Fallout Tactics – první dojmy

Mám rád herní firmy za to, že uvolňují demoverze připravovaných produktů. Patřím totiž k lidem, kteří považují cenu počítačových her za víc než přehnanou. Hra, pro kterou bych obětoval tak velký výdaj ze své věčně prázdné peněženky, musí opravdu stát za to. A právě proto mám tak moc rád demoverze. Již z nich se dá vyčíst, jaká hra zhruba je.
Fallout Tactics – první dojmy
Bratrstvo kočičí pracky, totiž ocele. Rozhodlo se svými technologiemi zasáhnout do vývoje okolního světa. Končí doba jejich neutrality vůči lidským klanům. Končí doba přihlížení. Svět si žádá HRDINŮ!!!

Fallout Tactics jsou jednou z mála produktů, jež se na pultech objeví v roce 2001 a který mě opravdu zaujal. Nejenže se jedná o hru z prostředí báječných RPG Fallout, ale navíc jde o strategii ne nepodobnou Jagged Alliance, což je taková moje malá "The Best". Není tedy divu, že lačný pořádných počítačových zážitků jsem sáhl po demoverzi této hry a pořádně ji otestoval. A aby to nebyla jen tak zbytečná práce, rozhodl jsem se své závěry pro vás sepsat. Pokusím se hru rozdělit do několika skupin a tím dát svému počínání trochu přehlednosti.

Klady
Grafika - Nepoužití 3D zobrazení je rozhodně největším kladem, a proto u něj začínám. Fallout Tactic běhá v zobrazení podobném starým Falloutům. Tedy izometrickém. Změny se samozřejmě udály a to hlavně co se detailnosti týká. Nové možnosti zobrazení poznáte po pár vteřinách hraní sami. Všechny jednotky, ať už vaše nebo protivníkovy, jsou detailně prokresleny a každá změna jejich výzbroje či výstroje, se projeví i vizuálně. Prostě krása. Okolní příroda, ve které se mise odehrávají, napodobuje tu známou z RPG a přitom je daleko komplexnější a propracovanější. Objekty, jako převržená auta, bedny s pískem, atd. už neslouží jen jako překážka, ale také jako dobré místo pro krytí, nebo kladení pastí. Navíc, Fallout Tactics přináší tzv. "víceúrovňovost", což si snadno představíte tak, že se lze pohybovat po různých patrech, atd. a připravit tak ostřelovačům ideální pozici. Toliko klady grafické části.

Fallout TacticsFallout Tactics

Ovládání - Řekl bych, že je to asi nejpodstatnější část hry. Její nezvládnutí by mělo katastrofální následky. Toho se naštěstí nedočkáte. Fallout Tactics přejímají ovládání z jejich RPG předlohy, takže opravdu není těžké si na něj zvyknout a nebude dělat problémy ani nováčkům (jestli vůbec někdo takový existuje). Všechna menu jsou také velice podobná předloze a ani v nich se neztratíte. Z novinek je asi nejpodstatnější možnost plížení a přikrčené chůze, což vás sice značně zpomalí, ale zároveň přidá bonus k maskování, takže snadno projdete nepříteli za záda a šmik… Svým svěřencům můžete nastavit jeden ze tří bojových režimů, podle nějž se chovají: Neutrální, kdy voják ignoruje vše co se kol něj děje. Defenzivní, kdy má daná postava bonusy na maskování atd., navíc nestřílí na protivníky, dokud jí to nerozkážete a agresivní, tedy pravý opak defenzivního. Máte sice postihy na maskování, ale to vám může být při tomto režimu tak trochu ukradené, protože a jelikož hrdina jednající agresivně stejně začne střílet do koho uvidí. Ideální vlastnost pro ostřelovače.

Hratelnost - Jsem si záměrně nechal schopnosti vaší postavy a její povyšování po úrovních až na konec. Pod schopnostmi postavy si představte staré známe otevírání zámků, krádeže atd. Když mluvím o krádežích, nemůžu než nepřidat jednu malou historku z hraní, kdy se můj svěřenec Ghost proplížil nepříteli za záda a pokusil se ho okrást. Při pokusu sebrat mu zbraň byl sice odhalen, ale 9mm UZI nepříteli vzal. Ten se pak pokusil Ghosta ukopat, za což mu Ghost uříznul hlavinku. Ale to jsem odbočil. Mezi schopnostmi je ale jedna nová a sakra podstatná. Jmenuje se "Sneak" a určuje, jak je daný hrdina dobrý v maskování, tedy jaká je pravděpodobnost, že ho po použití této schopnosti někdo spatří. Maskování je navíc ovlivněno bojovým režimem, vzdáleností od nepřítele a v neposlední řadě také plížením, krčením nebo stáním.

Schopnosti postavy můžete vylepšovat při jejím přechodu na vyšší úroveň. Úroveň je závislá na zkušenostech, které dostáváte za zabití nepřátel nebo použití některé ze zkušeností (za maskování zkušenost není). Při přechodu na vyšší úroveň dostanete x bodů, které můžete rozdělit do dovedností a možnost vybrat si perk (speciální vlastnost – měla by být k výběru při každé třetí úrovni). Jsou-li schopnosti a perky přenosné mezi misemi není bohužel z dema patrné, poněvadž do každé mise nastoupila úplně jiná parta. Doufejme, že v plné verzi přenosnost bude, protože jinak je povyšování k ničemu.

Fallout TacticsFallout Tactics

Poslední věc, která mě při hraní Fallout Tactics potěšila, bylo krytí jednotek za pytle s pískem, převržená auta atd. Vím, že to není nic nového, ale tady je to dotažené do konce a krýt se dá opravdu za cokoliv a buďte si jisti, že když se budete krýt za nepřítele a druhý voják nepřítele po vás bude střílet, padne váš živý štít.

Hudba - Hudba doprovázející vás na vaší cestě za vítězstvím je značně podobná té, kterou známe z RPG předlohy. Temné variace a tak trochu depresivní. To je přesně to, co uslyšíte i u Fallout Tactics.

Zápory
Ovládání - Musím bohužel vytknout autorům, jakým způsobem vyřešili předávání věcí mezi jednotlivými členy vaší party. Občas si připadáte jako s prominutím idiot, když se už po šesté snažíte přesvědčit vašeho hrdinu, aby ty náboje, co nepotřebuje, předal někomu, komu se můžou hodit. To je hodně nezdařilé.

AI protivníků - Ani na obtížnost HARD není demo na Fallout Tactics těžké. Vlastně je docela jednoduché, protože protivníci spolu vzájemně nekooperují a nesnaží se vás dostat. Nejednou se mi stalo, že jsem provedl určitou strategickou chybu, která by mě v hrách podobného ražení, jako je Jagged Alliance 2, stála celou misi, a počítač mě z toho nechal vysekat a dokonce se občas zachoval tak, že i nabídl šanci, jak projít jeho zátarasy. Dále také nechápu, jak může počítačem řízená hlídka nechat bez povšimnutí, že se o kus dál válí mrtvola jejich spolubojovníka. Prostě chyb je v AI poměrně dost a doufejme, že to stihnou autoři doopravit.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A