Fallout The Story: unikátní modifikace se vrací ke kořenům

vytisknout velikost písma
V rámci vznikající modifikace pro Fallout New Vegas si opět zahrajete první díl této kultovní série. Pojďte se s námi podívat, jaký bude.

V záplavě článků, videí a recenzí k Falloutu 4 se dnes už poměrně zapomnělo na jeden velmi zajímavý komunitní projekt, který s Falloutem blízce souvisí. Konkrétně s prvním dílem, kterému dnes táhne už skoro na dvacet let.

Od roku 2012 jste mohli zaznamenat snahu týmu polských moderů pracujících na remaku prvního dílu. Nemá se ale jednat jen o nějakou vylepšenou verzi, jak jsme to viděli u série Forgotten Realms, ale o kompletní převedení do trojrozměrné podoby v enginu hry Fallout: New Vegas, což byl mimochodem asi nejlepší díl celé série.

Oldschooleři se mnou asi nebudou souhlasit a budou si myslet, že jim někdo przní jejich klasiku. Jasně, kdyby Interplay nechtělo izometrickou hru, asi by ji nedělalo, ale v té době (1998) nebyla moc rozvinutá technologie ani software pro vývoj trojrozměrného game designu. Dnes už je tomu jinak.

00009fallout.jpg

00006fallout.png00007fallout.jpg00008fallout.jpg

Vývoj trendů se ale nedá zastavit a ať se to někomu líbí nebo ne, v dnešní době převažují spíše trojrozměrné, než izometrické hry v kategorii RPG. Těch izometrických je také dost, ale řada lidí by dnes už staré Fallouty nedokázala kvůli grafice a některým mechanikám hrát, natož dohrát do konce.

Abych se ale nikoho nedotkl, tak i v dnešní době existuje stále velký počet zarytých fanoušků prvních dvou dílů, kteří v extrémních případech jakoby nechtěli vidět vše od třetího dílu nahoru a často argumentují tím, že „nové Fallouty“ jsou mnohdy nelogické (protože Bethesda) a mívají pocit, že jsou prostě odfláknuté a ani ve snu se nemohou rovnat s původní tvorbou.

Částečně tomuto postoji rozumím, jelikož já považuji za nejlepší RPG všech dob Planescape Torment, což je hra z roku 2000.

00002fallout.jpg

Nyní ale zpět k Fallout The Story (zkráceně FTS). Co to tedy je? Jak jsem vám už naznačil, jedná se o modifikaci pro Fallout: New Vegas, což znamená, že tento díl budete k hraní FTS potřebovat. Nejsou potřeba ale žádné další DLC, takže vám stačí pouze základní verze.

Ve Fallout: New Vegas (zkráceně FNV) se pak musíte dostat do lokace Stará Mormonská pevnost, kde vlezete do dveří uvnitř nádvoří. Zde vyjdete po schodech do prvního patra, kde na stole leží deník se zápisy vzpomínek původního vault dwellera pod názvem „Fallout The Story“. Deník otevřete a spustí se úvodní titulky. Je to obdobný postup jako například u Sierra Madre, což je ale DLC, kdy v Mojave musíte nejdřív sledovat signál a pak najít bunkr.

00003fallout.jpg00004fallout.jpg00005fallout.jpg

Původně chtěli tvůrci umístit začátek FTS do domu Dr. Mitchella, ale nakonec tuto možnost zavrhli. Než se tedy k němu dostanete, budete muset ujít pěkný kus cesty z Goodsprings do New Vegas, pokud to vývojáři nějak neusnadní – nebo to zase nepředělají.

Když už ale budete plně v prostředí FTS, klasické FNV pro vás už neexistuje. Do hry se následně loadujete standardně, jelikož v ní už jste, takže stačí jen ukládat.

Fallout The Story bude obsahovat kompletní příběh prvního dílu, kdy jste jako obyvatelé Vaultu 13 vysláni na výpravu, abyste našli nový životadárný vodní čip, protože ten starý se porouchal. Tohle známe asi všichni, takže po úvodní scéně opouštíte kryt a vyrážíte do světa.

Autoři si dávají záležet, aby všechny lokace, města, nestvůry, zbraně, vybavení a podoba toho všeho vypadala jako z prvního dílu. Nesnaží se jen tupě přebírat design FNV, ale tvoří na jeho základě nové prvky a grafiku. Systém boje bude stejný jako v nových Falloutech a součástí bude i oldschoolery zavrhovaný V.A.T.S. systém. Pozitivum bude, že se k životu opět probudí postavy jako Gizmo nebo Kilian Darkwater a mnoho dalších.

Na facebbokovém profilu FTS si pak můžete prohlédnout několik videí s vizuály měst Junktown nebo Hub. Mrknete se i do Vaultu 13 a tvůrci vám ukážou i předělávky některých úvodních scén.

Podstatným a dlouho diskutovaným prvkem ve FTS byl systém cestování. Na několika fanouškovských fórech, které se modifikací zabývají, proběhlo před časem hlasování o tom, zda má mít remake klasický systém cestování po mapě, jaký známe ze starých Falloutů, nebo otevřený svět.

Tvůrci se nakonec přiklonili ke staré klasice prvních dvou dílů, a tak nás ve FTS nechají cestovat po čtverečcích.

Příběhové linky budou také sedět jedna ku jedné, ale bez nového autorského vkladu by to prostě nešlo, a tak tvůrci slibují přidání i dodatečného obsahu ve formě nových úkolů, vybavení a postav, které v původní verzi Falloutu jedničky nenajdete.

O to větším lákadlem Fallout The Story bude. Kromě generických prvků typických pro první díl budou vývojáři ještě předělávat a přidávat i různé bestie, zbraně a prvky, které známe z FNV.

Zvláštním prvkem bude nově namluvený dabing všech postav, jelikož vývojáři nevlastní práva k užití původního ozvučení, a proto bude celý Fallout The Story namluven nově. Původní verze jazyka hry bude angličtina, i když je modifikace, potažmo hra vyvíjena v Polsku.

Dalšími prvky, které FTS přejme z FNV bude například systém perků, reputace a také systém parťáků. Splácanina všeho možného, která ale vypadá úchvatně.

Nejdůležitější informací k FTS je fakt, že modifikace nemá žádné oficiální datum vydání, což vývojářům dává dostatek času k předvedení kvalitní práce. Nezbývá tedy nic jiného, než čekat, až polští modeři uloží poslední devbuild a pošlou první verzi do světa.

My ostatní se prozatím modleme k Atomovi.

Atom! Atom! Atom!

Facebook: Fallout The Story

Web: falloutthestory.com

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

23.  7.  2017 |
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |
Humble Bundle má vynikající nabídku na hry od Telltale

Humble Bundle má vynikající nabídku na…

Slevové akce na hry jsou běžné a občas máte dokonce pocit, že se prodejci snad zbláznili. Momentálně se to stalo obchodu Humble Bundle, který prodává hry od Telltale za vynikající ceny.

20.  7.  2017 |
Star Wars Battlefront II: E3 dojmy z hvězdných válek

Star Wars Battlefront II: E3 dojmy z h…

Jednou z nejočekávanějších her od Electronic Arts je v současnosti jednoznačně druhý díl Battlefrontu. Ve dvojce bychom se měli dočkat všech těch věcí, které v jedničce tak chyběly. Singleplayerová kampaň, více obsahu v kooperačním a multiplayerovém režimu a k tomu spousta menších vychytávek. Pojďme si to hezky rozebrat.

15.  7.  2017 |