Fešák od Remedy jde dál svou ulicí

Pokud si dobře vzpomínám, tak první screenshoty z téhle hry se objevily zhruba v době, kdy jsme mohli spatřit rovněž první ukázky ze hry Messiah. Je to tedy už více jak dva roky, co nás tvůrci z Remedy a potažmo 3D Realms, jež mají v této hře také prsty, krmí stále úžasnějšími obrázky, prohlášeními, čeho převratného se dočkáme a tak podobně, leč zatím mají jistý pouze titul nejdéle očekávané hry.
Fešák od Remedy jde dál svou ulicí
Pokud si dobře vzpomínám, tak první screenshoty z téhle hry se objevily zhruba v době, kdy jsme mohli spatřit rovněž první ukázky ze hry Messiah. Je to tedy už více jak dva roky, co nás tvůrci z Remedy a potažmo 3D Realms, jež mají v této hře také prsty, krmí stále úžasnějšími obrázky, prohlášeními, čeho převratného se dočkáme a tak podobně, leč zatím mají jistý pouze titul nejdéle očekávané hry.

Max PayneMax Payne

Naštěstí to už ale skutečně vypadá, že se do konce roku snad konečně dočkáme a budeme si moct na vlastní prsty, oči, uši a bůh ví co ještě, pořádně vychutnat to, co se za tu v počítačových hrách věčnost, urodilo. Předpokládám, že nemusím zrovna moc rozpitvávat a připomínat, že Max Payne bude čistokrevná střílečka z pohledu třetí osoby, takže se raději na vrhnu na nastínění barvitého příběhu. Max je policista v současné době pracující v utajení a snaží se vyřešit záhadnou poměrně dost brutální vraždu svých rodičů zavádějící ho na stopu New Yorské mafie. Poměrně standardní záplatka, leč celá sranda nabere daleko větší obrátky v momentě, kdy je opět za ne úplně jasných okolností zavražděn Maxův šéf a navíc je vše mistrně narafičeno tak, že Max vypadá jako jediný možný viník. Do toho se ještě připlete mafie, která zjistí, že jim šel po krku tajný policista, a tudíž ho neprodleně zařadí na horní příčky svého seznamu nepohodlných osob. No a máme tady hrdinu, který je dle slov autorů charakterizovatelný jedinou větou „Nothing to loose“ a který se podle toho také chová. V New Yorku, kde se mimochodem celý příběh odvíjí, se tak musí potýkat jak s policií, tak se silně organizovanou mafií a jeho jediný cíl je nalézt a dokázat pravdu a pochopitelně při tom nepřijít o život, což už je ale z velké části práce pro vás.

Max PayneMax Payne

Snad jako u každé střílečky je největší důraz kladen na její vizuální stránku, která se s každou novou hrou čím dál tím víc přibližuje reálnému odrazu skutečnosti. Nejinak je tomu i v Max Payneovi, a to i přes to, že se odehrává v New Yorku a tvůrci žijí ve Finsku. Zkrátka se jednoho dne sebrali a odletěli na expedici do Velkého Jablka, kde prolézali příhodné zákoutí a výsledkem bylo přes pět tisíc fotografií a deset hodin videa. Na základě těchto podkladů se jim pak podařilo ztvárnit velice věrnou a povedenou kopii tamních ulic plných grafiti, bordelu, neodmyslitelné páry a klasických kulis slavného města. Stejný přístup zachovali i při modelování zbraní, takže se dočkáme běžně používaného arzenálu po celém světě. Jejich honba za co nejreálnějším ztvárnění je dovedla tak daleko, že u každé kulky, byť střílíte ze samopalu, brokovnice či dvou devítimilimetrových pistolí, je propočítávaná její individuální dráha. Následkem toho je třeba systém poškození postav. Trefíte-li někoho do nohy, jeho pohyb je rázem značně omezen, trefíte-li někoho do ruky v které drží zbraň, rozhodně to rozhodí jeho schopnost mířit, trefíte-li někoho do hlavy... no. Samozřejmě vše se týká také vaší postavy a jsem docela zvědavý, jak to bude vypadat, až s brokovnicí naběhnete do místnosti plné padouchů.

Max PayneMax Payne

Něco málo možná napoví anoncovaný převratný systém kamery, která se bude v jednotlivých situacích automaticky přepínat do několika různých módů. Kupříkladu při nějaké živější přestřelce se můžeme dočkat takových fines jako zpomalených záběrů či úplného zastavení akce a změny úhlu a vzdálenosti kamery. Vše bude tudíž asi nejvíce připomínat některé vybrané záběry z filmu Matrix. K vidění budou i další zajímavosti jako třeba zpomalený záběr z letící kulky neodvratně směřující ke svému cíli.

K veškeré parádě bude přispívat i engine Max-FX, který krom řady technických vymožeností pro využití nejnovějších grafických karet, bude rovněž používat skeletální animaci, pro ještě větší požitek ze zpomalených záběrů, kdy se na zcela perfektně a věrně pohybující postavě budou hýbat i takové maličkosti jako oblečení a vlasy.