Fallout 4: dobrodružství z Bostonu

Bethesda odtajnila své plány s touto kultovní značkou, která dostane pokračování s číslovkou čtyři. Je opravdu na co se těšit?

Čtvrtý díl z nejpopulárnějšího post-apokalyptického herního univerza bude opět rozdělovat herní komunitu. Na jedné straně ti, kteří nachodili mnoho mil v izometrickém RPG a svojí pumpovací brokovnicí přinášeli řád do chaosu, nebo chaos do řádu, jak se to vezme. No a pak je tady ten zbytek, kterým stačil Fallout 3.

New Vegas přinesl lehký závan starých Falloutů a umlčel tak remcající a dal jim šanci na lepší vyhlídky, ale tvůrci z Obsidianu na novém pokračování nedělají, což vyvolává mírné nepokoje a skvrny na duši nad novým dílem.

29ff91a0-109596.jpg2b99b23c-109593.jpg8a85220d-109598.jpg

Příběhová linka

Neduhy posledních Falloutů byly převážně v příběhu, který byl stejně spletitý jako zápletka v hledání min. To se má čtvrtým dílem změnit. Tvůrci prohlašují, že se zaměří více na hlavní příběh, což je pěkné, proto doufáme, že nezapomenou ani na vedlejší úkoly.

 

Hlavní postava je jedním z důstojníků Vaultu, který sleduje, jak mu právě umírá žena

 

Pozor na spoilery, když jsme u toho příběhu. Ten nám začne výbuchy, zmatkem, řevem a panikou (opravdovou panikou, ne tou panikou jakou projevují Američané v traileru, když na ně letí atomové bomby.) Hlavní postava je jedním z důstojníků Vaultu (Nejspíše 111, podle traileru.), který sleduje, jak mu právě umírá žena pod hromadou sutin, jeho domov je napaden šílenými roboty, kteří chytají obyvatele, jež měly chránit. To si přímo volá po pomstě!

611c5804-109595.jpg

Konečně žádná trapná amnézie, začínáme pomalu věřit, že hlavní dějovou linku nepíše Bethesdě tamní popelář, teď už je to alespoň prodavač leguánů na špejli, Bob. Hlavní postava může být pouze muž, kvůli zachování příběhu, po dohrání hlavní dějové linky bude možná případná změna. Avatar navíc konečně promluví, tudíž hlavní hybatel děje opravdu nebude pes ani vzducholoď, ale muž. Gordonu Freemanovi ubývají němí přátelé.

Staří známí

Tentokrát se budeme potulovat v Bostonu a okolí, které má rozhodně co nabídnout. Je rok 2287, deset let po událostech z třetího dílu.

853a5e85-109594.jpgbe42600c-109592.jpgfa11107d-109599.jpg

Vrátí se nám několik známých skupin z minulých dílů, které hrály menší či větší role. Jednou z nich je „Instituce“, která ovládá právě Boston. Jde o skupinu tvořenou techniky a učenci, kteří používají roboty a další vymoženosti. Zasvěcení už tuší, že další technologická velmoc nebude zrovna po chuti mocnému Bratrstvu Oceli, které je známo jako jedna z posledních bašt lidského vědění. A také jsou lehce fanatičtí v tom, kdo používá nové a staré technologie.

BOS obsadilo tamní letiště (Logan International Airport) a vede spor právě s Institucí. Další frakce sídlí ve Vaultu 79 a dává si za úkol osvobodit roboty z rukou Instituce. To však nejsou jediní velcí hráči. Opět se dočkáme banditů, ghůlů, supermutantů a dalších pošahaných frakcí, kteří si chtějí vydobýt svoje místo na vyprahlé radioaktivní pustině.

581da0e3-109557.jpg

Tvůrci počítají i s událostmi ze třetího dílu a ti kteří mají stále někde uložený save mají vyhráno. Jelikož se důležitá rozhodnutí z minulého dílu promítnou i do čtyřky. Bude tak záležet, zda-li jste někoho zabili, či jak jste se na konci rozhodli. Takže pak můžete potkat pár starých známých.

Pustina

Svět Falloutu 4 bude třikrát větší jak mapa Skyrimu. Kvůli většímu, realističtějšímu a interaktivnímu světu, kde budeme moci objevovat nové věci i rok po vydání, prohlašují autoři. Což je jedině dobře. Jedna z pozitivních věcí na nových Falloutech byla právě ona vyprahlá pustina a možnost ji prozkoumávat.

 

Kromě klasických pohledů známých z minulých dílů přibude pro PC hráče i pohled z ptačí perspektivy

 

Kromě klasických pohledů známých z minulých dílů přibude pro PC hráče i pohled z ptačí perspektivy. Ano, přesně tak, jako staré izometrické Fallouty, takže bychom mohli aspoň trochu nostalgicky zavzpomínat.

33158d26-109597.jpg

Nezbývá než doufat, že se tvůrcům podaří zachytit nastolený trend z New Vegas a stále více se přibližovat onomu pověstnému feelingu z původních Falloutů. Ponurost, deprese, zmar a zoufalství, jako v pokoji vysokoškoláka den před zkouškou.

Stejně tak nesmí chybět ani lehká nadsázka  a černý humor, kterým se vyznačoval druhý díl a nakonec rozhovory, které tvořily páteř dílů prvních. O tuto stránku se bojíme nejvíce, jelikož dialogy nikdy nebyly doménou kluků z Bethesdy.

15063bb8-109556.jpg

Hra se připravuje pro PC, PS4 a Xbox One. Na starší konzole se hra plánovala taktéž, jak se ale můžete dočíst v naší dnešní aktualitě, nakonec se od toho odstoupilo kvůli nedostatku výkonu pro všechny náležitosti hry. Nakonec nás to ani nemrzí, a co vás?

Váš názor Další článek: Batman: Arkham Knight se chlubí grafickými vychytávkami od Nvidie

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,