FIFA 17: revoluce jménem Frostbite

vytisknout velikost písma
FIFA letos opět svede lítý boj s PES a ke svému vítězství se chystá vytasit spoustu novinek.
Letos se EA vytasí opravdu se solidní porcí novinek, které z ročníku 17 dělají jednu z nejzajímavějších voleb poslední doby. Hlavním tahákem tohoto roku by měl být příběhový mód s názvem The Journey. V tomhle ohledu ale FIFA není první sportovkou, která bude mít nějaký ten příběh. Série jako NBA 2K nebo Madden už ho nějaký rok mají. Nikde nenajdete, jestli je to správná cesta nebo ne. Právě u NBA byli v souvislosti s příběhem hodně smíšené ohlasy. Ale darovanému koni...
 
V nové FIFĚ si do příběhu nebudete moci vytvořit vlastní postavu. EA si pro vás připravilo Alexe Huntera, za kterého bude zkrátka muset hrát každý. Kam ale povedou jeho kroky, to už záleží čistě na vás. Budete moci vybírat různé odpovědi ve všech rozhovorech. Stejně ale bude záležet nejvíce na tom, jak se vám zrovna na hřišti daří. Pokud budete zářit v jednom zápase za druhým, budete se mít rozhodně lépe, než kdybyste celých 90 minut jen běhali sem a tam. To by se totiž týmu a fanouškům nemuselo vůbec líbit a tím pádem se budete propadat do nižších soutěží. The Journey ale nebude jen o fotbale. Prožijete si zkrátka část života fotbalového hráče se vším všudy, což zní rozhodně zajímavě.

CkxxZqoXAAApTHQ.jpgfifa-17-01.jpgfifa-17-02.jpg

Scénář módu The Journey má na starosti Tom Watt, který v minulosti dělal fotbalové autobiografie. K ruce má navíc spoustu známých jmen, jako Harry Kane nebo James Rodriguez.  
 
 
Tento rok zkrátka EA tlačí do popředí příběh. V minulosti to zase byly věci jako FIFA Ultimate Team, nebo hru pro více hráčů. Tyto módy tady samozřejmě budou také, jen o nich v souvislosti s Fifou 17 neslýcháme tak často. O čem je ale slyšet na každém kroku, je přechod na nový grafický engine. Série FIFA za dobu svojí existence vystřídala pěknou řádku enginů.
 
Naposledy to byla výměna Impact enginu za Ignite a teď to vypadá, že EA chce všechny hry ze své produkce přesunout na Frostbite engine. Příští rok to nejspíš potká i hokejovou sérii NHL Vůbec se nezlobíme, Frostbite zkrátka táhne a podle záběrů bude fotbálek zase vypadat o něco věrohodněji.

FIFA-17-Hazard-and-Martial-In-game-Screenshot-Frostbite-Engine-2.jpg

Se změnou technologie přichází i spousta změn v hratelnosti. Producent David Rutter prohlásil, že s Frostbitem dorazí nový svět nepoznaných možností. Zase tak bych to ale nepřeháněl. Nepůjde o žádný radikální převrat. Hodně by se ale měla změnit fyzika, kolize hráčů na hřišti a podobné prvky, které posouvají laťku realismu dále. Také umělá inteligence nezůstane v původním stavu. Nově budou přepracované penalty, a to je věc, po které dle ohlasů hráči už dlouho volali. Jak si ale FIFA s novým enginem poradí, uvidíme až v září. 
 
EA se také zaměřila na trenéry jednotlivých týmů. Sami jste to mohli vidět přímo na konferenci EA Play, kde na pódiu byl i José Mourinho. Krom něj se ve FIFĚ setkáte i s Josepem Guardiolou, Arsènem Wengerem nebo Jürgenem Kloppem. 

fifa-17-04.jpgFIFA-17-The-Journey-Alex-Hunter-Airplane-2.jpgFIFA-17-The-Journey-Alex-Hunter-Celebration-Living-The-Dream-2.jpg

Jen jestli přechod na nový engine dopadne dobře. FIFA změny technologií nezvládá zrovna na jedničku a tohle by jí mohlo v souboji s PES dost uškodit. Jen si přiznejme, s novým enginem přichází spousta nových chyb a nikde není možné je vychytat úplně všechny. Neměla by to ale být žádná katastrofa, protože s vývojem pomáhali i zaměstnanci ze studia Bioware. I když to bylo hlavně v rámci příběhového módu, tak s nějakým technickým problémem by určitě také mohli pomoct.  
 
FIFA má ve srovnání s Pro Evo hodně velkou výhodu ohledně počtu soutěží. Teď si ještě k tomu uzmuli i největší japonskou ligu J1 Legue. Bude tedy k dispozici všech 18 týmů a k tomu ještě stadión Gamba Osaka. Je to celkem udivující, protože Konami, vývojáři PES, jsou japonskou firmou a takhle si nechají vyfouknout svoji domácí ligu? Konami se tuto chybu ale snaží svým fanouškům alespoň trochu vynahradit. Podařilo se ji získat licence na Ligu mistrů, mistrovství Evropy a další evropské soutěže. EA je to ale pořád málo, a tak byste v 17. ročníku měli najít i méně známé ligy. Stejně tomu tak je i u PES, které má třeba nižší anglické soutěže.

landscape-1460992907-fifa-16.jpg

FIFA má v letošním ročníku velmi dobře nakročeno, i když je tady spousta věcí, které se nakonec mohou pokazit. Třeba celý příběhový mód může nakonec být jen snůška nudných cut-scén. Nebo se ukáže, že Frostbite není ta pravá technologie pro fotbalový simulátor. Na takové detaily si ale snad tvůrci dají pozor. Určitě by velmi neradi prohráli v souboji s Konami, i když se zatím zdá, že mají dost navrch. Jak to nakonec letos dopadne, uvidíme 27. září na PC, PS4, PS3, Xbox360 a Xbox One. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 20 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A