Fallout The Story: unikátní modifikace se vrací ke kořenům

V rámci vznikající modifikace pro Fallout New Vegas si opět zahrajete první díl této kultovní série. Pojďte se s námi podívat, jaký bude.

V záplavě článků, videí a recenzí k Falloutu 4 se dnes už poměrně zapomnělo na jeden velmi zajímavý komunitní projekt, který s Falloutem blízce souvisí. Konkrétně s prvním dílem, kterému dnes táhne už skoro na dvacet let.

Od roku 2012 jste mohli zaznamenat snahu týmu polských moderů pracujících na remaku prvního dílu. Nemá se ale jednat jen o nějakou vylepšenou verzi, jak jsme to viděli u série Forgotten Realms, ale o kompletní převedení do trojrozměrné podoby v enginu hry Fallout: New Vegas, což byl mimochodem asi nejlepší díl celé série.

Oldschooleři se mnou asi nebudou souhlasit a budou si myslet, že jim někdo przní jejich klasiku. Jasně, kdyby Interplay nechtělo izometrickou hru, asi by ji nedělalo, ale v té době (1998) nebyla moc rozvinutá technologie ani software pro vývoj trojrozměrného game designu. Dnes už je tomu jinak.

00009fallout.jpg

00006fallout.png00007fallout.jpg00008fallout.jpg

Vývoj trendů se ale nedá zastavit a ať se to někomu líbí nebo ne, v dnešní době převažují spíše trojrozměrné, než izometrické hry v kategorii RPG. Těch izometrických je také dost, ale řada lidí by dnes už staré Fallouty nedokázala kvůli grafice a některým mechanikám hrát, natož dohrát do konce.

Abych se ale nikoho nedotkl, tak i v dnešní době existuje stále velký počet zarytých fanoušků prvních dvou dílů, kteří v extrémních případech jakoby nechtěli vidět vše od třetího dílu nahoru a často argumentují tím, že „nové Fallouty“ jsou mnohdy nelogické (protože Bethesda) a mívají pocit, že jsou prostě odfláknuté a ani ve snu se nemohou rovnat s původní tvorbou.

Částečně tomuto postoji rozumím, jelikož já považuji za nejlepší RPG všech dob Planescape Torment, což je hra z roku 2000.

00002fallout.jpg

Nyní ale zpět k Fallout The Story (zkráceně FTS). Co to tedy je? Jak jsem vám už naznačil, jedná se o modifikaci pro Fallout: New Vegas, což znamená, že tento díl budete k hraní FTS potřebovat. Nejsou potřeba ale žádné další DLC, takže vám stačí pouze základní verze.

Ve Fallout: New Vegas (zkráceně FNV) se pak musíte dostat do lokace Stará Mormonská pevnost, kde vlezete do dveří uvnitř nádvoří. Zde vyjdete po schodech do prvního patra, kde na stole leží deník se zápisy vzpomínek původního vault dwellera pod názvem „Fallout The Story“. Deník otevřete a spustí se úvodní titulky. Je to obdobný postup jako například u Sierra Madre, což je ale DLC, kdy v Mojave musíte nejdřív sledovat signál a pak najít bunkr.

00003fallout.jpg00004fallout.jpg00005fallout.jpg

Původně chtěli tvůrci umístit začátek FTS do domu Dr. Mitchella, ale nakonec tuto možnost zavrhli. Než se tedy k němu dostanete, budete muset ujít pěkný kus cesty z Goodsprings do New Vegas, pokud to vývojáři nějak neusnadní – nebo to zase nepředělají.

Když už ale budete plně v prostředí FTS, klasické FNV pro vás už neexistuje. Do hry se následně loadujete standardně, jelikož v ní už jste, takže stačí jen ukládat.

Fallout The Story bude obsahovat kompletní příběh prvního dílu, kdy jste jako obyvatelé Vaultu 13 vysláni na výpravu, abyste našli nový životadárný vodní čip, protože ten starý se porouchal. Tohle známe asi všichni, takže po úvodní scéně opouštíte kryt a vyrážíte do světa.

Autoři si dávají záležet, aby všechny lokace, města, nestvůry, zbraně, vybavení a podoba toho všeho vypadala jako z prvního dílu. Nesnaží se jen tupě přebírat design FNV, ale tvoří na jeho základě nové prvky a grafiku. Systém boje bude stejný jako v nových Falloutech a součástí bude i oldschoolery zavrhovaný V.A.T.S. systém. Pozitivum bude, že se k životu opět probudí postavy jako Gizmo nebo Kilian Darkwater a mnoho dalších.

Na facebbokovém profilu FTS si pak můžete prohlédnout několik videí s vizuály měst Junktown nebo Hub. Mrknete se i do Vaultu 13 a tvůrci vám ukážou i předělávky některých úvodních scén.

Podstatným a dlouho diskutovaným prvkem ve FTS byl systém cestování. Na několika fanouškovských fórech, které se modifikací zabývají, proběhlo před časem hlasování o tom, zda má mít remake klasický systém cestování po mapě, jaký známe ze starých Falloutů, nebo otevřený svět.

Tvůrci se nakonec přiklonili ke staré klasice prvních dvou dílů, a tak nás ve FTS nechají cestovat po čtverečcích.

Příběhové linky budou také sedět jedna ku jedné, ale bez nového autorského vkladu by to prostě nešlo, a tak tvůrci slibují přidání i dodatečného obsahu ve formě nových úkolů, vybavení a postav, které v původní verzi Falloutu jedničky nenajdete.

O to větším lákadlem Fallout The Story bude. Kromě generických prvků typických pro první díl budou vývojáři ještě předělávat a přidávat i různé bestie, zbraně a prvky, které známe z FNV.

Zvláštním prvkem bude nově namluvený dabing všech postav, jelikož vývojáři nevlastní práva k užití původního ozvučení, a proto bude celý Fallout The Story namluven nově. Původní verze jazyka hry bude angličtina, i když je modifikace, potažmo hra vyvíjena v Polsku.

Dalšími prvky, které FTS přejme z FNV bude například systém perků, reputace a také systém parťáků. Splácanina všeho možného, která ale vypadá úchvatně.

Nejdůležitější informací k FTS je fakt, že modifikace nemá žádné oficiální datum vydání, což vývojářům dává dostatek času k předvedení kvalitní práce. Nezbývá tedy nic jiného, než čekat, až polští modeři uloží poslední devbuild a pošlou první verzi do světa.

My ostatní se prozatím modleme k Atomovi.

Atom! Atom! Atom!

Facebook: Fallout The Story

Web: falloutthestory.com

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

včera | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

včera | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |