F.E.A.R. - hráli jsme betu!

Nedávno jsme vás informovali o spuštění multiplayerového betatestu očekávané akce F.E.A.R.. Ze všech stran se ke mně dostávaly pozitivní reakce, a tak jsem ani já neodolal a hru vyzkoušel. Jak se mi multiplayerová část zamlouvala, se vám pokusím přiblížit na následujících řádcích.

První věc, která mě zaskočila, jsou hardwarové požadavky. „Krvavé“ je v tomto případě slabé slovo; autoři doporučují procesor o taktu 1,7 GHz, 1GB RAM a grafickou kartu Nvidia 5900, nebo ATI 9700. Stačí ale vypnout některé „nepotřebné“ vymoženosti (např. particle bouncing) a hra vám poběží plynule i na průměrné konfiguraci s procesorem AMD Athlon 3000+, 512 MB RAM a Sapphire Radeon X800. Na této sestavě jsem se pohyboval kolem 25-35 fps. Velmi zajímavě vypadá možnost otestovat si výkon vašeho miláčka v tzv. „testovací scéně“, která naplno ukazuje vymoženosti singleplayerové části (ta multiplayerová byla zčásti ostříhána o některé detaily). Už multiplayer vypadá neuvěřitelně, jak asi bude vypadat singleplyer? O části pro jednoho hráče můžeme zatím jedině spekulovat, pojďme se tedy raději věnovat tomu, co jsme měli možnost vyzkoušet v MP betatestu.

   

Na výběr máte ze tří klasických módů a několika málo map. Bohužel nedostatek map je velmi citelný, takže si zatím netroufám jednotlivé módy konkrétněji hodnotit, ve finální verzi však jistě bude map dostatek. I když se mapy často opakují a většina z nich si je navzájem podobná, všechny spojuje jedna věc. Rychlá dynamická akce. Žádné dlouhé přemýšlení, ani čekání na soupeřovo zaváhání – prostě kdo trefí toho druhého do hlavy, vyhrál. A teď si představte, že na jedné mapce (doslova, zapamatovat si, kde se můžete výhodně ukrýt a kde máte oproti soupeřům nejvýhodnější pozici, je otázkou několika minut) máte protivníků patnáct. Šílená představa, viďte? Naštěstí je podobně bláznivá i hra samotná, takže se budete u hraní skvěle bavit. Jednu zásadní chybu však autorům budete vyčítat už nyní: chybí jakákoliv obrana po respawnu. Jakmile se po zabití vrátíte zpět do hry a budete mít štěstí, že přímo před hlaveň dobře postaveného nepřítele, je s vámi amen.

K dispozici máte hned několik druhů zbraní: dvojicí obyčejných pistolí počínaje a samopalem konče. Výběr zbraně vás sice bude trápit před každým hraním, již brzy však zjistíte, která je ta nejlepší. Mě osobně nejvíce vyhovoval samopal; velký zásobník, rychlá a přesná střelba... Co víc si přát? Každé zbrani ovšem musíte přizpůsobit i styl zbraní. Je jasné, že se sniperkou trefíte na sto metrů klíčovou dírku, zatímco se samopalem je deset metrů velká vzdálenost a přesnost se s každým dalším metrem snižuje.

  

I přes pár chybiček je pro mě celkově F.E.A.R. příjemným překvapením. I když toho multiplayer moc neprozradil, víme už alespoň, že se máme na co těšit. Kdo by kdy řekl, že se tato nenápadná akce z pozice černého koně přesune až mezi nejočekávanější tituly poslední dekády... Těšte se na podzim!

Omlouváme se, ale z technických důvodů nebylo možné udělat z betaverze obrázky. Screenshoty, které můžete v tomto článku najít, nejsou z námi hrané verze F.E.A.R.

Diskuze (5) Další článek: Stalo se 18.6. - Day of Defeat a stránky běží

Témata článku: , ,