Fanouškovský projekt Galaxy in Turmoil ukončen na popud EA

V historii herního průmysl nejednou nastala situace podobná té kolem Star Wars Battlefront 3. Toto pokračování veleúspěšné série, která dnes žije znovu v restartované podobě, se nikdy nedočkalo svého vydání.
Fanouškovský projekt Galaxy in Turmoil ukončen na popud EA

Je rok 2006 a hráčská veřejnost je v napjatém očekávání. Studio Free Radical dokončuje poslední práce na svém ambiciózním projektu. Podle slov jednoho z nejpovolanějších, zakladatele studia Steva Ellise, zbývá už jen finální testování a opravování bugů a hra se může rozesílat do obchodů. Z vrchu však přijde nařízení, že kvůli finanční situaci je nutné projekt pustit k vodě.

Až do chvíle, kdy byly vypuštěny do světa soubory z původní hry, se s třetím Battlefront moc nepočítalo. Když se však tento březen objevila zpráva o malém ruském týmu Frontwire Studios chystajícím něco jako duchovního nástupce, znovu svitla naděje, že by se s touto značkou mohlo něco zajímavého dít. A tak tu máme Galaxy in Turmoil. Jakýsi remaster, který využívá starých assetů a oprašuje je tak, aby v Unreal Enginu 4, na němž Galaxy in Turmoil běží, nedělaly ostudu. Jenže tu nastal problém.

star_wars_frontline_fan_made.jpg

Hra byla po celou dobu vývoje plánována jako free-to-play záležitost bez sebemenšího náznaku nějakých mikrotransakcí. Do celé motanice se k velkému překvapení přidalo Valve, které s vydáním Steamu otevřeně souhlasilo. Tato obezřetnost Frontwiru doteď zajistila klidné prostředí pro práci bez zásahu majitelů práv, v případě videoherního průmyslu EA.

To bohužel teď samo buduje kolem tohoto milovaného univerza spoustu nových IP, a tak se jim moc nehodí, aby byla od jejich projektů odváděna pozornost někam jinam. Frontwire Studios však hned nesvěsilo hlavu a už teď plánuje převézt Galaxy in Turmoil do svého originálního světa. Stále však chtějí zachovat duši původního projektu, takže se můžeme těšit na epické vesmírné bitvy v 64 hráčích, plynulý přechod mezi pozemní válkou a souboji ve všemožných vozidlech, vesmírných plavidlech a vůbec na vše, čím si Battlefronty hráče před více než 10 lety získaly.

Nejnovější komentáře