Brýle Oculus Rift byly představeny v červnu roku 2012 na veletrhu E3. Následně tvůrci spustili kampaň na Kickstarteru, aby získali prostředky pro další rozvoj. Cílem bylo získat 250 tisíc dolarů, a to předobjednávkami první vývojářské verze tohoto zařízení. Kampaň byla ohromně úspěšná – za čtyři hodiny bylo dosaženo cíle 250 tisíc a nakonec se vybralo téměř desetkrát tolik. Nyní je ve vývoji druhá verze s lepšími parametry, která už je předzvěstí finálního prodejního modelu.
Ačkoli Oculus VR zatím nabízí stále jen vývojářské sady svého zařízení, má už 75 tisíc objednávek. Vývojáři zkouší nové možnosti a připravují pro Oculus Rift hry i jiné aplikace. Facebook v tom vidí velkou příležitost a věří, že dokáže technologii využít nejen ve videoherním byznysu, ale i v komunikaci a multimedální zábavě.
Oculus Rift je ve druhé vývojářské verzi, předobjednávky jsou spuštěné
„Mobilita je platforma dneška a teď už se také připravujeme pro platformu zítřka. Oculus má šanci změnit způsob práce, hraní a komunikace,“ řekl k akvizici šéf Facebooku Mark Zuckerberg. Akvizice by mohla urychlit další vývoj brýlí Oculus a nástup éry virtuální reality.
Pro Facebook je to v poměrně krátké době další velká investice. Před měsícem oznámil nákup služby WhatsApp za 19 miliard dolarů. Co si o tom myslíte vy?