F1 Manager: manažerem snadno, rychle a také draze | Recenze

Láká vás zkusit si F1 z trochu jiné pozice? Licencovaný F1 Manager je jistě zajímavou možností.

Co baví

  • Oficiální licence
  • Zábavné on-line závodění
  • Snadná hratelnost

Co vadí

  • Poměrně náročné
  • Tvrdá politika mikrotransakcí
  • Nepovedené párování hráčů
6/10
Hodnocení

Současná Formule 1 zažívá jedno z nejkrutějších období své historie. Je pod neustálou palbou nenechavých rýpalů i vlivných osobností. Potýká se s nebývalým odlivem dříve věrných fanoušků a je považována za nudnou. Kritika navíc začíná čím dál častěji zaznívat i z úst samotných jezdců, což je na tom vůbec to nejpalčivější.

Screenshot_20190807_205739_com.hutchgames.formularacing.jpgScreenshot_20190807_205824_com.hutchgames.formularacing.jpgScreenshot_20190807_210258_com.hutchgames.formularacing.jpg
Po grafické stránce F1 Manager rozhodně potěší

Co se herního trhu týče, fanoušci F1 můžou být jistě spokojeni. Nedávno recenzovaná F1 2019 patří bezpochyby k tomu nejlepšímu z celé série a jistě uspokojí i toho nejnáročnějšího virtuálního závodníka. Královna motorsportu však není pouze o jezdcích, ale i o samotném zákulisí zahrnujícím týmové techniky, inženýry, manažery apod. A právě touto cestou se vydává nenápadná mobilní hra F1 Manager.

S licencí

V prvé řadě se sluší zmínit, že jde o plně licencovaný produkt. Díky této skutečnosti se tak vyhneme nesmyslným jmenným kombinacím, prapodivně vypadajícím okruhům a vozům kopírující skutečné monoposty na hraně samotného zákona. F1 Manager nabízí kompletní soupisku letošní sezony, fotografie závodníků, opravdové vozy a samozřejmě i skutečné okruhy letošního šampionátu. Ideální zábava pro zkrácení času mezi opravdovými závody. Zvláště teď v průběhu dlouhé letní přestávky.

F1 2019: nejlepší ročník série (recenze)

F1 2019: nejlepší ročník série (recenze)

Samotný princip hratelnosti přináší jednoduchou, a přitom vcelku zábavnou aktivitu. Ponoříme-li se do hloubky, zjistíme, že označení "manager" je opravdu hodně odvážné. Manažerské činnosti jsou omezeny na přerozdělování získaných financí, nákup nových dílů a angažování samotných pilotů. Důraz je potom kladen i na závodění, které je na hře tím nejlákavějším.

Vše funguje tak, že si na začátku hry zvolíte barevný skin vašeho monopostu a angažujete přidělené piloty. Povětšinou bývá startovní dvojkou Alexander Albon a Lance Stroll. Každý z jezdců má jedinečné hodnocení v rámci několika základních kategorií. Jedná se o předjíždění, obranu, správu paliva, správu pneumatik nebo dovednost jízdy na vodě. Postupem času získáváte další jezdce, které disponují lepšími statistikami a tím slibují i lepší výsledky. Jsou to ovšem především vozy, které určují vaše počínání.

Bez peněz do F1 nelez

Investovat tak můžete do různých tříd motorů, předních i zadních přítlačných křídel, tlumičů nebo třeba brzd. Zde ovšem nastává ten největší problém celé hry. Zapomeňte na férové hraní, agresivní politika mikrotransakcí hraje prim. K nákupu či vylepšování potřebujete dvě věci. Herní měnu, kterou budete získávat za vítězství a speciální body vylepšení, které jsou uloženy kde jinde, než v zamčených truhlách. Ty můžete odemykat buďto vždy po uplynutí časového limitu nebo po investování speciální virtuální měny, které je jak šafránu.

 

Zapomeňte na férové hraní, agresivní politika mikrotransakcí hraje prim

 

Možností upgradovat jednotlivé komponenty je tak skutečně hodně málo a bez vložení skutečných finančních prostředků se připravte na nepříliš uspokojivé výsledky. Hra totiž funguje online. Závodění se uskutečňuje v rámci několika kategorií, které si postupně odemykáte. Kategorie jsou rozděleny například do suchých či mokrých závodů, Evropy, Pacifiku, městských okruhů apod. Závodit vždy budete proti náhodně vybranému soupeři, který by měl disponovat stejným rankem.

