Fallout 3: Nová hra ze starého světa

Diskuze čtenářů k článku

von.Tossis-  |  15. 11. 2008 07:40

Asi tak velky fanousek nebudete, navic kdyz si troufate tvrdit, ze vsem fanouskum puvodnich dilu prijdou ty dily zastarale. Pekna blbost. Mne se fallout kdysi libil, ale nijak velkym fanouskem jsem nebyl a stal jsem se jim paradoxne az s vydanim tretiho dilu. Ted dohravam dvojku a nemuzu si stezovat. Klasicke plkani ze grafika je zastarala a soubojovy system je pomaly. Hele, pro fanouska je prave ten soubojovy system vyborny. Pokud jste spise pro ratata bum bum bum bez rozmyslu, tak tomu rozumim.

 |   |  Odpovědět
Bumble-Bee  |  15. 11. 2008 08:44

Plně souhlasím.Nechápu,proč recenzent,který má rád "zastřel vše co se pohne",má tu odvahu(drzost) napsat,že co neodpovídá jeho naturelu je špatná.Pro co si asi získala to místo slávy,které ji asi nepřipadlo náhodou?Já mám například rád hry ve kterých jde tak o něco jiného než o zběsilé pobíhání a střílení a střílení a střílení.Proč asi,co?A taky nepíšu u všech těch Far cry,že jsou na nic.Pro mě jo,ale najde se dost takých pro které ne.Proč jsou asi stále hráči,kteří mají rádi i něco jiného než bum bum ratata a příběh a taktika žádná,hlavně ať stříká móóć krve.

 |   |  Odpovědět
I2h4  |  15. 11. 2008 10:36

Takle to dopadá,když se dělá hra čistě jen pro peníze..
Fallout 1 i 2 můžu i po letech hrát stále znova a výborně se bavím.
Bethesda sux

 |   |  Odpovědět
15. 11. 2008 12:06

von.Tossis: Neříkám, že všem, říkám, že těch opravdových fanoušků je už dost málo na to, aby další stejně vypadající hře zajistili dostatečnou prodejnost. A to "plkání" o zastaralé grafice a pomalých soubojích - je to naprostá pravda, stejně jako vaše tvrzení, že se to fanouškům stále líbí, proto jsou to přeci fanoušci, ne?

Bumble-Bee: Z čeho plyne, že mám rád "zastřel vše, co se pohne" hry? Naopak jsem jeden z největších redakčních odpůrců žánru FPS, což můžete poznat i třeba z mého zdůvodnění, co mám rád na RPG, tady v článku. Jenže přesto mě Fallout 3 baví - třeba proto, že to není "zastřel vše, co se pohne" hra?

I2h4: Ó ano, Interplay byl tak úžasný, že ani jeden Fallout vůbec nedělal pro peníze...

 |   |  Odpovědět
von.Tossis-  |  15. 11. 2008 12:32

takze vy dokonce tvrdite, ze kdyby vysel treti fallout v izo-grafice, se stejnym systemem jako kdysi, tak by se neprodaval? to je preci smesne. Troufam si tvrdit, ze fallout ma miliony fanousku a tito fanousci by dali ruku do ohne za takove pokracovani a nebylo by jich malo. Ano ve verzi bethesdy by to s tim izo-pohledem dopadlo spatne, protoze oni nejsou tvurci tehle legendy, oni by tomu znova toho ducha dat nedokazali a proto udelali fallouta, tak jak ho udelali. Nerikam, ze spatne, jen me hodne popudil ten vas nazor.

