Fantastická strategie z Japonska

Konzolové hry jsou odlišné od těch určených pro naši domovskou platformu PC. Stejně tak jsou odlišné hry japonského původu od her ostatních. K čemu mířím? Oba tyto extrémy se totiž ve své z Dreamcastu portované fantasy realtime strategii jménem Hundred Swords pokouší spojit developerský tým Smilebit. Povede se mu to? Uvidíme!
Fantastická strategie z Japonska
Konzolové hry jsou odlišné od těch určených pro naši domovskou platformu PC. Stejně tak jsou odlišné hry japonského původu od her ostatních. K čemu mířím? Oba tyto "extrémy" se totiž ve své z Dreamcastu portované fantasy realtime strategii jménem Hundred Swords pokouší spojit developerský tým Smilebit. Povede se mu to? Uvidíme!

Japonci mají slabost pro dojemné, epické příběhy (tedy "dojáky") plné intrik, zrady, lásky, nenávisti a všech těch ostatních naprosto nezbytných ingrediencí, které z velké části utváří veleúspěšné ságy jako například Final Fantasy. Nejinak tomu je i u dnešního kousku, ačkoliv ten si zdaleka nedělá naděje na takovou proslulost, jakou oplývá zmiňovaná Final Fantasy. Hundred Sword bude totiž skutečně "tuctová" realtime strategie, která si na nic jiného nehraje.

Hundred SwordsHundred Swords

Příběh rozsáhlého scénáře je postaven na válce mezi čtyřmi znepřátelenými stranami (národy) - bojují spolu Nalavalové, Granové, Mascarové a Riplustoriové (vskutku podivná, krkolomná jména!). Všichni se snaží podrobit si blíže nespecifikovaný, avšak zjevně dosti bohatý fantasy svět, plný známých i méně známých nebezpečenství. Dramatická zápletka na pozadí všech těch bojů vám bude vykreslena buďto v klasicky japonských barvách a tvarech (že by manga?) nebo v 3D enginu hry. Ach, že bych to opomněl zdůraznit hned na začátku? Jistě, Hundred Swords bude 3D realtime strategie se vším, co k tomu patří. Jedním z pozitivních rysů příběhu bude jistě fakt, že zde nebudou pouze a jen zásadně kladní a zásadně záporní hrdinové, nýbrž i "ti mezi", ti (po)chybující.

Až na výjimky jsou v téměř každé realtime strategii tím nejdůležitějším prvkem samozřejmě bitvy. Těch se v Hundred Swords bude moct účastnit až 100 jednotek (možná proto ten název...) za každou ze čtyř armád, tedy až 400 jednotek na jediné mapě. To už je docela úctyhodné číslo. Přehled nad tolika jednotkami si budete moct udržet pomocí tzv. vůdců - speciálních jednotek, schopných vést jistý počet podřízených. Tak trochu bych je přirovnal například k Hrdinům v Heroes of Might & Magic. Budou moct získávat nové zkušenosti a tím i možnost ovládat více jednotek najednou, vylepšovat svou výdrž, a tak dále. A to nejen pomocí zkušeností - občas se vám totiž poštěstí a naleznete nějaký magický předmět, který udělá to samé v jediném okamžiku. Dá se tedy říci, že Hundred Swords v sobě bude mít i jisté prvky RPG žánru.

Hundred SwordsHundred Swords

Jednotky se budou dělit na několik druhů - pěchota, kavalerie, lučištníci, mágové. Nato přijdou podtřídy jako lehká a těžká pěchota či kavalerie nebo různě orientovaní mágové. Často bude také záležet na vůdci, který bude daným jednotkám přidělen. Jelikož akce a boj budou těmi hlavními prvky Hundred Swords, ostatní elementy, jako stavba budov či těžba surovin, byly poněkud redukovány (nikoliv však zcela vynechány). Také výroba nových jednotek by měla probíhat velice rychle.

Interface, jak můžete vidět na screenshotech, je dosti jednoduchý a odpovídá spíše konzolím nežli PC. Přesto je však docela jednoduchý a přehledný, takže i PC hráči by si měli po pár minutách hraní zvyknout.

Změnou oproti Dreamcastové verzi bude podpora multiplayeru až pro čtyři hráče, kterážto vlastnost dosti prodlouží, vedle scénáře a několika tréninkových a čistě singleplayerových misí, celkovou dobu hraní, resp. o něco zvýší faktor zábavnosti. Totiž jak známo, hrát proti lidským protivníkům je vždycky mnohem lepší než se "tahat" s nějakou relativně zabedněnou umělou inteligencí počítače.

Vydání Hundred Swords je plánováno na únor příštího roku, vydávat bude společnost Activision. Více o společnosti Smilebit se dozvíte na jejich oficiálních stránkách.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A
Harry Potter se vrací, tentokrát s příchutí Pokémon GO

Harry Potter se vrací, tentokrát s pří…

Černá magie společně s Voldemortem se vrací na scénu.

10.  11.  2017 |