Screenshot_20190808_143936_com.hutchgames.formularacing.jpgScreenshot_20190809_103844_com.hutchgames.formularacing.jpgScreenshot_20190811_091459_com.hutchgames.formularacing.jpg
Zklamáním je agresivní politika mikrotransakcí, v mobilech bohužel častá

To se však ne vždycky děje, a proto jsou jednotlivé velké malé ceny dost frustrující záležitostí. Stejně tak frustrující jsou i momenty, kdy investujete zápisné do závodu a čekáte na připojení. Čekáte, čekáte, čekáte klidně i 10 minut, ale bez výsledku. Penízky zpět už ale nečekejte, máte smůlu. Raději zhlédněte nějakou reklamu, ať je nasbíráte zpět.

Velké malé ceny

Po automatické kvalifikaci, která bez jakékoli možnosti ovlivnění určí vaše pozice na startu přichází ta největší zábava v rámci hry. Navolíte pneumatiky pro každého jezdce zvláště a vydáte se do závodu. Hra nenabízí vlastně žádné možnosti úpravy vozu, celá strategie je omezená na volbu směsi a správu paliva během závodu. Ovlivňovat totiž můžete rychlost jízdy jednotlivých jezdců a tím i spotřebu paliva a rychlost opotřebení pneumatik.

Závody jsou skutečně rychlé, nezaberou více než 5 minut. Na vás je tedy především volba sady pneumatik, určení zastávek v boxech a správa paliva. Vzhledem ke skutečnosti, že se závody odehrávají online proti skutečnému hráči, je i tato poněkud primitivní zábava opravdu návyková. Není totiž lepšího pocitu, než díky lépe zvolené strategii soupeře předjet v posledním kole a získat tak více bodů v rámci poháru konstruktérů a tím i shrábnout sladkou odměnu.

Rukavice připravit

Za případné vítězství obdržíte nějaké ty virtuální penízky a možnost v kombinaci s obsahem uzamčené bedny vylepšovat vozy dále. Bohužel jak jsme již naznačili, herní politika je v tomto ohledu nesmlouvavá a skutečně hodně agresivní. Kdo neutrácí, z místa se příliš nehne.

Screenshot_20190807_233124_com.hutchgames.formularacing.jpgScreenshot_20190807_235018_com.hutchgames.formularacing.jpgScreenshot_20190808_000109_com.hutchgames.formularacing.jpg
Oficiální licence jistě potěší

Co se reklam týče, hra vám nebude nic nutit, vzhledem k ne zrovna spravedlivě fungujícímu výběru soupeřů však budou často docházet zlaťáky, které je nutné vsadit do jednotlivých závodů. Občas tak stejně budete muset nějakou tu reklamu výměnou za penízky zhlédnout.

Samotné ovládání není nikterak složité, jde v podstatě jen o klikání, což je tedy ideální pro jednoduchou zábavu například do autobusu. Hra byla testována na mobilním zařízení Huawei P30 Lite a je třeba říci, že telefon dostal občas skutečně zabrat. Přestože F1 Manager nevypadá nikterak náročně, záda telefonu hra dokázala rozžhavit již po dvaceti minutách hraní. Devět z deseti profesionálů doporučuje skutečné závodnické rukavice. Připravte se tedy na to, že některé přístroje dostanou skutečně zabrat. Stejně tak, jako vaše nervy. Sony Xperia XZ2 Compact si s titulem poradila podstatně lépe a svižněji, zadní strana telefonu se však i v tomto případě zahřívala více, než na co jsme zvyklí. Samotná hra ale běžela krásně plynule.

Verdikt

F1 Manager je i přes svou jednoduchost až primitivnost hra s dobrým nápadem a relativně zábavnou hratelností. Bohužel pouze pro hráče, kteří chtějí investovat skutečné finanční prostředky. Titul totiž nastavuje opravdu tvrdou a nesmlouvavou politiku, kterou je třeba pro velké výsledky dodržovat. V opačném případě se připravte na paběrkování a dost frustrujících okamžiků. Celku bohužel nepomáhá ani nespravedlivý náhodný výběr soupeřů, který funguje dost nespolehlivě. Škoda, protože se jinak jedná o opravdu povedenou a zábavnou hru.

  Hra byla recenzována na telefonu Sony Xperia XZ2 Compact Huawei P30 Lite.