Fallout potřetí – Technická zpráva

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 10

Diskuze k článku

Cobra  |  14. 11. 2008 14:48

Hezká recenze, akorát zrovna v tomhle díle jsem objevil pár chybiček:

Zbraňové skilly, pravda, ovlivňují V.A.T.S. jen minimálně, ale poznat se to dá. Zato mimo V.A.T.S. se small guns na 100 se mi už netřese ruka při míření, zatímco s big guns na 19 se nemůžu trefit minigunem ani do supermutanta...

Logové hlášky zůstaly, jen už se zobrazují jen při kritickém zásahu nebo při zmrzačení protivníka a to v levém horním rohu obrazovky. Kritické minutí opravdu možné není...

Nicméně to jsou jen takové blbůstky, píšu to hlavně kvůli tomu "zlomení" hlavy. Mě se nikdy nic takového nepodařilo. Pokud protivníkovi uberu všechny životy u hlavy, hlava se rozprskne nebo upadne a protivník umírá. Rozdíl je pak ve stavu crippled head, který jsem pochopil tak, že se protivníkovi sníží přesnost, protože má poškozené oči. Stává se to jen u supermutantů a tam je to celkem pochopitelné.

A random encounter je tu taky - Burke se mstí prostřednictvím žoldáků Talonu, kteří se objevují náhodně při přechodu mezi lokacemi (nikdy ne uvnitř), po použití fast travel nebo po odpočinku. Stejně jsou na tom karavany a "odměňovači" (takoví ti: "hodně si toho pro nás vykonal, tady máš pár stimpacků na přilepšení"). Je to sice chabá náhražka, ale je tam

 |   |  Odpovědět
14. 11. 2008 15:16

Děkuji za zajímavé připomínky, přiznám se, že jsem třeba mimo V.A.T.S. skoro nestřílel a právě ve V.A.T.S., kde bych čekal viditelný rozdíl v šanci an zásah, nic takového není.

Přiznám se, že srovnávat log z původních Falloutů a občasné hlášky o zlomených hlavách z nového, mi přijde docela nepřiměřené.

Ono rozstřílení hlavy je samozřejmě nejlépe vidět na supermutantech, kde se sice hlava po odebrání všech životů rozprskne, ale milý supermutant se stále obstojně trefuje střelnými zbraněmi. Podobně se však chovají i jiní protivníci, chápal bych ghůly, nebo "Jožina z bažin" (Mirelord), ale pokud mi něco takového udělá nájezdník, tak je to už divné. Pravda, vyžívám se v pistolkách s poškozením nula nula nic, ale čekal bych, že pokud dojdou hlavě životy, tak to lidskému tělu bude vadit. Takhle musí dojít životy celému protivníkovi, ač střílím dále do hlavy bez životů.

A pokud se jendá o náhodná setkání, asi bych si opět nedovolil srovnávat UFO, stopu Gozilly, červenou anglickou budku, most s Diablem a spoustu dalších klasických setkání s pár žoldáky. Ano, náhodná setkání s protivníky také byla ve Falloutu.

 |   |  Odpovědět
Fousek  |  15. 11. 2008 10:49

Náhodná setkání v F3 jsou. Nejsou sice tak šílená, jako v předchozích dílech, ale přesto mají něco do sebe. Jsou uvěřitelnější a bohužel ne tak zábavná. Abyste se zasmáli, nemusíte vědět odkud padá ta velryba s květináčem, znát godzillu nebo Monthy Python and the Holy Grail.

Setkání se dějí většinou v místech, kde je nejde přehlédnout. Třeba jdete po horské silnici, vlevo skála, vpravo rokle a vpředu před vámi se objeví random(x). Nebo jsou blízko přitažlivých bodů v krajině (budovy, skalní převisy, stožáry, soutěsky). Když už se s tím někdo otravoval, tak ať to aspoň najdete. Je to taková odměna za prolézání mapy.

Občas se dá už na dálku odhadnout, že na nějakém místě bude setkání. Když si uložíte hru dost daleko, můžete opakovaně loadovat a vyplácat si všechna pracně vytvořená setkání na jednom místě.

Bethesda se spíš snažila, aby byl svět F3 uvěřitelnější, reálnější. Velryba v poušti by tomu moc nepřidala, zvlášť když by na mapě MUSELA ležet v nějkém konkrétním místě. Mohl byste se k ní vracet a ptát se :(proč se nerozkládá? proč ji něco nežere, proč se na ní nemůžu zeptat NPC?)
Taková věc prostě musí být začleněna citlivě do celého designu, do příběhu(jako např. bomba v megatonu).
V F2 to bylo jasné, cestujete, vyloupne se lokace, užijete si zábavu, odejdete a už se nikdy nevrátíte.

