"FF IX byla vyvíjena zároveň s FF VIII a je poslední hrou pro PSX. Slouží jako pocta starším dílům FF a Square dokonce původně zamýšlel nevydat ji jako plnohodnotnou FF. I přesto, že se neprodávala tak dobře jako dva předchozí díly, získala všude vysoká hodnocení a obsahuje mnoho originálních a zábavních prvků včetně strhujícího příběhu, tentokráte po čase opět v pohádkovém kabátku plném hradů, princezen a vzducholodí."
... nekomentujem kvalitu FF9,je tazko priemerna,FF9 nebola vyvijana ako pocta starsim dielom FF,bola vyvijana hlavne pod "natlakom" konzervativnej casti japonskych hracov,ktori neboli spokojni zo scifi atmosferou dielov FF7 a FF8,kym FF7 sa vsak ujala,FF8 /havajska skupina/ bola a je tazkym hollywood prepadakom s nefunkcnym bojovym systemom /ak neratam za funkcnost to,ze uz na prvom CD sa mozem LAHKO nesmertelnym/,FF9 ani len naznakom nie je zasiahnuta atmosferou a charizmou dielov FF 4-5-6,takze skoncila opat v pasme sedeho priemeru.
... FF9 je navyse desivo pomala a utahana .. bohu vdaka za emulaciu a moznost urychlenia behu programu.
"The Spirits Within měl premiéru v roce 2001 a bohužel skončil jako velký propadák. Pro fanoušky série byl film obzvlášť zklamáním, protože i přes zajímavý „vetřelcoidní“ děj neměl se sérií FF téměř nic společného. Ti ostatní nedokázali překousnout místy „nelidské“ pohyby a reakce počítačových charakterů."
... plati ak nevies urobit hru s dobrym postavami,dejom,scenarom a dramaturgiou .. vybuchnes o to viac ak sa budes snazit o film,FF movie je iba pokracovanim FF 8-9 biedy.
"Final Fantasy X je poslední FF, vydanou pod samostatným Square. Je ale také první FF na PS 2, jehož výkon využili, jak nejlépe to šlo."
... minimalne vyuzitie HW PS2ky,technicky neprijatelne slabe aj na prvogeneracnu hru.
"Hráči FF X vytýkají přílišnou lineárnost,"
... ak ma pribeh prinuti prejst za sebou X krat ten isty chram s tym istym puzzle a TO tvori 2/3 hry,ide o idiociu,to uz nie linerita.
"Navíc těsně před koncem hry se ve hře objeví tolik vedlejších questů a nepovinných bosů, že zábava na více než dvojnásobek obyčejné hrací doby (která trvá kolem neuvěřitelných šedesát hodin), je zaručena."
... hlavny story mod FF7 som presiel za 60 hodin,FFX za 30,ak odratam asi 5 identickych chramov .. 20 hodin aj s animaciami,20 hodin sokujuceho priemeru.
"Bojový systém v desítce opouští ATB systém, při kterém musíte reagovat v reálném čase, a nahrazuje ho tahovým. Po přestávce v devátém dílu opět ovládáte pouze tři postavy, ale tentokrát je můžete během bitvy střídat, což otevírá obrovské taktické možnosti. Každá postava má svoje jedinečné vlastnosti. Nové se učí pohybem po speciální síti zvané Sphere Grid."
... kolko ZBYTOCNYCH hodin stravenych v gride,ake nudne a suboje,tahove .. preboha,ak si clovek porovna dynamiku suboja v poslednej hre os Square na SNES - Chronotrigger a ten v FFX .. tak zaplace,medzi nami,4 z 5 subojov v CHT neboli nahodne.
"FF X jako první FF série prolomila jedno velké tabu – přímá pokračování, když dva roky od jejího vydání vyšla FF X-2 (2003). Nerada bych vám zkazila zážitek z FF X, a tak o příběhu mohu říct jen to, že se odehrává dva roky po událostech desátého dílu. Setkáte se s mnoha známými postavami i lokacemi (mnoho jich bylo použito přímo z FF X). FF X-2 má ale od svého prequelu kompletně odlišnou „popovou“ atmosféru ve stylu filmu Charlieho andílci. Na rozdíl od lineární FF X můžete příběhem postupovat jak se vám zachce a hra dokonce nabízí několik velmi se lišících konců."
... FFX2 je hanbou celej FF serie,neexistuje vacsi kontrast ako medzi klasickou FF6 a FFX2 .. hra pre americke teenagerky,tak do 16 rokov.