Fallout 3 – není všem dnům konec

Nemálo z nás zaplakalo, když byl Fallout 3 po krachu Interplay zrušen. Dlouho se spekulovalo o jeho osudu a nevědělo se, zda někdy vůbec spatří světlo světa. Nakonec jej odkoupila Bethesda, tvůrci série her TES. O co vše jsme přišli a co nás tak čeká nyní? Bude to vůbec Fallout? Zkusili jsme pro vás najít odpovědi.
Fallout 3 – není všem dnům konec

Platforma: určitě PC
Žánr: RPG 
Výrobce: Bethesta Softworks
Vydavatel: Bethesta Softworks
Homepage:
http://www.bethesdasoftworks.com/
Datum vydání: neoznámeno


V posledních letech to s Interplay nevypadalo nijak valně. Firma se dostala do ztráty a pomaloučku rozprodávala svůj majetek, propouštěla zaměstnance (jiní odcházeli sami) a nakonec uzavírala celá studia a rušila chystané projekty. Fallout 3, označován dříve pracovním názvem Van Buren, byl bohužel jedním z nich.

  

Takto měl vypadat Denver ve F3 * Doslova muzejní kousek * Screenshot z Van Burenu 1

Po řadě spekulací a nespočetných informací , které se objevily na internetu, nakonec vyplynulo, že práva na tvorbu hry odkoupila Bethesta Softworks. Vzplanulo mnoho rozhořčených debat, neboť se skalní fandové báli toho, že by se z Fallouta 3 mohl stát další Morrowind. Hodně se spekulovalo i o relativně novátorské vývojářské společnosti Silver Style Entertainment (dále jen SSE), která v současné době pracuje na hře The Fall (resp. ji upravuje), což je projekt podobný právě Falloutu.

Mnoho lidí si přálo, aby práva získali lidé z SSE, neboť tento tým tvoří z valné části fanoušci Fallout. Nakonec však boj o práva na tento titul prohráli. Otázka by mohla znít, zda-li pak je to dobře či ne? Bethesda je mezi RPG tituly jako doma a nedá se říci, že by svému oboru nerozuměla. Právě naopak. Je však nechvalně známá zabugovaností svých her, čehož se hráči u připravovaného Fallout 3 bojí. Nejhorší obavy se ale týkají samotného pojetí – nebude to další Morrowind či Oblivion? Bude to ten Fallout, kterého chceme všichni a v něhož doufáme?

  

Screenshot z Van Burenu 2 * Screenshot z Van Burenu 3 * Screenshot z Van Burenu 4

O co jsme přišli u Van Burenu?

Vzteky křičím a rvu si vlasy z hlavy, když brázdím internetem a nalézám další novinky ohledně zrušeného Fallout 3, připravovaného společností Black Isle, jenž spadala pod Interplay – původní tvůrci Falloutu. Bylo uveřejněno mnoho informací, design dokumentů, řady návrhů a jiných obrázků, které se týkaly právě jeho.

Jak jistě mnoho z vás ví, ve Fallout 2 byl docela dlouhý tutoriál – Chrám zkoušky. Van Buren měl mít tuto část hry daleko kratší, aby případné hráče neodradil začátek od dalšího hraní. Slibována byla řada lokací, některé známé z předchozích dílů; některé však dosti pozměněné a samozřejmě také spousta nových. Dle dostupných informací se jejich počet měl podle scénáře pohybovat v něco málo menších číslech než ve Fallout 2.

Hráč mohl navštívit řadu míst - například kaňon, v němž se nalézal ekologický systém schopný obsluhovat sebe sama a obsahoval nespočetnou sbírku předválečné fauny a flóry. Neméně zajímavou lokalitou mohla být přehrada Hoover Dam, která ve své radioaktivní vodě skrývá technologie, o kterých se nesnilo ani samotnému Bratrstvu Oceli. Přehradu však zabrala vláda New California Rebublic (NCR). Bratrstvu Oceli se to nelíbilo, neboť je tato lokalita v relativně dobrém stavu a kupodivu přežila ničivou válku. Další obětí NCR mělo být městečko Denver, jemuž měli ve Van Burenu panovat vězni a uprchlíci; hráč by zde ale mohl narazit i na různorodou zmutovanou havěť.