 |   |  Odpovědět
15. 11. 2008 13:11

Proč by měli tvůrci dělat hru, co se bude líbit pouze fanouškům, když mohou udělat titul, co společně s touto hrstkou nadchne ještě mnohonásobně více hráčů?
Fanoušek Falloutu bude brblat, remcat, kecat, hamtat nesmysly, ale stejně se při hraní Fallout 3 bude skvěle bavit a hru si užije. I kdyby se nejednalo o peníze, je podle vás vhodná cílová skupina ta, co bude jen kritizovat jakýkoliv odklon od zastarávajícího systému? Promiňte, ale po tolika letech by tu samou hru tvořil jen naprostý sebevrah.
Stačí se podívat na "fanoušky" Diabla, jak hned začali sepisovat petice při ukázce, že by ve hře mohla být, nedej Horadrim, dokonce i taková neslýchaná nestydatost, jako je duha! Hereze, upalte Blizzard, určitě obcují se zvířaty a dovolí si dokonce i naši modlu nejvyšší modernizovat. A podobně je tomu i u Bethesdy. Udělat malé změny, nebo velké, není to v podstatě žádný rozdíl pro skalní fanoušky, ti se z nich zblázní stejně. Ale velkými změnami získají tvůrci další hráče a z jejich titulu se stane legenda, jako kdysi býval (a v mýcho očích stále je) původní Fallout.

Ještě bych rád dodal, že tímto nemyslím vás osobně, fanoušků Falloutů je dost a věřím, že oba jsou sice hluboce rozohněni změnami, ale pořád si ovou hru užívají.

 |   |  Odpovědět
von.Tossis-  |  15. 11. 2008 13:27

Jsem opravdu zvedav jestli se stane z F3 legenda. Nezlobte se, ale na to nema parametry. Ja jsem netvrdil, ze je to spatna hra. Taky jsem si ji zahral, je to slusna hra. Ma neco spolecneho s falloutem, ale delat z puvodnich dvou falloutu hry na odpis muze jedine herni barbar. A puvodne mi vubec neslo o ten odklon, ale o ten pristup pana redaktora. Fallout to je pojem, to neni jen vypocitana trzni hodnota. Zkuste si tohle uvedomit. Az potom reagujte, jelikoz vase reakce jsou zcela mimo misu. Ja nezacal kecat nesmysly. Nesmysly jsou uvedeny na zacatku clanku a ja na ne upozornil. Fallout neni grafika, je to atmosfera a pristup celeho herniho sveta. A kritizovat onen AP system, kvuli kteremu ma mnoho "fanousku" tuto hru rado, to je nesmysl. F3 je pekna hra, ktera ziska mnoho hracu, ale myslim si, ze to budou jen hraci. Fanousku, kteri by z nej udelali legendu a byli za nej po x letech schopni orodovat vsude, aby ho obhajili, tech nebude dostatek. Ja se tu s nikym nechci napadat, jen je mi lito, ze nekdo napada hru, ktere je radoby fanousek. Asi se na to nedivam dost okem peneznim, ale legenda si zaslouzi trosku neco jineho.

 |   |  Odpovědět
15. 11. 2008 13:40

Uvidíte zítra. Přečtěte si pak náš článek a zamyslete se, co dělá Fallout Falloutem, jestli něco podobného dokáže izometrická grafika.
Pro hráče je důležitý děj, vývoj postavy, a emoce, které mu hra přináší. Jestli je to na tahy, akční body, růžové pastelky, nebo pomocí jiného prostředku, to jej v podstatě nezajímá. A Bethesda sice jinak, ale dokázala udělat Fallout - stylové postnukleární dobrodružství - se vším všudy.

 |   |  Odpovědět
15. 11. 2008 13:43

Berete-li fanouškovství tak, že se na objekt Vašeho zájmu nesmí ani sáhnout, pak se omlouvám. Ale naučte se laskavě číst, protože mě obviňujete z nesmyslů. Nikde neříkám, že je Fallout o grafice, atmosféru a unikátní svět zmiňuji v článku každou chvíli - jenže je potřeba si uvědomit, že zastaralá grafika a zdlouhavá hratelnost jsou (nejen) pro dnešní generaci hráčů argumentem, proč si Fallout neužít jako kdysi. Proč proboha bych měl znovu koukat na postavičky a kus radioaktivní země shora, když dnešní technologie umožňují vše vidět očima hrdiny, jako bych tam skutečně byl? Navíc s minimálními ústupky oproti komplexnosti původních Falloutů, jak mi třetí díl ukazuje na každém kroku. Bethesda, na kterou spousta lidí ráda plive, epická RPG opravdu dělat umí.

