PC | Xbox One | X360 | PS3 | Akce

Far Cry 4: himálajské dobrodružství

Vítejte doma! Vítejte v dalekých Himálajích, do kterých se po letech v zahraničí vracíte, jen abyste našli všechno tak trochu mimo vyjeté koleje denní rutiny. Všude totiž pobíhají chlápci s hodně nejistým prstem na spoušti a jako král si zde na trůnu hoví šílený Pagan Min v růžovém sáčku. Tak tohle jsou prosím Himálaje čtvrtého Far Cry!

Definice šílenství 2.0

Ano, definice šílenství zkrátka hlásí návrat a s ní i prakticky celá trojka, která nám jen trošku nabobtnala a na některých místech rovnou ztratila pevnou půdu soudnosti pod nohama. To ovšem rozhodně neznamená, že by se hra na letošní E3 předvedla ve špatném světle. Skutečně se jedná o parádní a vpravdě zběsilý nářez, ale je nasnadě, kolik už jste toho všeho viděli ve trojce a zdalipak se nám náhodou tvůrci nezasekli v minulosti.

1402407671-fc4-3.jpg 1402407717-fc4-1.jpg 1402407730-fc4-2.jpg

No jen přiznejte sami, nepřipomíná vám základní schéma o vyšinutém hlavním záporákovi, opravdu velké kupě nadsázky a etnicky podbarveném odboji tak trochu přes kopírák? Ano, opravdu to tentokráte bude minimálně o tom podobném a tvůrci hodlají hrát s totožnými kartami šílenství, efektních momentů a zcela nevypočitatelných postav. Pagan Min jako by z oka vypadl Vaasovi a ani trošku nábožensky pojatá role ženy, nebo hlavního hrdiny jako vůdce odporu ze schematického plánu trojky nijak nevybočují.

 

Zajímavostí je, že záporák a hrdinova vyvolená budou jediné dvě entity s bílou kůží v celém příběhu

 

Snad jedinou změnou by měl být úkrok směrem blíže k filozofickému přesahu a snaze skrze děj reflektovat etnické problémy a schizmata rasismu. Zajímavostí například je, he záporák a hrdinova vyvolená budou dvě jediné entity s bílou kůží v celém příběhu. Sám hlavní hrdina je pak původní obyvatel Himálají a už jen jeho střet s takřka árijským sporákem pokládá skvělé základy pro nějaké ty didaktické hrátky.

1402407046-far-cry-4-2014-1.jpg

Zkrocená příroda

Mimo to ale půjde také o hrátky pořádně vymazlené, plné pastelových barev a dechberoucích výhledů na zasněžené vrcholky hor a zelená údolí. Far Cry 4 rozhodně boduje co se atmosféry a zasazení týče. Jinou hru z prostředí magických osmitisícovek si totiž lze vybavit jen těžce a je nutno tvůrcům přiznat, že s grafikou to opravdu umí. Obzvláště netradiční kombinace panenské přírody a lidských výtvorů zde působí hodně efektně a s povděkem nutno kvitovat i razantní změnu barevné palety směrem k modrým odstínům doplněným o kontrastní zelenou nebo červenou.

1402407046-far-cry-4-2014-3.jpg 1402407050-far-cry-4-2014-4.jpg 1402407052-far-cry-4-2014-2.jpg

Jako u každé jiné akce s otevřeným světem tvůrci velmi rádi také zmiňují pokročilou AI, a to včetně zvěře nebo snahu zaměřit se hlavně na konzole nové generace. Odhadovat však, nakolik a do jaké míry mluví pravdu je nyní velmi obtížné, jelikož E3 ukázala pouze scriptované, leč velmi efektní koridory, ze kterých toho o technické stránce věci opravdu mnoho nelze vypozorovat. Vzhledem k faktu, že hra ovšem vyjde i na starou generaci konzolí, se dá počítat spíše s podívanou ve stylu Watch Dogs a nikoli s kvalitou nového Assassin's Creed: Unity.

Otevřené bláznovství

To by ale nijak nemělo omezovat explozi kreativity a obsahu, co se na nás chystá po stránce otevřeného světa a klasické akční hratelnosti. Tvůrci se v tomto ohledu opravdu netají tím, že jen na koncept předchozí hry nalepují nové mechanismy. Těšit se tak můžete třeba na crafting nebo lov všemožné vysokohorské havěti v čele s kozami a hlavně slony! Ano, jednou z novinek budou třeba sloni a to nejen jako bojový nástroj, ale také jako hodně stylový dopravní prostředek.

 

Jak vidno, E3 prozatím prezentovala spíše kosmetické úpravy a opravdu jen lehoulinké změny v jinak solidně šlapajícím konceptu

 

Změny se pak do určité míry dočká i celkové vzezření herního prostředí a zasazení do hornatých oblastí přinese třeba daleko větší horizontální členitost. Hodit se tak bude i nový závěsný hák, s jehož pomocí si zahrajete na Laru Croft. Jak tedy vidno, E3 prozatím prezentovala spíše kosmetické úpravy a opravdu jen lehoulinké změny v jinak solidně šlapajícím konceptu. Snad jen příslib daleko většího důrazu na stealth hratelnost prozatím zůstává nevyjasněn.

1402407053-far-cry-4-2014-5.jpg

Ve znamení pokroku se ponese také drop-in/drop-out kooperační multiplayer. Ten si zaslouží zmínit hlavně ve spojení s exkluzivním partnerstvím mezi Sony a Ubisoftem, kdy budete moci na Playstationu 4 hrát kooperaci s kamarádem i když budete vlastnit pouze jednu kopii hry. Tvůrci pak slibují i další bonusy pouze pro PS4 a podporu dotykového prvku na ovladači. Tomu se říká spolupráce.

Ať už ale nakonec budete hrát na jakékoli platformě, nebude to dříve než koncem letošního roku. Za to čekání ale dostaneme minimálně hru tak kvalitní a rozsáhlou, jako byla trojka. Minimálně ovšem dorazí titul, který bude stát na totožných principech otevřeného světa a hodně přehnané akce, jenž jednoduše nezná hranice. A také to ježdění na slonech, šílení sloni porážející auta a vyrábění nožů ze sloních klů!

Váš názor Další článek: Nekonečné světy ve hře No Man's Sky jsou možné díky vlastnímu enginu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,