféru, dávkovanou především kombinací historických budov a neustálé klaustrofobie, ale také otevřených prostranství a moderních center. Právě styl "od všeho trochu" zamezí stereotypu a vnese do akce příchuť tajemna. 

school_hall_by_jakub_cervenka.jpg

Pražská edice by měla nabídnout i spoustu interiérů, především ve známých budovách, jako je Národní muzeum, Národní divadlo, Obecný dům, Pražský hrad a dalších, které navíc budeme moci obsadit a vytvořit si zde provizorní základny.

 

Vždy jde o nějaký příběh, biť minimální, tak ať v obraze je. Vstupujete do opuštěné školy, kde na vás dopadne tíživost celé katastrofy. Počmárané zdi barevnými pastelkami, a k tomu policejní pásky, utrhané noviny.

 

Divoké přestřelky za obrněnou pozici napříč výstavními exponáty, zlatými lustry přes celý strop či mramorovými sloupy zkrátka působí o něco živěji, než neustálé pobíhání v moderních budovách. Chybět by neměla ani deprese zcela obyčených domů a budov, který jen připomínají tichý usedlý život, který se tu vedl jen nedávno.

office_interior_by_jakub_cervenka.jpg

To ale neznamená, že se vyplatí tlačit na historickou notu města příliš. Genialita Prahy je v kombinaci moderního a historického, což jsou váhy, které by se ve hře měly neustále kymácet. Ze starého, opuštěného domu se přesouváme do obchodního centra Paladium, kde svítivou čistotu vystřídal bordel, chaos a vyrabované obchody. Zůstalo tu ještě něco k sebrání, nebo tu snad narazíme na nebezpečné hlídky nepřátelských klanů?

burn_by_jakub_cervenka_THE_DIVISION.jpg

A těch bude dostatek i tady. Ať už jde o bandity, šílence či vojenské složky padlé vlády, každý klan se bude přidržovat své oblasti ve městě a snažit se podmanit co nejvíce území.

 

Tento artwork měl být jeden z těch drsnějších. Příběhově zobrazuje dva přeživší, jež právě potkali tzv. Cleaners, kdyžto najednou je přiběhne zachránit jeden ze členů SHD, zvedne zníčený kus kovu a tím jím zachrání život. Zajímavostí je, že tento artwork obsahuje i české texty. Je možné si všimnout zasněžené cedule v levém dolním rohu "Krizové centrum"

 

Války jednotlivých skupin můžete využít ve svůj prospěch, nebo se také dostat pod palbu ze všech stran, pokud nebudete opatrní. Spásu nečekejte, Praha je uzavřenou zónou, ze které není úniku.

street_doors_by_jakub_cervenka.jpg

Mezi přežíváním, hledáním surovin a kocháním se kdysi krásnými památkami, kterými nyní zmítá šeď a neodklizený sníh, by však nemělo chybět tajemno. Velký otazník, který bude viset nad celým městem a čas od času vystrkovat růžky. Změní virus přeživší na zombie? Jsme ve městě opravdu sami? A co se stalo s lidmi, kteří odmítli odjet? Přece tu nemohou být jen zdivočelí obyvatelé a žoldáci, prahnoucí po moci, jež bojují o téměř mrtvé město.

the_division_poster_jakub_cervenka_czech_republic.jpg

V Praze je stále co chránit, stále koho zachraňovat. Všudypřítomný dým a oheň střídají pohledy na monumentální sochy a stavby, které nám připomínají krásu našeho města. Krásu, která postupně vadne a dává prostor chaosu. Ve městě zůstalo i mnoho cizinců, kteří se shlukují do skupin a snaží se dostat ven. Marně. Na Václavském náměstí už nenajdeme zástupy turistů a blesky fotoaparátů. Jsou tu jen odpadky, špína a mrtvoly, které nám připomínají osudný den, kdy se všechno pokazilo. 

view_of_prague_by_jakub_cervenka_THE_DIVISION.jpg

Dokážeme zachránit to, co zůstalo? Nebo je načase vybavit batoh a vydat se do Evropy. S výhledem na světlé zítřky a lepší budoucnost. Ať je jakákoliv, stověžatá kráska tu stále bude. 

 

Tento artwork je klasický pohled na Pražský hrad. Abych tomu dodal ještě větší emotivnost, přidal jsem do obrazu sochu Bedřicha Smetany. Toto místo skutečně v Praze existuje.

 

A jak vidíte přežití v Praze vy? Chtěli byste bojovat v týmu právě u nás? Nebo se vám zdá město příliš historické na to, aby se v ní uchytilo podobné téma. Adam Jensen se k nám už chystá. A co ostatní? Podělte se v diskuzi!

Bonus - deníček o tvorbě artworků

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A