Navíc perfektně to vystihl Petr: je jedno, jestli změny v pokračování legendy budou malé, nebo obrovské - skalní fanoušci budou naštvaní. Jenže stejně nový díl své legendy zkusí a třeba mu přijdou na chuť. A co víc, kromě nich se hra otevře spoustě nových lidí, kteří by po ni v její původní podobě nesáhli.

Není mým cílem špinit Fallout, a jestli vám tak několik objektivních tvrzení o jeho zastaralosti vyznívá, je mi to líto - stojím si však za nimi. Cílem článku bylo naznačit, že se vyvíjí hry, hráči, a dokonce i ten Fallout. A navrch jsem chtěl přidat pár argumentů, proč je to podle mého dobře. A ruku na srdce: kdyby Fallout 3 byl stejný, jak je, jen v technickém kabátku minulých dílů, ani bychom možná nepoznali, že tuhle hru dělali úplně jiní lidé...

 |   |  Odpovědět
cORe  |  15. 11. 2008 15:17

Jsem fanoušek Falloutu a jsem ovšem i fanoušek Elder Scrolls. Bohužel to co vyplodila bethesda je slabší odvar z obou sérií. Není to špatná hra to rozhodně ne, zahrát se to rozhodně dá. (horší hry než s hodnocením 8/10 ani nekupuju protože při mém vytížení by to byla obrovská ztráta času) Ovšem kvalit původních dvou dílů nedosahuje ani náhodou jak už jsem se tady na doupěti v jednom komentáři zmiňoval...

von Tossis toto vystihl přesně větou že "jen" dobrá hra si najde fanoušky ale nestane se legendou za kterou se budou fanoušci za pár let bít tak jako on či já za původní Fallouty. Problém proč se Fallout 3 nestane legendou na úrovni původních falloutů je ten, že je dle mého názoru nedodělaný, prázdný, questy slabší, bez humoru a bohužel s atmosférou která je unifikovaná a po desítkách hodin hraní už netáhne. Nemyslím že problém je ve 3D pohledu + VATS který je poměrně slušně vymyšlený, škoda jen že není plně tahový. Problém je podle mě v nastavené obtížnosti která je velmi nízká částečně i díky výstupu z VATS kdy se nečeká na tah soupeře. Toto je bohužel způsobeno tím, že se autoři snaží udělat hru masovější nejlépe tak aby ji dokázal hrát i absolvent pomocné školy v USA.

Co si já osobně myslím o Vás jako autorovi je, že jste pravděpodobně hrál Fallout později a tipl bych si že i česky. Protože v roce 1998 hned po vydání dvojky - kdy jsem jej hrál já - tak to byla hra která byla v té době nepřekonatelná a která člověka svou atmosférou totálně pohltila. Proto se ze mne stal ne jen hráč ale fanoušek série.

 |   |  Odpovědět
15. 11. 2008 15:31

Fallout jsem hrál ještě před tím, než se objevil lokalizovaný do češtiny, ačkoli to nebylo hned po jeho vydání. Nicméně myslím, že pohlcený jsem byl stejně jako Vy.

Co se Falloutu 3 týče, domnívám se, že máte pravdu, že se nestane legendou. Ale obecně tahle doba rození herních legend nějak nesvědčí, řekl bych. Vzpomeňme takový Black & White například - revoluční, originální a fantastická hra. Hraje ji dnes vůbec někdo? Asi ne...

