Berete-li fanouškovství tak, že se na objekt Vašeho zájmu nesmí ani sáhnout, pak se omlouvám. Ale naučte se laskavě číst, protože mě obviňujete z nesmyslů. Nikde neříkám, že je Fallout o grafice, atmosféru a unikátní svět zmiňuji v článku každou chvíli - jenže je potřeba si uvědomit, že zastaralá grafika a zdlouhavá hratelnost jsou (nejen) pro dnešní generaci hráčů argumentem, proč si Fallout neužít jako kdysi. Proč proboha bych měl znovu koukat na postavičky a kus radioaktivní země shora, když dnešní technologie umožňují vše vidět očima hrdiny, jako bych tam skutečně byl? Navíc s minimálními ústupky oproti komplexnosti původních Falloutů, jak mi třetí díl ukazuje na každém kroku. Bethesda, na kterou spousta lidí ráda plive, epická RPG opravdu dělat umí.
Navíc perfektně to vystihl Petr: je jedno, jestli změny v pokračování legendy budou malé, nebo obrovské - skalní fanoušci budou naštvaní. Jenže stejně nový díl své legendy zkusí a třeba mu přijdou na chuť. A co víc, kromě nich se hra otevře spoustě nových lidí, kteří by po ni v její původní podobě nesáhli.
Není mým cílem špinit Fallout, a jestli vám tak několik objektivních tvrzení o jeho zastaralosti vyznívá, je mi to líto - stojím si však za nimi. Cílem článku bylo naznačit, že se vyvíjí hry, hráči, a dokonce i ten Fallout. A navrch jsem chtěl přidat pár argumentů, proč je to podle mého dobře. A ruku na srdce: kdyby Fallout 3 byl stejný, jak je, jen v technickém kabátku minulých dílů, ani bychom možná nepoznali, že tuhle hru dělali úplně jiní lidé...
David Sláma, Doupě.cz