Fantasy Wars CZ – HoMaM tak trochu jinak

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 7

Diskuze k článku

Petr  |  11. 09. 2008 18:09

Fantasy wars nemají s HOMMamem moc společného.Herní systém je úplně odlišný.Hra je spíš čistou kopií Fantasy general.A to doslova.V herních principech na 100 procent.No,recenzent je asi hodně mladý,tak nepamatuje.Jinak jako kopie je výborná.7z10 bodů.V Rusku vyšli už dva datadisky, které hru výborně doplňují a i příběhová linka je silnější.

 |   |  Odpovědět
Pesos  |  11. 08. 2008 07:59

Vážení čtenáři.
Uff. dnes jsem se lekl....přečetl jsem si zdejší recenzi na Fantasy wars a....Neuvěřitelný šok....
Snad nikdy jsem nereagoval takhle hrubě na nějakého pisatele recenze, jako to musím(!) udělat nyní.

Vážený pane Recnzente. Neznám Vaši ostatní práci a pevně věřím, že tato recenze je jen aprílovým úletem nezralého mládí.
Vypadá to, že jste hru dostal recenzovat za trest a takto jste se celému žánru pomstil. Plně se ztotožňuji s ostatními přispěvateli fóra.

Tato strategie (ano, TAHOVÁ strategie) se snaží navázat na to nejlepší z oblíbených her z devadesátých let. Přesto, že obsahuje mnoho drobných chyb patří k velmi hratelným záležitostem nejen pro pamětníky série "general".Hráč ovládá limitem omezený počet jednotek na hexové hrací mapě a snaží se splnit požadované úkoly.
Vaše jednotky náležícím různým kategoriím (pěchota, jízda, střelci....) behem bojového křestu sbírají zkušenosti a získávají ability (skily) které je po právu mění v nepostradatelné pilíře vašeho stylu hry. Byť je bojový systém poměrně jednoduchý (fungující na pravidlech kámen, nůžky,papír) bere v potaz stava morálku vašich jednotek, terén a bonusy lídrů a spoustu dalších okolností, které KAŽDÝ normální člověk hrající nějakou LEPŚÍ strategii, považuje za samozřejmé.
Jako hrdí velitelé Vašich bojem zakalených jednotek jistě přidělíte draze získané peníze právě těmto veteránům, aby mohli změnit statut jednotky (povolání) a po jednoduchém vývojovém stromě vystoupat k pomyslnému vrcholu, kde specializované jednotky budou při vašem správném velení procházet nepřátelskou armádou jako nůž máslem.

Tato hra byť systémem jednoduchou, přesto v hloubce natolik komplexní záležitostí, že je vhodná pro celé spektrum hráčů. začínající velitele i zkušené ztratégy, kteří při pohledu na nálet "plného" draka budou se slzou v očku vzpomínat na pětihvězdičkovou "štuku" z jisté nejmenované gamesy.

TATO HRA NENÍ VHODNÁ pro lidi typu dnešního recenzenta, který zřejmě skvěle paří bezduché střílečky, nebo se vyžívá v ubohých sportovních hrách, nebo degenerují klikfestech dnešních rádoby RPG či strategických her. Tohle Není primitivní Homan, Není realtimový warcraft. Tohle je stříbrný hřebíček do rakve kdysi tak populárních tahových trategií, žánru, který skomírá na úbytě.

Na závěr snad jen malý povzdech... Dokud bude takováto hra vycházet s několikaletým zpožděním oproti ostatním zemím, S pěknou lokalizací, ale zase pozdě. Bez dalších informací (jako třeba o dalším datadisku a připravovaných pokračování) Nebude možné oživit povědomí o startegiích mezi mladou generací hráčů, protože si je prostě koupí jen pár staromilců.
Komu tedy něco říká pojem TAHOVÁ strategie, a nedostává z toho záchvat flustrace ve vzpomínkách nad vlastní neschopností dojet první misi. Kupte si prosím tuto hru a podpořte tak vydavatele. Společně tak omezíme trestuhodnou neznalost dnešní pařanské generace slintající nad "skvělým" n-tým designem NHL. za 1000 kč zaplacenou aktuální soupiskou hráčů...

Pro ty, co dočetli tento příspěvek až sem. Pro kvalitní názor na tuto hru musíte jít jinam. Stačí zadat do googlu její název....
děkuji za pozornost.

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  10. 08. 2008 16:47

Domnívám se, že kvalita recenzí na Doupěti v poslední době dost upadá. Preview na Diablo 3 bylo úsměvné, ale to, co zde předvedl autor je hrubá neznalost herního žánru. Celé to vyznívá tak, že autor si zahrál HOMAN, což se mu líbilo a teď musel chudák táhnout více postavami, což se mu nelíbilo a vedlo k problému:

"Nepřítel je natolik silný, že vaše armáda čítá po krutých bojích pouze několik zraněných a pošramocených vojclů, co teď?" ... "na bitevním poli se sejde kvantum vojáků, je možné, že se ze hry stane jedna velká nepřehlednost."

Autorovi bych doporučil začít hrát jednodušší tahové strategie, kde nebude mít výše uvedené problémy. Fantasy Wars je myšlena jako nastalgie pro zkušenější hráče, tedy pro ty, kteří nepotřebují následující hint:

"radím vám, abyste do prvních řad metali buď nepotřebné, nebo šermířské jednotky." (s tím, že nejlepší šermíř je samozřejmě War Troll).

Prosím tedy recenzenty, aby psali o tom co dobře znají. Děkuji. Sammy

 |   |  Odpovědět
Rattus  |  06. 08. 2008 17:50

Teda tohle me trochu nadzvedlo, ne proto ze bych byl zapaleny fanda ale proto ze recenze mi prijde uplne mimo..

Srovnavat tohle s HoMaM je hodne podivne, zvlast kdyz FW je delana dle osvedcene receptury "generalu", takze bych ocekaval spis srovnani s Fantasy generalem ci novejsimi tahovymi strategiemi ( napr taktez "nedavne" GA : Prisoner of Power ) - mozna je to proto ze je to jedina tahovka kterou recenzent zna.

"Velkou nevýhodou totiž je, že s každou jednotkou musíte hýbat znovu a znovu, každé nové kolo." a poznamka o hruze ze nepritel ma az deset jednotek.. proboha, ano je to tahova strategie u te se ceka ze par jednotek mit budete aby bylo vubec mozno taktizovat

Stejne tak to neni moc inovativni, proste uplne obycejna tahova hexova strategie kterych kdysi vychazely desitky, prevlecena do slusiveho 3d kabatku a pohodlneho ovladani.

"Nicméně, ne vždy je to potřeba, poněvadž game design Fantasy Wars je tak chabý, že jen zřídka narazíte na vysoké pohoří, či rozsáhlý les" - nehral jsem hru celou jen prvnich par urovni, ale prislo mi ze design je na normalu v ramci zanru - uzka mista, dobre branitelna mesta, lesy/voda jako omezeni viditelnosti/pohybu, dobre zapracovane do ukolu mise. Vse je primerene velikosti map ktere jsou pomerne male.

Doufam ze jsem se moc nedotkl recenzenta, ale trochu me to prastilo pres oci.
( a sotek vam prepsal v temnych strankach "i" u game designu )

 |   |  Odpovědět
sm.art  |  08. 08. 2008 07:32

Presne tak! Tato recenzia je este viac uboha ako ta predosla! Autor zrejme nepochopil styl hier typu Fantasy General a porovnava jablcka s hruskami!

Zrejme nehral inu hru ako HOMM, alebo si prinajmensom nevie predstavit iny herny system. Ved ani nezainteresovanemu netreba po kratkom hrani vysvetlovat, ze globalna mapa je vlastne obrovskou bojovou arenou - z toho dvovodu je preto zaroven nezmysel, ze mapy su male.

K ostatnym veciam sa ani nebudem radsej vyjadrovat, lebo sa vlastne opakuju z predoslej recenzie a k nim som podrobne reagoval v minulej diskusii.

Za objektivne a naozaj odborne hodnotenia povazujem recenzie napr. kvalitnych ruskych hernych casopisov(napr. Igromania. PC Games, Gameland...), alebo uznavanych zapadnych webovych portalov (gamespot.com, ign.com, gamespy.com, worthplaying.com ai...). Ich preklady si mozte precitat na mojej fanstranke. Ale najlepsie citatel spravi, ked si hru vyskusa - existuje aj demo, ktore si mozte stiahnut napr. aj z mojejfanstranky.

http://tbs.heroes-centrum.com/fw.html - prva fanstranka o Fantasy Wars!

 |   |  Odpovědět
sm.art  |  08. 08. 2008 14:07

Opravujem: predosla recenzia bola naopak skvela, pomylil som si ju s recenziou z ineho ceskeho webu.

 |   |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2008 23:07

Děkuji za pochválení předchozí recenze, tu jsem psal já . V každém případě jste nemohl očekávat něco podobného, jelikož českou verzi této hry dostal do rukou úplně jiný autor. Na druhou stranu tak máte jedinečnou příležitost se na hru podívat okem jiného recenzenta, což si myslím, že je skvělé

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor