GameCube, očekávaný stroj od Nintenda, který má nastolit nový standart ve světě velkých konzolí. Jeho čas se blíží a do rukou novinářské veřejnosti se dostávají první hratelné tituly, které ve většině případů způsobují dlouhodobé poklesnutí čelisti nebohého hráče. Nejinak působí i XG3, hra, brousící si zuby na WipeOut Fusion pro PS2.
GameCube, očekávaný stroj od Nintenda, který má nastolit nový standart ve světě velkých konzolí. Jeho čas se blíží a do rukou novinářské veřejnosti se dostávají první hratelné tituly, které ve většině případů způsobují dlouhodobé poklesnutí čelisti nebohého hráče. Nejinak působí i XG3, hra, brousící si zuby na WipeOut Fusion pro PS2.Jak se blíží datum, kdy nový stroj od Nintenda zaútočí na světový trh a srdce všech hráčů, množí se optimistické předpovědi a také zprávy o prvních hrách, které budou bojovat o své místo na ostře sledované první frontě GameCube titulů. Acclaim v tomto případě vsadil na závodní hru, která (jak letos dokázalo Gran Turismo 3) dokáže velmi dobře a působivě demonstrovat technické možnosti nového hardware. Aby to bylo ještě zajímavější, budou XG3 závody futuristické, tedy na speciálních vznášedlech budoucnosti v nesmyslném prostředí hýřícím barvami. Prvním důsledkem této skutečnosti je totální zmatek, který provází pohled na většinu prvních obrázků ze hry. Stejně jako například kdysi u prvních screenshotů z Panzer Dragoona pro Sega Saturn si člověk není tak docela jistý, na co se to vlastně dívá a jak by se to mohlo hýbat. I tohle je důkazem velkého výkonu a možností, kterými bude GameCube disponovat.
 |  |
Závody na vznášedlech budoucnosti známe především ze série WipeOut, která se v brzké době dočká svého vzkříšení na PS2 ve hře WipeOut Fusion. Už nyní se objevují první ohlasy zahraničních novinářů, naznačující, že by XG3 mělo být rychlejší a působivější, než WF, do kterého jsou vkládány velké naděje ze strany Sony a jejích příznivců. I když tyto debaty jsou prozatím dokonale hypotetické, je třeba si uvědomit, že sílu na barevnější a rychlejší animaci GameCube pravděpodobně mít bude. Už jen proto je třeba XG3 sledovat velmi pozorně.
XG3 bude také disponovat systémem zbraní, které budou pro zábavu a hratelnost stejně důležité, jako perfektní ovládání a fyzikální model (mimo jiné lze kladně uvítat velký rozdíl mezi jízdou s mírně zvednutým „čumákem“ vznášedla – pomocí naklonění analogové páčky ovladače dopředu – a prostým držením plynu a mačkáním směru, což dokonale odliší hru amatéra a profesionála). V podstatě nebude možné hru dotáhnout vítězně do konce, aniž byste se nezapojili do ozbrojené bitvy. Vynikajícím nápadem je nakupování nových zbraní za vítězné body z široké nabídky místo jejich nacházení na trati. K dispozici budou klasické rakety, chytře vymyšlený ohnivý proud, který smete soupeře za vámi a zároveň vás zrychlí (tomuhle říkám originální zbraň), destabilizártory protivníkova ovládání, vysávání nepřítelova štítu pro zesílení vlastního, nepostradatelné nášlapné miny, oslepovací granáty, rail gun a nebo třeba EMP granát, který vyřadí zbraně okolních závodníků z činnosti.
 |  |
Jak se dalo očekávat, dráhy budou dostatečně široké na manévrování a velmi působivě (rozuměj nereálně) stavěné. V praxi to znamená, že se budete prohánět různě se klikatícími loopingy, které se budou v různých výškách navzájem křižovat, aby vytvořily bezprecedentní vizuální a závodní zážitek. Pomáhat jim v tom budou světelné efekty trysek, zbraní i okolního prostředí, které vás nejednou donutí spustit oči z tratě (což při rychlosti závodu bude osudné). Speciální efekty v XG3 by měly dostatečně důrazně dát najevo nadřazenost GameCube, což při pohledu na obrázky nezní tak docela nadneseně.
Můžeme se těšit na jaro 2002.