Zatímco hry devadesátých let se připomínají dnes a denně, prakticky všechny novější tituly postupně upadaly do zapomnění, přitom mi nepřijde, že by byly horší - jen vyšly v době, kdy už jsme na to všechno nějak zvyklí, kdy hry nemají to zvláštní kouzlo, které měly v době disket, DOSu a prvních CD mechanik.

 |   |  Odpovědět
Nooanda  |  18. 11. 2008 12:30

Tak si pročítám celou diskuzi a musím souhlasit se všema. Jsem sice skalní fanoušek, ale myslím, že by bylo najivní, chtít stejný fallout jako kdysi.

F3 mě sice baví, má úžasnou atmosféru, trochu plytké questy, dobrý systém boje (dneska mě baví trochu akčnější věci než kdysi - potřebuju odreagovat? ), trochu horší interaktivitu světa (provázaný příběh questama alá F2 se nekoná), krásné grafické scenérie (o kterých se F2 mohlo leda tak zdát) a tak bych mohl pokračovat. Něco je dobré něco špatné. Bohužel..

Fallout 3 už nikdy nebude stejný jako kdysi. A hlavně - jak napsal David Sláma - hry už nikdy nebudou stejné. Je to o té atmosféře 90tých let. 386ky a staré stroje, hry na 14kách monitorech. Člověka ani nenapadlo zkoumat jestli má scéna HDR nebo ne, jestli je tam 2xAA nebo 4xAA... Bylo to o hře.

A v neposlední řadě - MY sami už nebudeme stejní. Můžeme na to vzpomínat jako legendu - ale od toho je to legenda - je to dávno, je to neopakovatelné.....

 |   |  Odpovědět
von.Tossis-  |  16. 11. 2008 11:08

Uz to nema cenu resit. Udelejte pruzkum u fanousku, proc meli radi puvodni fallouty, protoze tady rozhazujete rukama, ale fanousek fallouta nejste a ani o te skupine lidi moc nevite. Kazdopadne mate v jednom pravdu. Proc by se na legendu nemohlo sahnout. Vyvoj je dale atd. Jenze vy sahate tim, cim si miliony lidi prave fallouta zamilovaly a jak rikam, ja hraju F2 prave ted na 24 palcovem monitoru v "hnusne" grafice a je to uzasny zazitek. Ano take mate pravdu, ze ta grafika, rozhodne ne AP system, by nedovolila vsem hracum si ho uzit jako kdysi. Je jina doba Jenze jak uz jsem rekl, legenda ma mit legenradrniho nastupce a tahle legenda ma tolik priznivcu, ze kdyby to bylo v izo-grafice se zvetsenym rozlisenim, tak by fallout nemel nouzi a mnoho z nas by prispelo vyvojarum na dalsi porsche. A ruku na srdce, s timhle systemem VATS, ci jak se to jmenuje, bych si rekl, kteri volove to vyrobili. A veta na zaver, F3 je fajn, opravdu fajn, ale neni to ono.

 |   |  Odpovědět
I2h4  |  15. 11. 2008 13:43

Ooo Davide Slámo měl by sis o historii falloutu nejdřív něco přečíst.

 |   |  Odpovědět
Papik  |  18. 12. 2008 13:21

Fallout 3 jsem ještě nehrál, tak nemohu hodnotit, ale jedničku jsem si před měsícem zahrál a perfektní. Zaprášená grafika? Proboha, grafika je jen pozlátko a ta stará v rozlišení 640x480 se ke hře perfektně hodí. Bohužel jen ty "úžasné" LCD monitory mrší grafiku při interpolaci.

Momentálně jsem si rozehrál dvojku a je to i po letech nářez. Ta hra úplně pohltí, zvlášť, když máte vysokou int a tudíž spoustu možností při rozhovorech. Abych řekl pravdu, tak se po letech vracím ke starým hrám a znovu je hraju, protože spousta nových mě znudila.