Takže bych povzdech formuloval spíš jako: Proč nedokázali scénársti z Bethesdy být šílenější?

/SPOILER/
Objevuje se např: pár min, potvory, potvory vs jiné potvory, banda ghoulů, karavana, Talon merc, mrtvola bohatě nacpaná věcmi atd.
Občas něco zajímavějšího, uvedu příklady:
Strejda Leo. Hodný supermutant, který musel uprchnout od svých bratří, protože nechtěl mutovat lidi.
Potulný obchodník v halucinacích, blábolící nesmysly; zemře a vy se v jeho deníku dozvíte, že den předtím popíjel s místními hodnými domorodci zelenou pálenku(má svršky barter +5).
Nebožák s výbušninou na těle obklopený bandou nájezdníků zoufale vykřikuje "Sundej to ze mě!!!"(následuje zkouška na dovednost výbušnin), když přestřihnete špatný drátek, nebožák ocákne všechny přítomné a ti se na vás vrhnou.
Wastelander pálící robota plamenometem. Když výslednou hromadu šrotu začnete prohledávat kvůli baterkám, maník se zaslouženě naštve a obrátí plamenomet na vás s výkřikem: "Najdi si svýho robota, grázle!"
Ufonská energetická pistole s hromadou baterek rozesetých po okolí.
ATD...

btw hrál jsem na Xbox360, nevím jak se liší PC verze

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  19. 11. 2008 10:02

Uznávám, že dřívější log a současné hlášky se moc srovávat nedají...

To s těmi hlavami nevím... Nic takovýho se mi nestávalo ani pistolí ze začátku, ani brokovnicí... Je možné, že je špatně balancovaný počet životů hlavy oproti tělu na vyšších obtížnostech (hraju na easy). A nebo by to mohla být chybka české verze... Pokud se mi podaří ustřelit hlavu, protivník umírá. Občas se stane, že se hlava označí jako crippled... A potom protivník nepřežije další ránu

Náhodná setkání jsou, viz níže (nebo výše?), akorát při prvním hraní nevypadají jako náhodná setkání, ale jako naskriptované události. Když jsem ale Fallout 3 rozehrál znovu, zjistil jsem, že ne vše je přesně takové, jaké to bylo minule - třeba Lovci u Super Duper Market.

Naštěstí tam žádného Jožina z Bažin ani zlomené hlavy nemám

 |   |  Odpovědět
lam  |  14. 11. 2008 09:41

no, mam takovy delikatni problem, v afektu sem vystrilel vetsinu hodnych lidi se kteryma se dalo kecat - vcetne vsech v ty vysoky budove na jiho zapade mapy - mam tam neco jako byt. ted kdyz chodim po mape tak se vsude jen valej mrtvoly. prisery se myslim obnovuji, nekteri lidi taky, ale ty co maj jmeno tak sem slysel ze prej ne. je tedy nejake heslo do konzole ktere je obnovi? nebo to musim hrat od znova?

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  14. 11. 2008 14:31

Příkaz na to je. Viz www.gamefaqs.com - "resurrect". Akorát se to dá použít jen na mrtvolku. Pokud už zmizela, musíš začít znovu...

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  14. 11. 2008 14:35

niekde na nete nájdeš zoznam všetkých npc, každé z nich má priradené ID číslo, s ktorým môžeš rôzne manipulovať. V tvojom prípade napiš do konzole resurrect "dané ID" a mal by sa dotyčný vzkriesiť. Alebo ak sa ti zoznam nechce hľadať a jeho mrtvola je stále prítomná, tak stačí otvoriť konzolu a ľavým myšiakom kliknuť na postavu, vypíše ti to zmienené ID.
Problém môže nastať, že hra už vzala do úvahy, že si danú postavu zabil a podľa toho bude následne všetky reakcie k nej vztiahnuté posudzovať. Napr. ak zabiješ celú Rodinu (upíri) a vzkriesiš ich a kľudne môžeš s nimi ďalej komunikovať, tak hra ich už berie stále ako mrtvych.

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  14. 11. 2008 14:37

respektive v queste to vyhodnotí, ako že si ich zabil

 |   |  Odpovědět
GP  |  14. 11. 2008 07:39

nahodou ten vtipek s medvedem me docela pobavil.

 |   |  Odpovědět
Zaki  |  14. 11. 2008 15:18

jj, takovy chemicky vtip. Voda je totiz polarni rozpoustedlo

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor