Fallout III - rozeznáte fikci od reality?

Ještě než začnete jásat a opíjet se, musím vás rychle zchladit, že tento článek je postaven na spekulacích toho nejvyššího řádu a že informace zde uvedené jsou mimořádně nespolehlivé, ale říká se… Znáte to. Takže ještě jednou, Fallout 3 oficiálně nikdy ohlášen nebyl. To, co si zde přečtete, je snůška různých výroků autorů předchozích dílů, jejich vícesmyslné maily a zprávy z konferencí různé kvality. Interplay jako takový MLČÍ.
Fallout III - rozeznáte fikci od reality?
Ještě než začnete jásat a opíjet se, musím vás rychle zchladit, že tento článek je postaven na spekulacích toho nejvyššího řádu a že informace zde uvedené jsou mimořádně nespolehlivé, ale říká se… Znáte to. Takže ještě jednou, Fallout 3 oficiálně nikdy ohlášen nebyl. To, co si zde přečtete, je snůška různých výroků autorů předchozích dílů, jejich vícesmyslné maily a zprávy z konferencí různé kvality. Interplay jako takový MLČÍ. Přesto je možné, že Fallout 3 bude vypadat právě tak, jak je zde uvedeno. Berte tedy prosím informace zde uvedené s velkou, VELKOU rezervou.

Vnímavějšímu čtenáři dojde, že jsem jaksi nemohl obstarat obrázky něčeho, co vlastně ani neexistuje a o čem se pouze mluví. Drby jako takové jsou sice poměrně často bohatým a zábavným zdrojem informací, leč nedá se jim věřit. I tak ale doufám, že vás tyto informace nažhaví na další pokračování, kterého se, dá-li velký (Bůh, Alláh, Buddha, … nehodící se škrtněte dle svého vyznání, v případě ateismu zanechejte pole prázdné) se taky snad jednou dočkáme..

Představovat sérii Falloutů, skvělých RPG a adventur v jednom, by bylo patrně vnímáno jako urážka všech, kteří první dva díly hráli, jelikož předpokládám, že nikdo by nehltal informace třetího dílu něčeho, o čem v životě neslyšel; budu předpokládat, že čtenář má základní znalost Fallouťáckých reálií. Pokud někdo netuší, co to ten Fallout vlastně je, obávám se, že si článku moc neužije, přesto, nechť nezoufá, ale naťuká si v seznamu "Fallout" a pročte si některou z fan stránek těchto her, zde najde vše potřebné (informace o světě, mapy, downloady, příběhy, seznamy vybavení, potvor , questů atd. atd.).

My ostatní jakožto staří veteráni radioaktivních pustin přejdeme k věci

  • "Právě jsme začali přemýšlet o Falloutu 3 a uvažujeme o tom, jaký navrhnout engine a co by vlastně měl splňovat." (logický závěr, už v samotném 3D nadhledu použitém v prvních dvou dílech by tedy měly být změněny
  • "Neuvažujeme zatím (informace hodně stará, takže předpokládám, že uvažovat UŽ začali) o samotném příběhu a konceptu hry. Spíš přemýšlíme, jestli do enginu zabudovat 3D podporu, s tím, že pohled bude pravděpodobně vyřešen ze stejného 3D nadhledu jako ve Fallout 1 & 2, není příliš pravděpodobné, že Fallout 3 bude 1st person shooter". Tato zpráva vyvolala bouři a znechucené výkřiky typu: "Nechceme, aby Fallout 3 byl střílečkou, jakých jsou desítky, 3D pohled zničí hru!" Autoři ihned klidnili hráčské osazenstvo (včetně mě), že hra nebude koncipována přímo v 3D, ale že bude pouze používat nějaký 3D engine k zpracovávání známého a hráči Falloutů tak oblíbeného ptačího nadhledu. Co to znamená? Krásným příkladem budiž nádherné RPGčko Baldur´s Gate (familiérně nazávaný "balduráč"). Zde také vidíte své geroje z nadhledu, rovněž grafika se zde mění s použitím každé nové věci (byť jenom boty). Zkrátka, je to trochu odlišný koncept od původních dvou Falloutů, protože zde bylo pouze několik základních postaviček a druhů zbraní, které vždy reprezentovali určitou třídu (např. brokovnici jste nerozeznali od assault gunu), zde se uvažuje o takovém rozpracování grafiky, kdy jakákoliv změna povede ke změně ve vykreslování hlavního charakteru. To je samozřejmě velmi efektní na pohled, ale noční můra pro grafiky, kteří musí nakreslit tolik kombinací a animačních fází pro různé kombinace vybavení, že to až pěkné není. Dokonce některý z autorů pronesl, že "by to mohlo dojít až tak daleko, kdy např. přehození pistole z levé do pravé ruky provede i postavička na obrazovce, a to PLYNULE
  • "Fallout 3 rozhodně nebude multiplayerovou hrou" (Tohle myslím nikoho z nás pravověrných nepřekvapí, ale vysvětlujte to nějakému herně konzumnímu Američanovi, který přešel z konzolí přímo na Quake 3
  • Na Internetu se vyrojili fámy tohoto typu: "Interplay zaručeně začne pracovat na Falloutu 3, protože je to jeden z jejích největších RPG projektů a "koní" ve hře (zde musím souhlasit, kdyby totiž Interplay nevydal třetí díl po takovém úspěchu dílů předchozích, tak je vedení úplně vygumované)
  • "I kdybychom ve Falloutu 3 použili náš 3D engine, systém hry by na první pohled všem hráčům předcházejících dílů připadal známý.
  • "Samotný proces vymýšlení a aplikace enginu bude trvat 16-30 měsíců, dalších 12 počítejte na zpracování po stránce obsahové. Pokud použijeme jiný engine, může tvorba trvat od 12-24 měsíců, ale samozřejmě, je třeba uvažovat jisté faktory, které můžou tvorbu hry natáhnout nebo naopak zkrátit (… no to mám strach! PH ).
  • "The only thing I can tell you about Fallout 3 is that it is not currently in development. That does not mean it will never be in development, but at the moment it is not" řekl někdo z týmu. Pro ty z vás, kteří nevládnou jazykem anglickým, je tu zhruba řečeno toto: "Jedinou věcí, kterou vám můžu o Falloutu 3 sdělit, je ten fakt, že hra není ve vývoji. To ovšem neznamená, že NIKDY nebude ve vývoji, ale momentálně NENÍ.
  • Jednomu z autorů po vypuštění neoficiální zprávy o tom, že by Fallout 3 mohl být 3D first person shooter přišly stovky mailů s nadávkami a výhrůžkami, ať jej to ani ve snu nenapadne.
  • Je zde jistá pravděpodobnost, že ve Falloutu 3 bude použit systém boje jak tahový (tedy systém na klasické turny, jak jej známe z předchozích dílů, kdy v podstatě akčními body "platíte" svoje akce), tak realtimový (?). Je ale ještě potřeba podle autorů pořádně promyslet oba systémy, protože některé zvláštní akce nejdou praktikovat v obou systémech, navíc, podle autorů možnost přepínat mezi realtimovým a tahovým systémem bojů přiláká víc hráčů (no nevím… PH).
Tak to by bylo… Ostatní maily, připomínky, monology, články a náměty od autorů by se daly shrnout zhruba do těchto slov: "Bude to jiné, ale přesto stejné". Abych pravdu řekl, nechápu proč s Falloutem Interplayové tak otálejí, možná je to něco, jako to bylo s Diablem II; kdo že to přišel s tím, že Diablo II se nebude dokončovat? Pche… Tak trapný marketingový tah! A jak jsem někde četl, Diabla II se už prodalo přes milión kopií, ale distributor sebevědomě tvrdí, že počítají se čtyřmi milióny…

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A