Zajímavou lokalitou byla také zlikvidovaná těžební společnost, která před válkou úspěšně fungovala. V  radioaktivních dobách ale ropa tolik na dračku nejde a vrty, které zde byly vytvořeny, hoří již dlouhá léta, přičemž jim nikdo nevěnuje pozornost. Mnoho lidí zde nežije, je to nehostinná krajina a kdo mohl, šel co raději jinam. 

Lokací bylo očividně a dle dostupných design dokumentů vytvořeno hodně a při čtení tohoto krátkého „výčtu“, ukazujícího spíše jen příklady, možná v kapse otevíráte kudlu. Nestojí to za to, zavřete ji. S kudlou ve Falloutu obecně moc nepochodíte a fakt, že by na vás zaútočili radioaktivní brambory, se nezdá příliš pravděpodobný. Což o to, s NPC mohla být vskutku grandiózní sranda. Vytáhnout Bozar a napálit to do někoho dávkou, se kterou by si oběť postačila i na několik let dopředu, je pocit k nezaplacení.

Doufejme, že se zlaté časy vrátí. Brutalita byla v celé sérii na denním pořádku a nejinak tomu mělo být u Van Burenu. Dívat se na to nepřátele tančící v rytmu kulek v roli řádného post apokalyptického DJe bylo vždy k nezaplacení. Ve Van Burenu mělo hrát roli hlavně místo zásahu, a to více, než v předchozích dílech. Pokud kdokoliv, třeba i někdo z vaší družiny, drtivý útok záhadou přežil, postava dle místa zásahu a velikosti zranění měla i reálně kulhat či se potácet. Dokážete si představit… Ne, raději nepřemýšlet.

  

Screenshot z Van Burenu 5 * Screenshot z Van Burenu 6 * Hezká kožená zbroj

Žít a jenom pít…

Jak tomu dnes bývá zvykem, postavy ve hrách mají dokonce svůj vlastní život a nejinak tomu mělo být i zde. Hráč už by tak musel počítat s řadou omezení, kdy by nemohl každou chvílí zapadnout do místní hospody a ztřískat se jak motyka místního zemědělce. Obchody by se otevíraly dle hodin, kdy by do nich přicházeli jejich majitelé a na večer zase odcházeli do svých skromných příbytků.

Autoři samozřejmě počítali i s nějakými těmi spolucestovateli, které by bylo možné nabrat různě v průběhu brouzdání nehostinným světem. Lišit se měli různou barvou kůže, oblečením, vzhledem, dokonce i rasou, takže by váš společník nemusel být nutně člověk, nýbrž třeba Ghoul či Supermutant. Počítalo se ale třeba i s možností nahlédnutí do jejich inventáře a manipulací s věcmi v něm obsažených. Dokonce měli mít i své vlastní názory a někteří mohli do značné míry odporovat rozkazům, které jste jim udělili. Znáte to, jeden si nešlehne, druhý to naopak přežene a problém je na světě. V průběhu vývoje Van Burenu ale nebylo jasné, jestli bude hráč moci zadávat nějaké rozkazy přímo v bojích. Myšlenka, že by bylo možné ovládat každého člena ve vaší partě tak, jako tomu bylo u Fallout Tactics, však byla zavržena.

Jednu z nejdůležitějších složek Falloutů tvořilo vylepšování své vlastní osoby a jejích vlastností. Ty měly oproti předchozím dílům doznat mnoha změn a cílem tvůrců bylo vytvořit jejich rovnováhu a vyrovnanost. Hráči si totiž často v nějakém předchozím díle navolili jedny z viditelně nejlepších a nejpřitažlivějších rysů, zatímco ostatní zůstaly většinou nevyužity. Dále specializace postavy měla mít daleko hlubší význam podle toho, jakých skillů jste dosáhli. Například takový medik by značně ulehčil léčení zranění a vyrábět z různého smetí a chemikálií nové léčivé prostředky. Rozhodně velice lákavě zněla i specializace vědce, kdy by hráč údajně mohl mít laboratoř, v níž by si šlo nějakým způsobem vylepšovat zbraně a jiná zařízení.