Příklad: Gothic 3 jsem znechuceně odinstaloval zhruba ve třetině hry, naopak Stalker se mi líbí, přečetl jsem si znovu povídku od Strugackých a sehnal i starý ruský film Stalker. atd..

 |   |  Odpovědět
Santa  |  15. 11. 2008 15:01

Hrůza, že tyhle žabomyší války fandy ještě nepřešly. Neustále se opakují stejné názory. Tohle špatně, tamto špatně, tuto není jak bývalo... Běžte už s podobnými hloupostmi s prominutím do zadku. Hry se dělají pro peníze a dělají se tak už minimálně 20 let. Původní F byly takové jaké byly, protože prostě byla jiná doma. A je pravdou, že jejich grafika už dnes mnohé neosloví, stejně tak hratelnost je zdlouhavá a boje také. F1 a F2 také měly chyby. "Tutorial" F2 je dnes vzorovým příkladem, kudy cesta nevede. Když se chystal W3, tak také hafo lidí brblalo, že už to není ono, někoho to nebavilo, ale bráno zpětně to byla vynikající hra, která má dodnes spoustu fandů. Počkejme, jak se bude o F3 hovořit za rok. PS: Metacritic/GameRankigs: PC=7,9/8,3 PS3=7,9/9,0 X360=8,3/9,5.I když u GR to hodnotilo málo lidí, takže je to celkem o h*vnu.

 |   |  Odpovědět
Ffanousek  |  15. 11. 2008 19:26

Výborná ukázka jak si lze odporovat ve dvou po sobě následujících větách. Bravo

 |   |  Odpovědět
Santa  |  16. 11. 2008 09:53

Děkuji, trošku jsem se rozohnil

 |   |  Odpovědět
Papik  |  18. 12. 2008 13:34

Víte, kdyby si ty hry náctiletí kupovali za peníze, které si sami vydělali, tak by rozhodně koukali více na zábavnost, znovupoužitelnost a herní délku současných her. A podle toho by firmy nechrlily ty mraky zhovadilostí co jsou o ničem.

On se pak člověk hodně rozmýšlí za co tu těžce vydělanou tisícikorunu utratí, jestli za mega-giga-hyper titul podle nejnovějších trendů, který za dva dny dohraje nebo klasičtější hru, která vydrží třeba týden a po půl roce si jí zase znovu s chutí zahraje.

Ale, když mu to papínek zaplatí, tak proč by neměl chtít tuhle a tamtu cool hru, o které už dostává intenzivní reklamní masáž půl roku a bez níž prostě ve škole nebudu in, voe.

Osobně si velmi vybírám, které hře věnuju svůj vzácný volný čas. Naštěstí každý rok vzniká několik kvalitních titulů napříč všemi žánry.

 |   |  Odpovědět
Hugo  |  15. 11. 2008 18:34

zase jeden totálně zbytečný článek.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: Watch Dogs zdarma a jarní akce

Hry zadarmo nebo se slevou: Watch Dogs zdarma a ja…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

20.  3.  2020 | | 1 N/A
Nejlepší hry pro mobily: 9 tipů na zaručenou zábavu. Většina je zdarma

Nejlepší hry pro mobily: 9 tipů na zaručenou zábav…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Poradíme vám ty nejlepší!

1.  4.  2020 | | 18 N/A
Vybrali jsme 10 her, u kterých vybouchnete vzteky

Vybrali jsme 10 her, u kterých vybouchnete vzteky

Jsou hry, které nás mají odreagovat a pobavit. Potom jsou ale i hry, u kterých budete vzteky ječet, posílat vývojáře do pekel a bůhví co všechno. My se nyní na takové hry podíváme.

22.  3.  2020 | | 11 N/A
Zadarmo nebo se slevou: Child of Light zdarma a balíček závodních her

Zadarmo nebo se slevou: Child of Light zdarma a ba…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

27.  3.  2020 |
Doom 64: vyzkoušeli jsme často zapomínané retro

Doom 64: vyzkoušeli jsme často zapomínané retro

S vydáním Doom Eternal ovládla internet euforie. A vývojáři toho samozřejmě využili. Vedle Doom Eternal vyšla také předělávka Doom 64.

26.  3.  2020 | | 4 N/A