Tímto jsem se tak trochu dostal k možnosti mít vlastní kousek pozemku. Tato myšlenka samozřejmě mezi tvůrci byla a sami hráči si o ni prosili, nicméně ji autoři zavrhli. Důvod byl prostý - hra se neměla stát simulátorem života na poušti či nějakou ekonomickou strategií, ve které byste vydělávali jen a pouze peníze. Mělo se jednat o rozsáhlé RPG s žijícím světem a mnoha možnostmi.

  

Nějaká nová zrůda? * Brian Fargo na E3 osobně (ten v kvádru) * A zde je Brian Fargo ve větším detailu.

Jak to mělo vypadat?

Grafické zpracování lze u Van Burenu jen stěží soudit z těch několika málo uvolněných screenshotů, neboť jsou tyto obrázky z  ranné fáze vývoje. Grafika tudíž neoplývala kupříkladu stíny a jinými světelnými efekty a nebyla ani nějak výrazné upravována. Autoři si ale poměrně chválili fakt, že prostředí působilo 2D dojmem. Jak sami tvrdili v dobách, kdy se na Van Burenu pilně pracovalo v dílnách Black Isle, obraz byl natolik ostrý a kvalitní, že dokud nebylo pohnuto s kamerou, nikdo by nevěřil v jeho plnou trojrozměrnost. Nevěděli však, zda-li to mají takhle ponechat, nebo grafiku celkově poupravit, nakonec se k tomu ale ani nedostali.

Když si člověk vybaví veškerý dostupný zbraňový arsenál, jenž byl v předchozích dílech Falloutu, leckomu se zatají dech. Grafická stránka hry ale byla občas, zejména tedy ve Falloutu 1 a 2, řešena jednodušeji. Van Buren měl obsahovat ke každé zbrani a její možné úpravě vlastní animaci –mělo tedy jít poznat, zda máte plasmovou zbraň se speciálním zaměřovačem či bez něj. Mohlo tedy být více možné rozpoznat, co protivník drží v rukou a případně se připravit na to, kolik tělních otvorů vám v těle přibude.

Proč?

Možná si teď někteří říkáte, proč jsem zde pracně vyjmenovával různé vlastnosti a specifikace, jimiž měl Fallout 3 disponovat. Nuže, není naštěstí všem dnům konec. Jak jsem již zmínil na začátku článku a co také není dnes již nějakou novinkou, práva odkoupila Bethesta Softworks a ve chvíli, kdy čtete tento článek, pravděpodobně tvůrci pilně pracují v té nejtemnější místnosti osvětlené jen jednou lampou a mnoha monitory na svém Falloutu 3.

Grafika bude rozhodně vypadat jinak. Hra poběží na enginu pohánějící nově připravovaný čtvrtý díl The Elder Srolls. Takhle nějak by měl Fallout 3 grafické vypadat. Zárukou kvality pokračování by mohlo být to, že na Falloutu 3 s Bethesdou dělá sám Brian Fargo. Jeden z hlavních tvůrců starých Falloutů, který za tímto celým atomovým světem stojí. 

Na E3 toho sice nebylo moc k vidění, ale alespoň to vypadá, že jsou práce u Bethesdy v plném proudu. Je docela možné, že spousta věci původně plánovaných pro Van Buren a v tomto článku zmíněných bude obsahovat i připravovaný Fallout 3. Starý, známý a skvělý nukleární svět v dalším pokračování, na které všichni netrpělivě čekáme, jehož se ale asi hned tak nedočkáme. V létě se mluvčí Bethesdy zmínil o tom, že se o vývoji nebude nic podrobně sdělováno, dokud nebude větší kus práce hotov. Nuže, nechme se překvapit. Snad se tento rok objeví o vývoji nějaká zajímavější zmínka.

Jak se těšíme: 90%

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
South Park: The Fractured But Whole – sprostí hrdinové v akci (recenze)

South Park: The Fractured But Whole – …

Důvodem, proč lidé milují South Park, je už samotný fakt, že si v dnešní době nebojí dělat srandu z černochů a nacistických krav. A v tomhle ohledu naštěstí nezklame ani nová hra.

19.  10.  2017 | | 2 N/A